۱۳۹۶ خرداد ۳۱, چهارشنبه

کارشناس بانکی رژیم: کسانی که مؤسسات اعتباری راه انداختند از قدرت سیاسی برخوردارند و قانون را به پشیزی نمی‌گیرند


موسسات اعتباری مرکز چپاول و غارت سران رژیم آخوندی

مهمترين خبرها

العربیه: شورای ملی مقاومت ایران، از گسترش برنامه موشکی رژیم پرده برداشت
راهپیمایی ۳۰۰۰نفر از غارت شدگان در تهران + فیلم و عکس
اذعان خبرگان آخوندی بر عدم مشروعیت و مقبولیت نظام و این‌که انتخابات تنها برای تحکیم دیکتاتوری دینی است



اخبار مرتبط
کارشناس بانکی رژیم: کسانی که مؤسسات اعتباری راه انداختند از قدرت سیاسی برخوردارند و قانون را به پشیزی نمی‌گیرند
تجمع غارت شدگان پروژه مسکن شیده مقابل سازمان هواپیمایی + عکس
تجمع اعتراضی پرسنل شهرداری مرند
شبکه خبر تلویزیون رژیم آخوندی 30خرداد96 حول موضوع مؤسسه‌های اعتباری که اموال مردم را غارت کرده‌اند گفتگویی را با فردی به نام حاتمی یزد با عنوان کارشناس پولی بانکی برگزار کرد که وی در این گفتگو اعترافات قابل توجهی داشت و از جمله تأکید کرد که صاحبان این مؤسسه‌های از قدرت سیاسی و پشتوانه خاصی برخوردارند.

این کارشناس رژیم گفت: «این مؤسسات [غیر مجاز] توسط کسانی اداره میشه که صلاحیت علمی فنی و اخلاقی برای اداره کردن ندارند و از ابتدا هم نداشتند مثل پزشک قلابی که ممکنه مریض رو بخواد معالجه کنه و خراب کنه منتهی مراجعین به این پزشک قلابی معدودند 5 تا 10 تا 20 تا اند ولی مراجعین به این مؤسسات متأسفانه صدها هزار نفر اند به این دلیل تبدیل شده به یک بحران اجتماعی چرا اتفاق افتاده؟ اول این‌که خب این کسانی که این مؤسسات رو راه انداختند از یک قدرت سیاسی و پشتوانه خاصی برخوردار بودند که تونستند قانون رو دور بزنند اجرا نکنند بدون مجوز مثل اون پزشک قلابی مطب بزنند مغازه باز کنند و سرتاسر ایران شعبه بزنند و از مردم سپرده بگیرند..».

وی پس از توضیح بیشتر حول این غارتگری موضوع قدرت سیاسی را این‌طور باز کرد: «بانک مرکزی با کسانی روبه‌رو هست که حریف اونها نمیشه یعنی قدرت اجرای کافی نداره مثلاً من یادمه یکی از اولین مؤسسات غیرمجازی که تشکیل شده بود اسمش بود مؤسسه قوامین وابسته به نیروی انتظامی وقتی به مسئول بانک مرکزی گفتند آقا چرا جلوی اینرو نمیگیری گفت اگر من بخواهم جلوی این رو بگیرم باید نیروی انتظامی رو ببرم درش رو ببندم خب اینها خود نیروی انتظامی اند چه کارشون کنم؟ عین این داستان رو میزان مطرحه میزان وابسته به بعضی از پرسنل قوه قضاییه مشهد است جایی که هر کس تخلفی بکنه باید بروند اونجا حکمش رو صادر کنند خود اونها دارند تخلف می‌کنند و از قانون عبور می‌کنند آیا بانک مرکزی حریف قوه قضاییه مشهد میشه؟
عین این داستان موسساتی است که به نیروهای انتظامی وابسته‌اند عین این انواع و اقسام مراکز قدرت تو کشور وجود داره که قانون رو رعایت نمی‌کنند قانون رو به پشیزی حساب نمی‌کنند».

حاتمی یزد سپس برای اثبات حرف خودش یک نمونه مشخص این‌طور بیان کرد: «من خودم وقتی که مدیرعامل بانک بودم توسط یکی از ائمه جماعات احضار شدم گفتند که آقا ما یک کاری رو شروع کردیم صندوق قرض الحسنه محمد رسول‌الله درست کردیم ولی گیر کردیم نمی‌تونیم گفتم خب چرا شما این کار رو کردید؟ گفت ما فکر کردیم کار خیر می‌کنیم گفتم اصلاً شما در امر فقه مجتهدید هر چی بگید صاحب نظرید ولی در مسائل بانکی شاید از یک صاحبنظری مشورت می‌گرفتید اینها صلاحیت علمی و اخلاقی برای اداره کردن این مؤسسات نداشتند ولی قدرت سیاسی دارند که از این امر حمایت کنند»