۱۳۹۶ تیر ۹, جمعه

دولت آشکار و دولت پنهان

کار رودررویی روحانی و دولتش با سپاه و سایر ارگانهای تحت‌امر خامنه‌ای به جایی کشیده که ارگان بسیج وابسته به سپاه پاسداران ضرورت این رویارویی را توجیه می‌کنه:




«دولت علیه دولت:‌ وقتی کار مسئولان به‌جای رسیدگی به امور کشور و حل مشکلات مردم، به سیاسی‌کاری و دامن زدن به منازعات سیاسی می‌رسد، چاره‌ای نیست جز آن‌که این ادعاها پاسخ داده شود، هر چند برای رعایت آرامش و بازی نکردن در زمین فرافکنی‌های سیاست‌بازان این پاسخ‌ها حداقلی باشد. در همین روزها که به‌کارگیری موشکهای سپاه علیه تروریسم تکفیری، تحسین همگانی را موجب شده، برخی‌ که تلاششان برای به نام خود زدن این پیروزی به جایی نرسید، به تلافی، شروع به تخریب سپاه کرده‌اند. این هجمه‌ها هر زمان دیگری هم بود، مردود بود». (روزنامه حکومتی جوان ارگان بسیج سپاه پاسداران- 8تیر)
‌همین روزنامه حکومتی (جوان) در سرمقاله‌اش با عنوان «پناه بر خدا از بستن دهان منتقد» گوشه چنگ و دندان ولایت را به روحانی نشان داده و نوشته است: «‌ اگر این روزها، دولتمردان و حامیانش سرمست از غرور پیروزیِ از میدان به‌در کردن منتقدان دلسوز باشند، باید بدانند اگر گوش شنوایی برای نقد مشفقانه نداشته باشند، باید منتظر شنیدن اعتراض دردمندان و رنج‌کشیدگان باشند که ممکن است لزوماً از طرق متعارَف شکل نگیرد».
اما یک روزنامه مربوط به یکی از باندهای جناح خامنه‌ای کمی صریحتر به روحانی گوشزد کرده است «صبر نظام» حدی دارد.
زیرنویس: روزنامه حکومتی وطن امروز 8تیر 96نوشت: «توضیح اول این است که فکر کنیم انتخابات، آقای روحانی را دچار بدآموزی کرده است. آنچه روحانی ظاهراً از انتخابات 96 آموخته این است که می‌توان صرفاً از طریق ایجاد دوقطبی‌های دروغین، خلق ترس از عواملی موهوم و درگیر کردن بخش‌های مختلف جامعه با همدیگر، پیروز بازی سیاست بود. این راهبردی‌ترین خطایی است که روحانی در حال ارتکاب آن است، چرا که او ظاهراً فرض کرده صبر نظام در مقابل «روحانیِ هفته آخر قبل از انتخابات» بی‌نهایت است».
پاسدار محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، روحانی و باند او را که به سپاه حمله می‌کنند، کسانی که از نظر ایدئولوژی مشکل دارند توصیف کرد:
«بعضی‌ها از نظر ایدئولوژی اصلاً مشکل دارن با نیروهای نظامی مشکل دارند نمیتونن آرامش داشته باشن هر چند مدت یه پارازیتی بایستی در حقیقت بندازن. بعضی‌ها دیگه در حقیقت برای پاسخ نداشتن برای حل مسأله اقتصاد میان گیر میدن به نظامی‌ها...» (تلویزیون رژیم 7تیر 96)
رسالت ارگان باند فاشیستی مؤتلفه در سرمقاله 8تیر 96 خود به روحانی وعده «روز سخت» را داده است که «مردم» گریبانش را خواهند گرفت: «دولتها ممکن است برای رسیدن به منافع کوتاه مدت، به این‌گونه احکام شرعی صریح و اجماعی و هشدارهای پی‌درپی مراجع دین کم توجهی کنند، ولی در گذر زمان، این قصورها یا تقصیرها، گریبان آنها را خواهد گرفت و برکت و توفیق را از آنها سلب خواهد نمود. آنها باید از عاقبت گذشتگان خود که همین مسیر را پیمودند عبرت بگیرند و باور کنند که در صورت عبور از خط قرمزهای شریعت مقدس، همین مردمی که به آنها رأی داده‌اند گریبان آنها را خواهد گرفت و آن روز برای آنها، روز سختی خواهد بود».
روزنامه حکومتی شرق وابسته به باند روحانی 8تیر 96 در مقاله‌ای با عنوان: مانع‌تراشی دولت پنهان علیه روحانی ”متقابلاً سپاه را «دولت پنهان» نامیده و از «سم مهلک» این دولت برای دولت روحانی سوز و گداز کرده و نوشته: «گروهی که در انتخابات همه ‌کار کرد و حرف‌هایی زد که اپوزیسیون نظام هم نمی‌زند، حالا که نتیجه نگرفته مرتب کافه را به‌هم می‌ریزد... مسأله این است که نیرویی در کشور ایجاد شده که به‌لحاظ اجتماعی، منطق و برهان ضعیف است، اما به‌لحاظ قدرت سیاسی، امکانات و حاشیه امنیتی که در اختیار دارد، قوی است. این نیرو می‌تواند اداره کشور را با مشکل روبه‌رو کند. حال این مشکل را چگونه باید حل کرد؟ اصلاح‌طلبان، عقلای اصول‌گرا، چهره‌های میانه‌رو و رئیس‌جمهور، باید با نهادهای اصلی کشور صحبت کنند. مانع‌تراشی دولت پنهان، سمی مهلک برای پیشرفت کشور است».