۱۳۹۶ خرداد ۲۹, دوشنبه

فراخوان اپوزیسیون سوریه برای مقابله بین‌المللی با تهاجم رژیم اسد به درعا



ریاض سیف رئیس ائتلاف ملی سوریه نامه‌یی به سازمان ملل، شورای امنیت، اتحادیه عرب، سازمان همکاری اسلامی، شورای همکاری خلیج‌فارس و 26کشور برادر و دوست مردم سوریه ارسال کرد و بر ضرورت توقف تهاجم نظامی وحشیانه رژیم اسد و متحدان آن علیه مردم درعا تأکید کرد.





حملات کور جنگنده های اسد به درعا

وی تأکید کرد این حمله نقض آشکار کلیه قطعنامه‌های بین‌المللی و توافقنامه‌های آتش‌بس است و تهدید بزرگی بر سر راه‌حل سیاسی در سوریه می‌باشد.

ریاض سیف تصریح کرد اگر چنان‌چه به اسد اجازه داده شود راه‌حل نظامی را در درعا پیش ببرد هم‌چنانکه در حلب به‌خاطر عجز ننگین بین‌المللی انجام داد، این رژیم دیگر هیچ انگیزه‌ای برای ورود به روند سیاسی به‌منظور انتقال سیاسی واقعی نخواهد داشت. وی افزود، مردم سوریه نیز باور خود را نسبت به روند سیاسی که تابحال انتخاب استراتژیک اپوزیسیون سوریه بوده است به‌طور کامل از دست خواهند داد.

رئیس ائتلاف ملی سوریه از جامعه بین‌المللی خواست به وضعیت بغرنج شهر درعا و به‌خصوص به کوچ بسیار زیاد مردم به سمت مرز اردن و نبود امکانات زندگی توجه کنند. وی خواستار به‌کارگیری کلیه اقدامات ممکن به‌منظور حل و فصل فاجعه انسانی ناشی از حمله رژیم اسد و کاهش درد و رنج غیرنظامیان گردید.

ریاض سیف از جامعه جهانی خواست فوراً برای مجبور کردن رژیم اسد و متحدانش به توقف حملات خصمانه و ورود جدی و با حسن‌نیت به روند سیاسی اقدام کنند.