۱۳۹۶ خرداد ۱۹, جمعه

فعالان ايراني رژيم ايران را به طراحي تهاجمات تهران متهم كردند

سايت العربيه(عربي) ۱۸/۳/۹۶ : « فعالان ايراني از طريق سايتها و شبكه‌هاي ارتباط جمعي ارگانهاي اطلاعاتي رژيم ايران و سپاه پاسداران را به قرار داشتن پشت طراحي تهاجمات تهران كه شامل ساختمان مجلس شورا (پارلمان) و قبر خميني (رهبر عالي رژيم) ميشد و 12 كشته و 42 مجروح برجاي گذاشت، متهم نمودند.

مهمترين نكاتي كه كاربران شبكه هاي اجتماعي به آن توجه نمودند اين بود كه يكي از اعضاء گروه مهاجم كه از يكي از پنجره هاي يكي از طبقات به عابران شليك كرده بود توسط هيچيك از نيروهاي امنيتي يا تك تيراندازان وابسته به نيروهاي ويژه سپاه پاسداران كه رسانه هاي ايراني گفتند بسرعت به محض تهاجم در محل گسترش يافتند، مورد اصابت قرار نگرفت. همچنين بسياري از فعالان و تحليلگران در مورد زمانبندي تهاجم ابراز تعجب نمودند و گفتند رژيم ايران كه سالهاست مدعي مبارزه با داعش است در واقع نيروهاي داعش را مورد هدف قرار نداده بلكه از سال 2012 تا كنون عليه گروهها اپوزيسيون سوريه جنگيده و حتي انقلاب مسالمت آميز مردم سوريه را سركوب نموده است. همچنين گواهي دادند كه اين تشكيلات تروريستي هيچ عملياتي در ايران انجام نداده است در حاليكه در تمام جهان اقدام به انفجار و قتل و ويراني و سربريدن و ساير كارها نموده است. آنها بعيد دانستند كه داعش يك جبهه جديد عليه رژيم ايران بازكند درحاليكه متحمل شكستهاي پياپي در عراق و سوريه ميشود. احمد باطبي يكي از فعالان از طريق حساب توئيتر خود گفت: اين تهاجم هديه به سپاه پاسداران است تا ادامه بقايش در سوريه براي پشتيباني از رژيم اسد را توجيه كند.
تناقض عكسها و اظهارات
از طرف ديگر عكسهايي كه خبرگزاريهاي رسمي مانند تسنيم و فارس و مهر و غيره منتشر كردند تناقض محل تيرخوردن در بدن يكي از كشته شدگان و وضعيت افتادنش بر روي زمين را بارز ميكند. كما اينكه در يكي از تصاوير نشان داده ميشود كه وي كفش ورزشي به پا داشته ولي در يك عكس ديگر نشان داده ميشود همين كفش در كنارش گذاشته شده است. همچنين در اطلاعيه هاي رسمي تناقضي در تعداد مهاجمين بارز شد و درحاليكه معاون رئيس ارگان اطلاعات سپاه پاسداران سرتيپ محمد حسين نجات بخش تصريح نمود كه 3 فرد مهاجم اقدام به تهاجم به ساختمان پارلمان نمودند بيانيه وزارت كشور تاكيد كرد كه مجموعه اي شامل 4نفر اين تهاجم را انجام دادند. اين درحاليست که اطلاعيه منتسب به تشكيلات داعش خاطر نشان نمود كه پنج فرد مهاجم اقدام به عمليات تهاجم به پارلمان ايران نمودند.
دست داشتن رژيم
به نوبه خود سايت آمد نيوز وابسته به جنبش اپوزيسيون سبز در كانال ماهواره اي خود كه بطور گسترده بر روي تلگرام پخش ميشود اظهار نظرهاي برخي از فعالان را پخش نمود كه بسياري از آنها ابراز عقيده نمودند كه خود رژيم در اين تهاجم دست داشته است و هدف آن اعمال فضاي امنيتي و پليسي در كشور همزمان با بالاگرفتن تنش با كشورهاي منطقه و حمايت از نا آراميهاي كشورهاي همجوار است. همچنين برخي ابراز عقيده كردند كه اين واقعه مشابه مورديست كه در ابتداي دهه نود در حرم امام رضا در مشهد واقع در شمال غربي ايران روي داد و رژيم ايران سازمان مجاهدين خلق ايران را متهم به انجام آن نمود ولي بعدا بنا به اعترافاتي كه از سعيد امامي معاون سابق وزارت اطلاعات ايران و مغز متفكر اين انفجارات پخش گرديد مشخص شد كه يك هسته از وزارت اطلاعات ايران پشت آن قرار داشته است.
يكي از فعالان بنام مازيار اردبيلي نوشته است كه اين تهاجم مشابه يك نمايش از پيش آماده شده بوده و اغلب مردم ايران آگاه بوده و ميفهمند كه اين وقايع جز در خدمت نيروهاي نظامي و امنيتي نزديك به رهبر عالي نيست. حساب آمد نيوز منتخبي از مجله وابسته به بيت رهبر عالي اول ايران يعني خميني منتشر كرده كه در آن تشويق رهبران رژيم ايران به عمليات انتحاري را آورده است. همچنين (فعالان) گفتند كه منطق رژيم ولايت فقيه با منطق داعش تفاوتي ندارد...».