۱۳۹۵ دی ۲۰, دوشنبه

مشاركت باندهاي حاكم در سرقتهاي نجومي و بحران در رأس نظام


روحاني و لاريجاني نقش باندهاي متخاصم در سرقت 3 ميليارد دلاري بابك زنجاني را فاش مي كنند
دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران 18/10/95 : « کشمکشهاي درون باندهاي حاكم بر سر اختلاسهاي نجومي و ثروتهاي بهيغما برده ملت ايران وارد مرحلة جديدي از افشاگريهاي متقابل شده است. دعوا اين بار بر سر همدستي هر دو باند با بابك زنجاني در گرفته است. او به جرم بالا كشيدن ۲.۸ميليارد دلار نفت كه در بازار قاچاق فروخته بود، سال ۱۳۹۲ دستگير و به اعدام محكوم شده است. بابك زنجاني مي گويد پولها را برگردانده است.


اما حسن روحاني در روز ۸ دي  طي سخناني با بيان اين كه «با اين همه دستگاه نظارتي در کشور.... مگر يك نفر خودش به تنهايي ميتواند سه ميليارد دلار را به جيب بزند؟ به كجا وصل بوده؟ كيها به او كمك كردند؟ شريكها كيها بودند؟» و اصل پولها كجا رفته؟ هم دولت احمدينژاد را به مشاركت در اين سرقت متهم كرد و هم قوة قضايية تحت فرمان خامنهاي را متهم كرد كه با حكم اعدام براي زنجاني قصد كور كردن سرنخها و پوشاندن دستهاي پشت پردة اين ماجرا را دارد. روحاني گفت: «من از آغاز اين پرونده پيشنهاد كردم, اين فرد در اختيار وزارت اطلاعات قرار بگيره تا اطلاعات اين موضوع كاملا شفاف بشه, پرونده پخته بشه, بعد در اختيار دستگاه قضا قرار بگيره, حالا به هر دليلي اين نظر عملي نشد (تلويزيون شبکه خبر رژيم -۸دي ۹۵)
متقابلا صادق لاريجاني رئيس قضاييه رژيم (۱۳دي) طي سخناني روحاني و دولتش را تلويحاً به همدستي با بابك زنجاني متهم كرد. وي گفت: «بسياري از ادعاهاي بابك زنجاني به دليل «حفظ حرمتها» علني نشده و...او «ميلياردها تومان به انتخابات رياست جمهوري (حسن روحاني) کمک کرده است». رئيس دستگاه قضاييه رژيم سپس روحاني را تهديد كرد كه: «حالا مي‌فرماييد پشت پرده‌ها را دنبال کنيم، حرفي نداريم!». لاريجاني دولت روحاني را به عدم همكاري در تحقيقات اين پرونده متهم كرد و گفت «رد پولهايي که داده شد به آساني دراختيار بانک مرکزي و وزارت خارجه است؛ دولت بايد پاسخگو باشد؛ ما شاکي هستيم. .. بايد ببينيد اين ارزها را شرکت نيکو که تابعه شرکت نفت است به کجا فرستاده و به چه کشوري تحويل داده است؟ ...ما الان سه سال است به دولت اينها را مي گوييم اما گوش نمي کنند ـ(پارس نيوز متعلق به باند خامنه اي-۱۳دي۹۵).
در روز ۱۵ دي آخوند محسني اژهاي، سخنگو و معاون اول قضاييه رژيم، در يك كنفرانس خبري ضمن متهم كردن دولت روحاني به لاپوشاني حقايق، از دستگيري «دانه درشتها و آقازاده ها و صاحب منصباني» خبر داد كه «۶۰۰ميليارد و ۱۰۰۰ميليارد بدهي داشتند». وي از اين كه نميتواند نام آنها را ببرد، اظهار تأسف كرد و افزود: «اينها مي‌خواهند قوه قضاييه را تحت فشار قرار دهند تا دست از مبارزه با دانه‌درشتها برداريم».
بابك زنجاني ۴۳ ساله تاجر نوپايي است كه طي يك دهه در بند و بست با سركردگان رژيم، ثروتي بالغ بر چند ميليارد دلار به چنگ آورده است. افشاگريهاي متقابل باندهاي حاكم به خوبي نشان مي دهد كه او واسطه رژيم براي قاچاق نفت و پولشويي و دور زدن تحريمها و همچنين واسطة چپاولهاي نجومي باندهاي حكومتي بوده است. او به‌عنوان کار آفرين برتر از هاشمي رفسنجاني و محمد خاتمي جايزه هم دريافت کرده است. بابك زنجاني به دليل نقشش در دور زدن تحريمها در آوريل ۲۰۱۳ توسط وزارت خزانهداري آمريكا و در سال ۲۰۱۴ توسط وزارت خزانه داري بريتانيا و اتحاديه اروپا در فهرست تحريمها قرار گرفت.
شايان ذكر است موضوع بابك زنجاني تنها يك قلم از ثروتهاي به يغما رفته توسط باندهاي مافيايي حاكم را شامل مي شود. رفسنجاني به تازگي ميزان اموال به يغما رفته در دوران احمدي نژاد را ۸۰۰ميليارد دلار اعلام كرد. اسحاق جهانگيري، معاون اول روحاني، نيز پيش از اين گفته بود «فساد سيستمي بدي در نظام شکل گرفته و مثل موريانه در همه سطوح کشور وارد شده است» (رسانه هاي حکومتي-۱۷ آبان ۹۵)./ اين چپاول حيرت آور، در شرايطي صورت ميگيرد كه طي همين روزها، انتشار تصاوير و گزارشهاي مربوط به هزاران گورخواب و كارتنخواب، يا فروش نوزادان توسط والديني كه قادر به تأمين غذاي آنها نيستند، توفاني از خشم و نفرت مردم ايران را برانگيخته و بازتاب آن در فضاي مجازي و رسانهها، حاكمان را سخت به وحشت انداخته است