۱۳۹۵ دی ۲۱, سه‌شنبه

گفتگو با طارق الهاشمي در برنامه براي ثبت در سينه تاريخ و دخالت هاي رژيم در عراق


تلويزيون العربيه ۱۸/۱۰/۹۵ : « ( تلويزيون العربيه در برنامه براي ثبت در سينه تاريخ خود كه يك برنامه ثابت است با آقاي طارق الهاشمي مصاحبه كرده و چند چند جلسه ادامه دارد كه در باره تحولات عراق صحبت مي كند، بخش دخالت هاي رژيم در عراق ترجمه شده است)

مجري: .. در ابتداي زماني كه شما معاون رئيس جمهور شديد، در فوريه 2006حوادث مهم و تعيين كننده اي در عراق رخ داد كه انفجار مراقد امامان عسكري علي الهادي وحسن العسكري درسامراء بود. كه باعث شد فتنه مذهبي درعراق شعله ور كند وقتل بر اساس هويت صورت بگيرد وتراژدي هاي زيادي شاهدش بوديم. چه كسي انفجار را انجام داد؟
طارق الهاشمي: ايران
مجري: چرا؟
طارق الهاشمي: براي اختلاف انداختن بين شيعه وسني.
مجري: تا اينكه اهل سنت متهم بشوند كه اين انفجار را انجام داده اند
طارق الهاشمي: دقيقا، اين حوادث رخ داد، همه موضع گيريهايي كه بلافاصله بعد از انفجار شد، چه مرجعيت و چه ابراهيم جعفري و چه احزاب شيعه همه شان اين انفجار را به تندروهاي اهل سنت نسبت دادند ولي موضع گيري ژنرال كيسي در ايروزونا درسال2013 كه با صراحت و آشكارا گفت، وقتي كه انفجار رخ داد و آمريكا تحقيق انجام داد به اين نتيجه رسيديم كه ايران اينكار را انجام داده است و من اين پرونده را با دلايل و سند به نوري المالكي منتقل كردم و مالكي پرسيد كه آيا مطمئن هستي و گفتم بله و اين دلايلش است ولي نوري المالكي هيچ اقدامي نكرد. واقعيت اين است كه ايران نيازمند اين كار بود و ما داشتيم دنبال مي كرديم. انتظار داشتيم كه حادثه بزرگي رخ خواهد داد تا اينكه اين فتنه بين شيعه وسني شعله ور كند و پاكسازي و تصفيه برنامه ريزي شده عليه اهل سنت شروع شود و بهانه و اهرم آن بايد قوي باشد لذا وقتي كه انفجار رخ داد، همان روز خودروهاي جديد كه شبه نظاميان سياه پوش سوارش بودند و با سلاح هاي جديد مسلح بودند به مساجد اهل سنت حمله كردند يعني در روز اول و روز دوم167 مسجد اهل سنت به آتش كشيده شد و يا ويران شد و هزار نفر از ائمه مساجد و موذن ها به قتل رسيدند.1500 خانواده كوچ داده شدند، خانه هاي خيلي از اهل سنت به آتش كشيده شد، يعني تراژدي بسيار بزرگ بود. روشن بود كه اين يك توطئه است كه طراحي شده است و مي بايست جرقه اي ايجاد مي شد تا اينكه همه اين آتش سوزيها را شعله ور كند و اين جرقه انفجار مراقد امامان عسكري بود.
مجري: آيا منطقي است كه ايران دو مرقد مقدس براي شيعه را منفجر كند؟
طارق الهاشمي: همانطوري كه قبلا انجام داده بود، انفجارهايي كه با خودروهاب بمب گذاري شده انجام مي داد و در مدينه الصدر منفجر مي شد. ياسرحبيب يك روحاني شيعه درلندن است به نقل از جريان صدر مي گويد خودروهاي بمب گذاري شده اي كه فقراي شيعه را به قتل مي رساند وقتي كه تدقيق كرديم ديديم كه به ايران وابسته است.
ياسر الحبيب روحاني: وقتي كه تكفيريها و عناصر القاعده و وابسته هاي اين باندها را گرفتيم و با آنها تحقيق كرديم كشف كرديم كه تامين و سلاح هم از ايران مي آيد.
طارق الهاشمي: لذا هياتي از عراق نزد قاسم سليماني رفتند و اين سوال را از او كردند كه ما مي دانيم كه شما اهل سنت را به قتل مي رسانيد ولي اينبار چرا شيعه را مي كشيد؟ به آنها گفت: وقتي كه منافع امنيتي ايران اقتضاء كند ما فرقي بين سني وشيعه قائل نمي شويم. اين يك مورد است، من دارم براي ثبت در سينه تاريخ صحبت مي كنم. در سال 2004 من يك گزارش خواندم كه مربوط به فعاليت هاي گروه انصار اسلام بود، خودروها از مرز ايران به سمت سليمانيه عبور كرده بودند و دستگير مي شوند يعني راننده و نفراتي كه در آن خودرو بودند دستگير مي شوند، در خودرو چه بود؟ در اين خودرو مواد منفجره و 2 مليون دلار بود، من در سال2005 به منطقه قره چولان رفتم و با طالباني ملاقات كردم و اين سوال را از او كردم، استاد جلال آيا اين حادثه رخ داده است؟ گفت بله اين حادثه رخ داده است و من در اين رابطه تحقيق كرده ام. سوال كردم كه آيا اين خودروها با مواد منفجره از ايران وارد عراق شده است؟ گفت بله و سوال كردم كه دولت ايران چه توجيه اي دارد و رهبري ايران براي اين كارشان چه توجيهي دارند؟ ، گفت اينها انفجار انجام مي دهند و آمريكاييها را هدف قرار مي دهند ولي فقط در مناطق سني نشين انجام مي دهند و از مناطق شيعه نشين و مناطق كردي دوري مي كنند و با اينكارشان دو گنجشك را با يك سنگ مي زنند، آمريكايي را كشته اند و آمريكاييها را عليه اهل سنت كرده اند و موضوع، جنگ بين آمريكاييها و اهل سنت مي شود. اين حوادث سال2004 است پس ايران دست دارد و من در سال 2007 به ايران رفتم و با قاسم سليماني ملاقات كردم ».