۱۳۹۵ دی ۲۹, چهارشنبه

كنفرانس تحولات «خاورمیانه، رویکرد فرانسه و اروپا»



مریم رجوی:‌ رژيم ايران عامل اصلي جنگ و بحران در منطقه است و اخراج آن از منطقه لازمه صلح است
روز سه شنبه ۲۸ دی (۱۷ژانویه) كنفرانسي زير عنوان «تحولات خاورمیانه، رویکرد فرانسه و اروپا» در سالن ويكتورهوگوي پارلمان فرانسه تشكيل شد. در اين جلسه كه خانم مريم رجوي، رئيس جمهور برگزيده مقاومت ايران، سخنران اصلي بود، علاوه بر شماري از نمايندگان پارلمان فرانسه، از جمله دومینیک لوفور، میشل ترو، بریژیت آلن ، پاسکال دگیلهم، فیلیپ گوسلن و فدریک رایس، آمباسادور بلومفيلد دستيار پيشين وزير خارجه آمريكا، دكتر ويدال كواداراس معاون پيشين پارلمان اروپا سخنراني داشتند.



سخنرانان بر نقش فاشيسم ديني حاكم بر ايران به مثابه عامل اصلي جنگ و بحران و نا امني در منطقه تأكيد كردند و اتخاذ يك سياست قاطع در مقابل رژيم آخوندي از سوي اروپا و آمريكا را لازمه استقرار صلح و دموكراسي در اين منطقه توصيف كردند. آنها از فرانسه خواستند با تلاش براي خلع يد از سپاه پاسداران و شبه نظاميان وابسته به آن از سوريه و عراق، نقش رهبري كننده خود را در منطقه ايفا كند.
خانم رجوي در سخنراني خود گفت با مرگ رفسنجاني كه در ۳۸ سال گذشته،‌ نقش تعیین‌کننده‌یی در سركوب و صدور تروريسم و تلاش براي دستیابي به بمب اتمي داشت يكي از دو پايه رژيم فروريخت و رژيم در تماميت خود ضعيفتر و به سرنگوني نزديكتر شد. خامنه‌اي و هارترين باندهاي رژيم به سمت شدت بخشیدن به سركوب و صدور افراطی‌گری و تروريسم حركت مي‌كنند، به خصوص كه از قیام مردم در آستانه نمايش انتخابات رياست جمهوري در ماه مه امسال به شدت وحشت دارند.
وي با اشاره به گسترش اعتراضات و تظاهرات کارگران، معلمين، پرستاران،‌دانشجويان و خانواده‌هاي زندانيان سياسي، گفت: توافق اتمي از نظر اقتصادي تنها جيب سران رژيم و پاسداران را پر مي كند و ماجراجوييهاي مرگبار آنها در سوريه و منطقه را تأمين مالي مي كند. اين رژيم منبع اصلي گسترش تروريسم و بي‌ثباتي در منطقه است و براي نجات خودش از سرنگوني محتوم به كشتار مردم سوريه مشغول است. روز  ۱۶دی ( ۵ژانويه) امسال خامنه اي براي چندمين بار گفت:  اگر در سوريه نمي جنگيديم «بايد در تهران, فارس, خراسان و اصفهان جلوي آنها را مي‌گرفتيم». بازنده اصلی آتش‌بس و صلح در سوريه رژيم ايران است. اين رژيم به كمتر از حفظ بشار اسد در قدرت رضايت نمي‌دهد. لازمه صلح اخراج رژیم از سوریه است. تا وقتي كه پاسداران و شبه‌نظاميانش در سوريه حضور دارند، هيچ راه حل سياسي وجود ندارد.
خانم رجوي گفت: رژيم ایران روي بي عملي و مماشات غرب حساب باز كرده تا افراط‌گرايي خود را تحت نام اسلام، صادر كند. سياستي كه از جنگ عراق در ۲۰۰۳ ابعاد فاجعه باري به خود گرفته است، من به قاطعيت در مقابل فاشيسم ديني حاكم بر ايران فرا مي خوانم و از رهبران سياسي در اتحاديه اروپا و آمريكا مي خواهم روي رژیم آخوندها حساب باز نكنند آنها به گذشته تعلق دارند