۱۳۹۵ بهمن ۶, چهارشنبه

گزارشي از كنفرانس مقاومت ايران در مجلس ملي فرانسه




گزارشي از كنفرانس مقاومت ايران در مجلس ملي فرانسه
تلويزيون الاخباريه ۴/۱۱/۹۵ : « گزارشگر: با حضور گروهي از پارلمانترها و سياستمداراني از فرانسه و اروپا و ايالات متحدة آمريكا بعلاوة اعضاء اپوزسيون ايران و اپوزسيون سوريه، كميتة پارلماني فرانسوي براي ايران دمكراتيك، كنفرانسي را در مقر مجلس ملي فرانسه براي بحث در مورد موضع فرانسه و بطور كلي غرب در قبال رژيم تهران در شرايط تحولات بين المللي ترتيب داد. بخصوص با توجه به تغييري كه در دولت آمريكا بوجود آمده و انتخابات آينده فرانسه.





دو مينيك لوويفر: يك جنبشي در فرانسه و اروپا و حتي در آمريكا وجود دارد. ما در مرحلة تحولي قرار داريم كه بايستي جامعة جهاني موضع خود در قبال رژيم تهران را تعيين تكليف كند. و اين رژيم امروز نمي تواند نيرنگ و فريب بيشتري را عليه جامعة جهاني بكار بگيرد. ايران كشوري است كه براي بي ثبات نمودن امنيت جهاني و نه فقط در منطقه خاورميانه كار ميكند.
گزارشگر: رهبر اپوزسيون ايران به توسعه طلبي ايران در عراق و سوريه و لبنان و يمن و حقوق مردم ايران كه رژيم آخوندي آنها را سلب نموده است، اشاره نمود. و اين خطراتي است كه نمايندگان و سياستمداران آمريكايي نيز بر آن تأكيد كردند كه در نامة سر گشاده اي از رئيس جمهور ترامپ خواستند تا با اپوزسيون ايران به عنوان نمايندگان قانوني مردم ايران همكاري مستقيم نمايد.
لينكلن بلومفيلد معاون سابق وزير خارجه آمريكا: ما نامه اي را با 23 امضاء از سياستمداران و سناتورهاي آمريكايي براي رئيس جمهور ترامپ ارسال كرديم و در اين نامه، محكوميت خودمان در بر افروختن جنگ فرقه اي ويرانگري كه ايران در يمن و سوريه و عراق انجام داده را توضيح داديم. حاكمان ايران بطور مستقيم منافع استراتژيك ايالات متحده را هدف قرار داده اند. كما اينكه منافع متحدان و دوستان ما در خاورميانه را./  گزارشگر: شركت كنندگان در اين كنفرانس كه از كشورهاي مختلف مي باشند، روي يك نكته تأكيد كردند و آن اين است كه ”ايران كشوري است فاسد و شرور و ياغي كه عرف بين المللي و عرف كشورهاي همسايه را به محترم نمي شمارد، هر چند كه دست صلح و دوستي به سمت وي دراز كرده بودند“.خالد الخالد- الاخباريه، پاريس».
نگراني تهران از هماهنگي اپوزيسيون رژيم ايران با واشنگتن
سايت مركز تحقيقات ايراني خليج ۴/۱۱/۹۵ : « محمد السلمي-منافع آمريكا ايجاب مي كند كه خاورميانه از امنيت و ثبات برخوردار باشد. اما امكان برقراري ثبات با ادامه رفتارهاي خصمانه رژيم ايران در منطقه فراهم نمي شود. دونالد ترامپ، رئيس جمهور منتخب آمريكا طي تبليغات انتخابات رياست جمهوري همواره در سخنراني هاي عمومي در ميان مردم و گفت وگوهاي رسانه اي و مطبوعاتي به موضع گيري تند عليه رژيم حاكم بر ايران پرداخته است. رويكرد خصمانه ترامپ در قبال ايران خيلي روشن و صريح است؛ چه آمريكا به دنبال پيروزي او در انتخابات رياست جمهوري به تمديد ده ساله قانون تحريم هاي ايران راي مثبت داد. ترامپ، همچنين در اظهاراتي يادآور شد كه بعد از پايان دادن به كار گروه تروريستي “داعش ”به سراغ ايران و بقيه گروه هاي تروريستي مي رود. او به لزوم بازبيني در مفاد و ماهيت برجام كه بين ايران و گروه “5+1 ”بسته شده هم اشاره نمود. برخي اطلاعات نشانگر ارتباط تنگاتنگ ميان عده اي از چهره هاي نزديك به ترامپ و اپوزيسيون جمهوري ايران است. حتي برخي از آنها در نشست هاي اپوزيسيون ايراني در سه سال گذشته شركت كرده اند و از چند و چون مسائل آگاهي دارند. نيز، بنا به همين اطلاعات، ترامپ نه تنها رويكرد تقابلي با سياست هاي خصمانه ايران در خارج لحاظ مي كند بلكه مسائل فراوان داخلي به ويژه ملت هاي غير فارس در ايران هم محل توجه او خواهد بود. چنين رويكردي گوياي سناريوهاي پيچيده تري است.
رابطه ميان اپوزيسيون رژيم ايران و آمريكا بيش از هر چيزي نگراني رژيم ايران را برانگيخته است. به ويژه اينكه اين اپوزيسيون ممكن است پرونده هايي در رابطه با حاكميت و حقوق بشر در اختيار چهره هاي بانفوذ در دولت ترامپ قرار دهد و ترامپ هم به صورت تلويحي تهديد به اعمال تحريم هاي جديدي در اين موارد عليه ايران كند.
بيست و سه تن از مقام هاي سابق آمريكايي با امضاي نامه اي از دونالد ترامپ رئيس جمهور منتخب، خواسته اند تا در آغاز كار خود در كاخ سفيد با گروه هاي اپوزيسيون كار و مشورت كند. ....در ميان امضا كنندگان نامه، اسامي افرادي چون رودي جولياني شهردار پيشين نيويورك، جو ليبرمن سناتور سابق وهيو شلتون رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا در زمان رياست جمهوري بيل كلينتون به چشم مي خورد كه اين امر، گوياي وزن سياسي نامه يادشده است. جهت گيري اين نامه در واقع با نامه ديگر اپوزيسيون رژيم ايران به ترامپ همسو است. اپوزيسون رژيم ايران در نامه اي به ترامپ خواستار اجراي تعهد وي در جريان مبارزات انتخاباتي درباره بازنگري در برجام شدند. جان بولتون نماينده پيشين آمريكا در سازمان ملل گفت “امضا كنندگان نامه ها مي خواهند گوشزد كنند كه گروه هاي اپوزيسيون در ايران حضور دارند، و اين گروه ها همچون بقيه گروه هاي اپوزيسيون در جهان از بخش هاي گوناگوني تشكيل شده اند، و اينكه گزينه هاي جايگزين رژيم آخوندي وجود دارد.“..... ترجمه شده از روزنامه الوطن