۱۳۹۶ آبان ۲۵, پنجشنبه

ایران مانند شیطان است كه فقط پیروانش او را دوست دارند






روزنامه الریاض(عربستان) ۲۴/۸/۹۶ : « مردم جهان از حكومت فتنه ها و اغتشاشات نفرت دارند و نمی پذیرند كه سلاح هسته ای داشته باشد. در نظرسنجی كه توسط مركز آمریكایی پژوهش ها”بیو“ در سال 2013 انجام شد ، آمده است كه مردم 29 كشور از ایران متنفر هستند . این نظر سنجی نظرات منفی اكثریت ساكنان این كشور ها در قبال ایران را برملا كرد ، آنها ایران را كشوری می دانستند كه به آزادی های شخصی مردمش احترام نمی گذارد







 در این گزارش آمده است كه هفتاد و هشت درصد از مردم مصر نظر مثبتی نسبت به ایران ندارند و به ایرانی ها مشكوك هستند . بالاترین میانگین نظرات منفی در كشورهای شرق اروپا و آمریكا بود در اردن حدود 81 در صد نسبت به ایران نظر منفی داشتند در مصر هفتاد و هشت در صد در تركیه 68 درصد، در لبنان 60 در صد و در سرزمین های فلسطین 55 در صد از مردم نسبت به ایران نظر منفی داشتند . بر اساس این نظر سنجی جاه طلبی های هسته ای منبع بزرگ مواضع منفی نسبت به تهران بود و در كشورهای گروه 5+1 یعنی آمریكا، انگستان، فرانسه، المان، روسیه و چین از هر 10 نفر شش نفر با اینكه ایران سلاح هسته ای داشته باشد مخالف بودند . در خاورمیانه در اردن 79 در صد از مردم مخالف بودند كه ایران سلاح هسته ای داشته باشد این نسبت در مصر به 73 در صد، در تركیه به 69 در صد و در لبنان به59 در صد رسید.
جنایات آخوند ها با اسناد.
به نوبه خود وزارت خارجه عربستان با صدور بیانیه مفصلی با دهها دلیل حمایت ایران از تروریسم در منطقه و جهان را مورد تاكید قرار داد از زمانیكه رژیم ولایت فقیه در سال 1979 قدرت را در دست گرفت ، اصل صدور انقلاب و گسترش فتنه و نگرانی و اغتشاش در كشور های منطقه را با هدف ایجاد نا امنی و بی ثباتی و نادیده گرفتن همه قوانین، كنوانسیون ها ، معاهدات بین المللی و اصول اخلافی در پیش گرفت ، كه عربستان نیز مانند بسیاری از كشورهای منطقه بصورت مستقیم و یا غیر مستقیم از تروریسم مورد حمایت رژیم ایران رنج می برد. در این بیانیه آمده است كه رژیم ایران بسیاری از سازمان های تروریستی را در داخل و خارج بنیاد گذاشت از جمله ”حزب الله درلبنان. حزب الله حجاز ، عصائب اهل الحق در عراق ) علاوه بر آن بسیاری از شبه نظامیان فرقه گرا در تعدادی از كشور ها از جمله حوثی ها در یمن ، این سازمان ها از سوی سازمان ملل متحد محكوم شدند و تحریم های بین المللی علیه آنها اعمال شد ، علاوه بر این باید به حمایت و تبانی تهران با سازمان های تروریستی دیگر مانند القاعده كه به تعدادی از رهبران آنها پناه داد و بر اساس بیانیه وزارت خارجه عربستان هنوز تعدادی از آنها در ایران هستند، اشاره كرد .
شروع از لبنان
این بیانیه شامل مستند كردن اقداماتی كه ایران مرتكب شد بر اساس تاریخ حوادثی كه انگشت اتهام در آن بسوی ایران نشانه می رود می باشد كه لبنان شروع دخالت های ایران بود ، در سال 1982 نود و شش شهروند خارجی از جمله 25 آمریكایی در لبنان به گروگان گرفته شدند كه به اسم بحران گروگان های شناخته شد و دهسال ادامه داشت ، این گروگانگیری توسط حزب الله و گروه های مورد حمایت ایران انجام شد . در سال 1983 سفارت آمریكا در بیروت توسط حزب الله منفجر شد كه به گشته شدن 63 نفر در سفارت منجر شد . در سال 1983 یك ایرانی بنام اسماعیل عسگری كه وابسته به سپاه پاسداان بود در بیروت یك عمل انتحاری انجام داد كه مقر تفنگداران دریایی آمریكا را هدف قرار داد و منجر به كشته شدن 241 نفر و جراحت بیش از 100 نفر از پرسنل نیروی دریایی و شهروندان آمریكایی شد . در سال 1983 همزمان با انفجار مقر نیروهای آمریكایی ، مقر نیروهای فرانسوی در بیروت توسط حزب الله منفجر شد كه به كشته شدن 63 فرانسوی نظامی و غیر نظامی منجر شد .
حملات پیاپی
در همانسال بعضی از عناصر حزب الله و حزب الدعوه شیعه مورد حمایت ایران تعدادی از حملات را انجام دادند كه سفارت های آمریكا و فرانسه در كویت ، پالایشگاه نفت و یك منطقه مسكونی را هدف قرار داد كه 5 كشته و 8 مجروح بجای گذاشت . در سال 1985 سوء قصد انفجاری علیه ستون شیخ جابر الاحمد الصباح امیر سابق كویت انجام شد كه به كشته شدن تعدادی از نظامیان و مجروح شدن تعدادی از اهالی خلیج منجر شد. در سال 1986 ایران حجاج خود را تحریك كرد تا در موسم حج دست به فتنه بزنند كه بر اثر آن 300 نفر كشته شدند .
ترور ها متوقف نمی شود
ایران در تعدادی از ترورهای مخالفین ایرانی دست داشت ، در سال 1989 عبدالرحمن قاسلمو رهبر حزب دمكرات كردستان ایران و دستیارش عبدالله آذر در وین ترور شدند ، در سال 1991 سپاه پاسداران ایران شاهپور بختیار اخرین نخست وزیر ایران در دوران شاه را ترور كرد كه منجر به كشته شدن یكنفر از نیروهای امنیتی فرانسه و یك خانم فرانسوی شد ، در سال 1992 در برلین ایران صادق شرفكندی دبیركل حزب دكرات كرستان ایران و سه تن از دستیاران وی را ترور كرد. در سال های 1989 و 1990 ایران در ترور 4 دیپلمات سعودی در تایلند دست داشت كه اسامی آنها عبدالله المالكی، عبدالله البصری، فهد الباهلی و احمد السیف بود . در سال 1994 ایران در انفجاری های بوینس آیرس دست داشت كه به كشته شدن 85 نفر و مجروح شدن 300 نفر دیگر انجامید .
انفجارهای ریاض و خبر
در سال 1996 باصطلاح ”حزب الله الحجاز“ وابسته به رژیم ایران برج های مسكونی در خبر را منفجر كرد كه منجر به كشته شدن 120 نفر از جمله 19 آمریكایی شد كه حفاظت عاملان آن از جمله احمد المغسل شهروند عربستان كه در سال 2015 در حالیكه پاسپورت ایرانی داشت دستگیر شد تامین شده بود ، وابسته نظامی ایران وقت ایران در بحرین بر این عملیات نظارت داشت و همچنین عاملان این جنایت در لبنان و ایران آموزش دیده بودند ، و مواد منفجره توسط حزب الله به عربستان قاجاق شد كه ادله آن در عربستان و تعددی از كشورهای دوست موجود است . در سال 2003 پلیس انگستان هادی پور سفیر سابق ایران در آرژانتین را به اتهام مشورت در حمله دستگیر كرد. در سال 2003 رژیم ایران به فرمان یكی از رهبران القاعده در ایران در انفجارهای ریاض دست داشت كه منجر به كشته شدن بسیاری از شهروندان عربستان و خارجی ها از جمله آمریكایی ها شد .
طرح تروریستی در بحرین
در سال 2003 طرح تروریستی مورد حمایت ایران برای انفجار در بحرین به شكست انجامید و اعضای یك هسته تروریستی جدید كه توسط پاسداران ایران و حزب الله لبنان حمایت می شدند دستگیری شدند ، همین وضعیت در كویت و امارات متحده عربی نیز صورت گرفت . در سال 2011 رژیم ایرن در ترور حسن القحطانی دیپلمات عربستان در شهر كراجی دست داشت ، در سال 2011 آمریكا توطئه ترور عادل الجبیر سفیر وقت عربستان را خنثی كرد و دست داشتن ایران در آن سوء قصد به اثبات رسید ، شكایت جنایی كه در داگاه فدرال در نیویورك افشا شد اسم اسامی دست اندركاران این توطئه را كه عبارت بودند از ارباب سیر كه دستگیر و به 25 سال زندان محكوم شد و نفر دیگر غلام شكوری كه یك افسر سپاه پاسدران بود در ایران حضور دارد و تحت تعقیب قضائیه آمریكا است .در سال 2016 دادگاه جنایی كویت حكم اعدام دو تن از محكومین كیس معروف به هسته العبدلی را صادر كرد كه یكی از آنها تبعه ایران بود، اتهام آنها دست زدن به اقداماتی علیه وحدت و تمامیت ارضی كویت و تلاش برای جاسوسی برای ایران و حزب الله برای انجام اعمال خصمانه بود
حمله به سفارتخانه ها
رژیم ایران در رتبه اول كشورهایی است كه پرونده ای مملو از نقض حریم هیئت های دیپلماتیك دارد از حمله به سفارت آمریكا در سال 1979 و به گروگان گرفتن پرسنل آن به مدت 444 روز ، و بدنبال آن حمله به سفارت عربستان در سال 1987 ، حمله به سفارت كویت در سال 1987، حمله به سفارت روسیه در سال 1988 ، حمله به دیپلمات كویتی درسال 2007، حمله به سفارت پاكستان در سال 2009، حمله به سفارت آنگلستان در سال 2011 و بالاخره حمله به سفارت عربستان و كنسولگری آن در مشهد در سال 2016. رژیم ایران بر عكس آنچه كه ادعا می كند علیرغم درخواست های مكرر كمك هیچ حمایتی از هیئت دیپلماتیك عربستان بعمل نیاورد و نیروهای امنیتی وارد مقر این هیئت شدند و مایملك آنرا به تاراج بردند .از بدترین دخالت های ایران در امور كشورهای منطقه كه تاریخ معاصر شاهد آن بوده است دخالت آشكار در سوریه با نیروهای سپاه پاسداران، سپاه قدس و بسیج كردن شبه نظامیان حزب الله و شبه نظامیان فرقه گرا از تعدادی از كشورها در كنار بشار اسد در جنگ علیه مردمش می باشد كه منجر به كشته شدن 400 هزار شهروند سوی بی خانمان شدن حدود 12 میلیون نفر از آنها گردید ».