۱۳۹۶ مرداد ۱۲, پنجشنبه

ایران:‌۱۰۱ اعدام ثبت شده در ژوییه ۲۰۱۷شامل اعدام دو زن و دهها جوان و دو اعدام در ملأعام

 خانم رجوی:‌ فراخوان به اعتراض علیه اعدامهاي وحشيانه و محاكمه سران رژيم به خاطر جنايت عليه بشريت
ماشين اعدام و شكنجه رژيم آخوندي بعد از نمايش انتخابات رياست جمهوري شتاب بيشتري به خود گرفته و تنها در ماه ژوييه ۲۰۱۷ در يك ركورد كم سابقه ۱۰۱ زنداني حلق آويز شده اند. شمار واقعي اعدامها بسا بيشتر است و اين آمار اعدامهاي مخفيانه را شامل نمي شود.

عمده اعدام شدگان جوان بودند. دو جوان ۲۴ و ۲۷ساله در تربت حیدریه (اعدام در ملأ عام)، یک زن ۲۵ساله در بابل، یک جوان ۲۴ساله در کرمان، دو جوان ۲۶ساله در همدان، يك جوان ۲۸ساله در زابل، يك جوان ۲۸ساله در گوهردشت کرج در اين شمارند. در یک نمونه تکاندهنده، يك نوجوان تبعه پاکستان که در ۱۳ سالگی دستگیر شده بود پس از هشت سال حبس در زندان زاهدان به دار آویخته شد. جواد میر که در روز دوم مرداد در زندان مرکزی اصفهان اعدام شد نیز به هنگام بازداشت کمتر از ۱۸سال سن داشت. بنا به اذعان مقامات و رسانه هاي رژيم ۵۰۰۰زندانی ۲۰تا ۳۰ساله در معرض اعدام قرار دارند (خبرگزاری حکومتی مهر-۳آذر۹۵).
بسیاری از زندانیان علاوه بر تحمل شرایط طاقتفرسای زندانهای قرون وسطایی رژيم آخوندي در آخرین لحظات نیز به شدت مورد ضرب و جرح و شكنجه قرار گرفتند. عباس یوسفی که در ۱۴تیر در زندان گوهردشت اعدام شد پیش از اعدام توسط عوامل باندهای مافیایی وابسته به شکنجه گران به شدت مضروب شده بود. در ۲۶تیر در اصفهان، یکی از زندانیان که بر اثر خودکشی مجروح شده بود پس از پانسمان همراه با سه زندانی دیگر اعدام شد.
اين اعدامها در زندانهای گوهردشت (۱۵ اعدام)، زاهدان (۱۴ اعدام)، ارومیه (۱۱ اعدام)،‌ اصفهان (۱۰اعدام)، تایباد (۱۰اعدام)، خرم آباد، زابل، چاه بهار، ایرانشهر، مهاباد، میاندوآب، مراغه، گچساران، بندرعباس، اراک، سمنان، کرمان، همدان، کرمانشاه. زنجان، نوشهر، رشت، گرگان، بابل، قاثمشهر، نور و نشتارود و تربت حیدریه، شیراز، انجام شده است.
خانم مريم رجوي، رئيس جمهور برگزيده مقاومت ايران، در باره روند فزاينده اعدامها گفت: فاشيسم ديني حاكم بر ايران در محاصره بحرانها و در هراس از خیزش مردم به جان آمده هیچ راهی جز گسترش سرکوب به ویژه اعدامهاي جمعي و خودسرانه نيافته است.
وي عموم مردم به ویژه جوانان دلیر را به اعتراض علیه اعدامهاي وحشيانه و همبستگی با خانواده قربانیان فراخواند و گفت: اين بربريت افسار گسيخته در قرن بيست و يكم، جامعه جهاني را در برابر يك آزمايش بزرگ قرار داده است كه آيا به ارزشهاي جهان شمول حقوق بشري وفادار است يا آن را قرباني ملاحظات اقتصادي و سياسي مي كند. نظام و لايت فقيه ننگ بشریت معاصر است، باید از جامعه جهانی طرد شود و شوراي امنيت ملل متحد تصميمات ضروري براي محاكمه سران آن به خاطر جنايت عليه بشريت از جمله اعدام ۱۲۰هزار زندانی سياسي اتخاذ نمايد.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۱۱مرداد ۱۳۹۶ ( ۲ اوت ۲۰۱۷)