۱۳۹۶ مرداد ۲۳, دوشنبه

سناتورهای ارشد آمریکا با رهبر اپوزیسیون ایران ملاقات می کنند

سایت هافینکتون پست ۲۱/۵/۹۶ : « توضیح عکس1: تیرانا، آلبانی ـ رئیس جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران با هیات عالی سنای آمریکا ملاقات می کند. دو طرف وضعیت اعضای مجاهدین خلق در البانی و تحولات اخیر در ایران و خاورمیانه را مورد بحث قرار دادند.در حالی که ماه اوت به نظر می رسد زمان غیرفعال سال برای سیاست باشد برای ایران و تحولات گسترده گوناگونی که در اطراف پرونده جنجالی بین المللی آن وجود دارد، کاملاً برعکس بوده است. یک هیات عالیربته از سناتورهای آمریکایی به تیرانا پایتخت آلبانی امروز در ۱۲ اوت ۲۰۱۷ سفر کرده و با مریم رجوی رهبر اپوزیسیون ایران که ریاست شورای ملی مقاومت ایران را برعهده دارد ملاقات کردند.


 این هیات سناتورها، سناتور روی بلانت معاون رئیس کنفرانس جمهوریخواهان و عضو کمیته های تخصیص (بودجه) و گزینش اطلاعات و قوانین و دولت و تجارت و علوم وحمل نقل و سناتور جان کورنین ناظم اکثریت (حزبی) و عضو کمیته قضایی و گزینش اطلاعات و مالی و تام تیلیس عضو کمیته های نیروهای مسلح و قضاییه، اموربانکی، مسکن و امور شهری و امور سربازان قدیمی، با اعضای سارمان مجاهدین خلق ایران (پی.ام.او.آی/ام.یی.کی) در پایتخت آلبانی ملاقات کردند.
توضیح عکس 2: تیرانا، آلبانی، 12اوت 2017 ـ خانم مریم رجوی رئیس جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران (در وسط) با هیات عالیرتبه از سنای آمریکا ملاقات می کنند.
 از راست: سناتورها تام تیلیس (جمهوریخواه از ایالت کارولینای شمالی) ‌ ، روی بلانت (جمهوریخواه از میسوری) و جان کورنین (جمهوریخواه از تگزاس) .
ان.سی.آر.آی یک ائتلاف سیاسی است که خواستار تغییر رژیم ایران است و تهدید اصلی ملاهای تهران بحساب می آید. ام.یی.کی عضواصلی ائتلافی از گروه هاو شخصیتهای مخالف ایرانی است. بنا به گفته بیانیه شورای ملی مقاومت ایران این هیات به ریاست سناتور بلانت جابجایی امن و سلامت تمامی ساکنان کمپ لیبرتی را به خارج عراق تبریک گفت و برای آنها آرزوی موفقیت در مبارزه شان برای دموکراسی و حقوق بشر در ایران نمود . رجوی مراتب قدردانی خود را از تلاش های خستگی ناپذیر سنای آمریکا بویژه سناتور بلانت در رابطه با حفاظت از هزاران نفر از اعضای ام.یی.کی درعراق و جابجایی امن شان به آلبانی ابراز داشت. سناتور بلانت در میان چندین شخصیت آمریکایی از جمله مقامات سابق ارشدی بود که در بریفینگ ژوئیه 2014 قویاً نقش مخرب ایران در عراق را محکوم کرده بود. سناتور بلانت در حالیکه تهران را بخشی از مشکلی که بغداد و کل منطقه را به ستوه آورده توصیف می کرد به ابتکار عملی برای درخواست انتقال فوری اعضای پی.ام.او.آی /ام.یی.کی مستقر در پایگاه نظامی سابق آمریکا معروف به کمپ لیبرتی نزدیک پایتخت عراق پیوست. سناتور بلانت و همکارانش جان مک کین (جمهوریخواه از آریزونا) و جین شهین (دموکرات از نیوهمپشایر) و سناتور سابق کارل لوین از جان کری وزیرامور خارجه خواستار فشار برای حفاظت از کمپ لیبرتی و تسریع بازاسکان ساکنان کمپ به کشورهایی در خارج عراق از جمله آمریکا شدند .
توضیح عکس 3: تیرانا، آلبانی، خانم مریم رجوی رئیس جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران - از راست: سناتورها روي بلانت ، جان كورنين، تام تيليس
اعضای ام.یی.کی بعد از چهارونیم سال آزمایش سخت در کمپ لیبرتی بدنبال انتقال اجباری از خانه 26ساله خود در کمپ اشرف در شمال شرقی بغداد توانستند از عراق خارج شوند. از سال 2009 بدنبال انتقال حفاظت آنها از ارتش آمریکا به دولت عراق ام.یی.کی مورد ۸ حمله بزرگ زمینی و حملات موشکی علیه اشرف و لیبرتی توسط نیروهای نیابتی مورد حمایت ایران قرار گرفتند.این به موازات ۷ سال محاصره لجستیکی و پزشکی بود که آنها را رو به جهان خارج بسته بودند.بعد از این که 160نفر از همکارانشان را در این حملات و محاصره از دست دادند، اعضای ام.یی.کی نهایتاً توانستندبه خارج از عراق به کشورهای مختلف اروپایی و اساساً آلبانی منتقل شوند. بازدیدبسیار مهم شنبه توسط سناتورها در زمانی انجام می شود که واشنگتن تحریم های جدیدی را علیه ایران بخاطر برنامه موشک بالستیکی آن و حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشر وضع کرده است. سپاه پاسداران انقلاب اکنون موضوع تحریم ها تحت فرمان اجرایی ۱۳۲۲۴ و بخصوص بعنوان تروریست جهانی لیست گذاری شده است. با درنظر گرفتن این که سپاه بیش از ۴۰ درصد اقتصاد ایران را کنترل میکند این تحریم های جدید بعنوان شکستی سنگین بر آینده جاه طلبی های تهران می باشد. تحلیلگران معتقدند این بازدید پیامی قوی به تهران می فرستد که چگونه ان.سی.آر.آی از خلال اجماعی فزاینده در کنگره بخاطر ضرورت پذیرش سیاست تغییر رژیم ایران، حمایت کسب می کند. سال گذشته در این ایام ملاهای حاکم بر ایران به نظر می رسید مصمم به تضعیف و نابودی پی.ام.او.آی /ام.یی.کی گرفته بودند.  یک سال بعد جریان برگشت و این اپوزیسیون ایران است که اکنون در موضع تهاجمی است. تحولات بیشتری که تمامی ارکان حکام ایران را تهدید می کند به احتمال بسیار قرار است در آینده نزدیک فرا برسد