۱۳۹۶ مرداد ۲۲, یکشنبه

شكنجه شده توسط ”میانه روها ”- ناراضیان ایرانی شایسته شنیده شدن هستند


ویکلی استاندارد ۲۰/۵/۹۶ : « نویسنده: كلی جین تورنس - زیرنویس عكس: شبنم مددزاده، برادرش فرزاد و آرش محمدی
حسن روحانی برای دور دوم خود بعنوان رییس جمهور ایران در 5 اوت و در حالیكه گلهای تازه و پرحرارت و حدود 500 مقام خارجی وی را احاطه كرده بودند، سوگند یاد كرد.. شبنم و فرزاد مدد زاده در سال 2009 دستگیر شدند..


فرزاد یك فعال مسالمت جو و هوادار یك گروه مقاومت بنام سازمان مجاهدین خلق ایران (پی ام او آی) بود، سازمانی كه در غرب بخاطر افشای جزییات برنامه مخفی اتمی ایران در آن زمان بسیار شناخته شده است. او گفت، ”من وقتی دستگیر شدم 23سالم بود و بعد شكنجه شروع شد ”. فرزاد و خواهرش ماه ها بطور جداگانه در سلولهای انفرادی محبوس بودند. سوالات از ساعت 8 صبح شروع می شد و تا 12 الی 14ساعت ادامه پیدا می كرد. فرزاد گفت، در هر جلسه بازجویی كتك می خوردم. آنها از من می خواستند به جرایمی اقرار كنم كه مرتكب نشده بودم.  آنها از او می خواستند كه بطور علنی پی ام او آی (همچنین معروف به ام ئی كی) و شورای ملی مقاومت ایران را تقبیح كنم.  ”آنها به من گفتند بیا و مصاحبه ای علیه پی ام او آی، ام ئی كی و ان سی آر آی انجام بده. آنها مرا روی زمین می انداختند و مانند توپ فوتبال میان 3نفر، پاسكاری می كردند.. آنها چند بار این كار را با من در برابر دیدگان شبنم كردند تا او را بشكنند.. این 3 ناراضی (شبنم، فرزاد و آرش محمودی-م) برای شركت در یك گردهمایی سالانه اعضا و حامیان شورای ملی مقاومت ایران در ماه ژوییه در پاریس بودند. بیش از 100هزار نفر، استادیومی كه در نزدیكی فرودگاه چارلز دی گوله بود را پر كردند تابه سخنرانانی از سراسر جهان گوش فرا دهند. خواهرش هرگز ماه هایی كه در سلول انفرادی بسر می برد را فراموش نخواهد كرد.“بازجو به من گفت، خب، هیچكس نمی تواند صدای تو را بشنود. تو اینجا تنها هستی و ما هر كاری بخواهیم می توانیم بكنیم.“
شبنم معمولا می توانست صدای سایر زندانیانی كه شكنجه می شدند را بشنود. برخی از آنها بعدا به او گفتند كه مورد تجاوز قرار گرفته اند. خود شبنم نیز شكنجه شد و تنها زمانی كه توانست برادرش را ببیند، وقتی بود كه وی را نزد او آوردند تا شكنجه شود.. ».
.