۱۳۹۶ مرداد ۲۶, پنجشنبه

راظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریكا در بریفینگ روز سه شنبه 15 اوت 2017 در مورد ایران



سایت وزارت امور خارجة آمریکا ۲۴/۵/۹۶ : «  هیتر نوئرت Heather Nauert سخنگوی وزارت خارجه آمریكا:..
- من واكنشی نسبت به آن تهدید [افزایش بودجه برنامه موشك بالستیك و سپاه پاسداران در مجلس ایران] و تهدید فرضی از جانب پرزیدنت روحانی [مبنی بر خروج از برجام] نخواهم داشت.

- دولت ترامپ كماكان متعهد به مقابله با طیف كاملی از تهدیداتی كه از جانب ایران مطرح است میباشد، نه تنها [تهدیداتی] علیه منطقه بلكه [تهدیدات ایران] علیه جهان از جمله شامل توسعه موشك بالستیك.
- كماكان بررسی جامع سیاست ایران در جریان است لذا من نمی خواهم جلوتر از آنچه این بررسی سیاست خواهد بود حركت كنم.
- ما كماكان معتقدیم كاری كه ایران در حال انجام آن است بی ثبات سازی است و توافق اتمی بطور كامل تمامی این اقدامات بی ثبات سازی كه ایران در حال انجام آن است را تشخیص نداده، در نظر نگرفته و شامل آنها نشده است.
- من مطلع هستم که ما در حال گفتگو با بسیاری از كشورهای دیگر برای بررسی این موضوع [موضوع ایران] هستیم. من میدانم كه كشورهای دیگر نیز همچنین در نگرانیهای ما در مورد چیزیكه من بطور كلی آنرا بی ثبات سازی خواندم، شریك هستند.
- ما میدانیم كه آنها در منطقه چه كاری انجام میدهند. ما میدانیم كه آنها چه كاری با بعضی از كشتی های نیروی دریایی ایالات متحده انجام میدهند. منظورم این است كه این تنها یك نمونه از بعضی چیزهائیست كه آنها انجام میدهند».