۱۳۹۶ مرداد ۲۳, دوشنبه

”حشد الشعبی “ ... پروژه ولی فقیه در عراق

روزنامه الشرق الاوسط- لندن ۲۱/۵/۹۶ : « به قلم دكتر كریم عبدیان بنی سعید (فعال حقوقی و متخصص امور ایران)
حشد الشعبی با سرعت فوق العاده ای در مناطق سنی نشین عراق گسترش یافته است، تشكیلات داعش به ایران و حامیان ان در عراق كمك كرد تا طرح و برنامه هایشان را در اغلب مناطق سنی نشین این كشور به اجرا در بیاورند. بعد از پایان كار ”داعش“ در موصل اهداف ولی فقیه در عراق روشن شد كه همان كپی برداری از سپاه پاسداران از بطن حشد الشعبی در عراق است تا تبدیل به ستون اصلی رژیم سیاسی جدید در عراق شود همانطور كه به بهانه جنگ ایران و عراق نزدیك به چهار دهه زمام امور را در ایران بدست گرفت.

با در نظر گرفتن آنچه كه در سایه حكومت نظامی و سپاه در ایران بوقوع پیوست مردم عراق باید نسبت به تهدیدات این مرحله و طرح هایی كه ولی فقیه برای عراق ریخته است و بلند پروازی های قاسم سلیمانی در كشورشان برای تسلط كامل بر مردم و عراق و مقدرات آنها آگاه باشند. بدون شك پروژه تسلط حشد الشعبی بر روند تصمیم گیری سیاسی در عراق و فلج كردن پروژه ساختن یك حكومت عراقی از طریق مسلط شدن شبه نظامیان بر نهاد های دولتی یك طرح ایرانی است تا عراق را تحت سلطه حكومت آیت الله ها در قم و تهران در آورده عراق را تابع ایران نماید و استقلال تصمیم گیری همه اقشار ملت عراق را كاهش دهد.
آیا مردم عراق بعد از همه مشكلاتی كه از آن رنج بردند و خون های پاكی كه از آنها بر زمین ریخت و قربانیاتی كه تقدیم كردند می پذیرند كه تصمیم گیری سیاسی شان بدست هادی العامری و یا قیس الخزعلی كه با ولی فقیه در قم و تهران به ریاكاری می پردازند، باشد؟ و چه كسی می گوید كه مردم عراق كه صاحب اولین تمدن انسانی بوده اند نمی توانند جامعه و یا دولت دمكراتیك كثرت گرایی بنا كنند كه همه اقشار سیاسی را نمایندگی كرده و و به حقوق نژاد ها، مذاهب مختلف و زنان احترام بگذرد و برای ایجاد یك حكومت شهروندی واقعی بین افراد تلاش نماید؟ تنها راه حل برای عراق دوری جستن از ایدئولوژی های مسموم و درگیری های شبه نظامیان است و به نفع همه مراجعه شیعه است كه خواستار كنار گذاشتن اسلام سیاسی از نهاد های حكومتی بشوند تا فجایع رژیم ولایت فقیه در عراق تكرار نشود. آنچه كه مورد نیاز است یك اقدام شجاعانه در قبال این موضوع از سوی مراجع دینی است، همانطور كه در دفاع از عقیده، ایمان، حفاظت از نسل و نوامیس و قانون هر نفر یك رای عمل كردند باید از حكومتی كه خارج از كنترل روحانیون، سپاه و شبه نظامیان باشد دفاع نمایند.
نباید فراموش كنیم كه پروژه شبه نظامیان كه از چهار دهه قبل آنرا در ایران تجربه كرده ایم. پروژه ای است برای تضعیف جامعه مدنی، محدود كردن آزادی ها در همه اشكال آن، حكومت تك حزبی، دادگاه های انقلاب، دارزدن در میادین عمومی، تسلط اطلاعات و بسیج، گسترش فساد در زیر ساخت های اقتصاد ملی، حاكمیت پارتی بازی و باندهای اختلاس و رشوه، زندانی كردن متفكران، روزنامه نگاران، گسترش فحشا در سایه رژیم فاشیستی شووینیستی كه هیچ انتقادی را نمی پذیرد و اسم آن ”حكومت مطلقه ولایت فقیه“ است.
می خواهم از بابت یاد آوری به علما و مراجع عالی شیعه تاكید كنم كه یك خلق شیعه سركوب شده توسط رژیم ولی فقیه در اهواز در جنوب ایران وجود دارد كه حقوقش روزانه نقض می شود و مردمش بصورت شبانه روزی سركوب می شوند، زمین های آنها به اجبار مصادره می شود ولی حتی برای یكبار هم صدایی در همبستگی از مراجع دینی نشنیده اند.
ایران در شرایط حاضر پول هنگفتی برای گسترش حشد الشعبی و زمینه سازی برای اینكه موقعیت های سیاسی لازم را كه مهمترین آنها پیروزی در انتخابات آینده پارلمان است در آینده نزدیك بدست بیاورد هزینه می كند، آنچه كه ایران می خواهد ایجاد فضای شبه نظامی در استانه انتخابات و رساندن حامیان حشد الشعبی به پارلمان در سایه این فضای ساختگی است ، ایران در حال حاضر عراق را از سه جهت شرق، غرب و جنوب محاصره كرده است و می خواهد از داخل و با فعالیت شبه نظامیان وابسته و سیاستمداران حامی خودش اوضاع را علیه مردم عراق دگرگون نماید. ما طی روزهای اخیر با یك اظهار نظر فریب كارانه از سوی نوری المالكی مواجه بودیم كه از روسیه خواست تا در عراق دخالت نظامی نماید تا عراق تبدیل به سرزمینی شود كه مجموعه ای از كشورها و در صدر آنها رژیم آیت الله ها در تهران به آن دعوت شده باشند، و این یك دعوت رسمی برای ایران بود تا بعد از اینكه بصورت غیر رسمی و غیر قانونی عراق را پر كرد و سلیمانی طبق تمایل خودش به هرجایی در عراق رفت و آمد می كرد و در جلسات دولت عراق شركت كرده و به مسئولین عراقی فرمان می داد، به حضور نظامیش در عراق تا هر وقت كه بخواهد ادامه بدهد.
و در اینجا نقش مرجعیت كه فتوای تشكیل حشد الشعبی را برای مقابله با ”داعش“داد، برجسته می شود تا بعد از آزادی موصل و فروپاشی تشكیلات داعش در عراق موضعی در قبال دخالت های ایران و دفاع از حاكمیت عراق و نهاد های دولتی آن اتخاذ نماید و فتوای انحلال شبه نظامیان حشد الشعبی و متحد شدن نیروهای نظامی عراق زیر لوای ارتش را صادر نماید و بر حق انحصاری ارتش برای در اختیار داشتن سلاح تاكید نماید، اصرار قاسم سلیمانی بر باقی ماندن سلاح در دست حشدالشعبی مشابه ”حزب الله“ لبنان نه تنها یك دخالت آشكار در امور داخلی عراق است، بلكه نقض هولناك قانون اساسی عراق و آروزهای مردم بریا ایجاد یك حكومت عراقی جدید می باشد.... ».