۱۳۹۶ مرداد ۲۴, سه‌شنبه

ایران : فراخوان نجات ۷ زندانی در آستانه اعدام

 مهدي بهلولي كه هنگام ارتكاب «جرم» ۱۷ساله بود يكي از اين زندانيان است
دژخیمان فاشیسم دینی حاکم بر ایران هفت زنداني محكوم به اعدام در زندان گوهر دشت (رجايي شهر) كرج را به سلولهاي انفرادي منتقل كرده است. اين قربانيان با تهديد عاجل اعدام روبه رو هستند. مهدي بهلولي که اکنون پس از تحمل ۱۵سال حبس در آستانه اعدام قرار گرفته هنگام دستگيري فقط 17 سال داشت. اين چهارمين باري است كه او براي اجراي حكم اعدام به سلول انفرادي منتقل شده است. بردن زندانیان به پای چوبه های دار برای مشاهده صحنه تکاندهنده اعدام دیگر زندانیان از شکنجه های رایج در زندانهای نظام ولایت فقیه است.


انتقال زندانی جوان مهدی بهلولی برای اعدام در حالی صورت می گیرد که اعدام علیرضا تاجیکی زندانی جوانی که به هنگام بازداشت ۱۵سال داشت موجی از انزجار را در داخل و خارج از ایران برانگیخت و ارگانهای حقوق بشری بین المللی آن را بیشرمانه و تکاندهنده خواندند. عليرضا تاجيكي، پس از تحمل ۶ سال حبس و شکنجه برای اعتراف اجباری و بی پاسخ ماندن درخواستهای مکرر خانواده اش برای تجدید بازرسی سرانجام در روز ۱۹مرداد به چوبه دار آویخته شد.
ماشين اعدام و شكنجه رژيم كه ركوردار اعدام نسبت به جمعيت و يكي از معدود اعدام كنندگان نوجوانان است، بعد از نمايش انتخابات رياست جمهوري، شتاب بيشتري به خود گرفته است. تنها در ماه ژوئيه 2017، در يك ركورد كم سابقه 101 مورد ثبت شده حلق آويز وجود دارد. شمار واقعي اعدامها بسا بيشتر است و اين آمار اعدمهاي مخفيانه را شامل نميشود.
مقاومت ايران به مداخله فوري و اقدام بلادرنگ مراجع بين الملي و ارگانهاي مدافع حقوق بشر براي متوقف كردن حكم اعدام این هفت قرباني و لغو حكم اعدام آنها و همچنين اعتراض و محكوميت دولتها به موج جديد اعدامها در ايران فراخوان مي دهد.
دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران
۲۳مرداد ۱۳۹۶ (۱۴ اوت ۲۰۱۷)