۱۳۹۶ مرداد ۲۲, یکشنبه

فقر و فروش‌های دردناك در ایران!





روزنامه البشایر - مصر ۲۰/۵/۹۶ : « به قلم عبدالرحمن مهابادی، نویسنده و تحلیلگر سیاسی- اخیرا یكی از دوستانم به من مراجعه‌یی داشت. وضعیت ظاهری‌اش جلب توجه می‌كرد. معلوم بود بسیار به هم ریخته است. سوال كردم كه آیا خبری شده؟ گفت در یكی از رسانه‌های حكومتی ایران خبری تحت عنوان پدری که فرزندش را جلو ماشین انداخت تا دیه بگیرد را خواندم كه از شدت فقر در ایران سرم سوت كشید

”.وی ضمن اشاره به خبر فوق می‌گفت: ”گسترش فقر در ایران تحت حاكمیت ملاها دیوانه‌كننده است. همه می‌دانند كه مقامات این رژیم پلید همه سرمایه‌های مردم و كشورمان را خرج جنگ و كشتار و تروریسم و كمك به مزدوران برون مرزی‌اش از قبیل بشار اسد و حزب‌الله و حوثی‌ها و حشد شعبی و.. . می‌كند در حالی كه فقر در ایران بیداد می‌كند. طوری كه مردم فقر زده ایران دست به كارهای عجیب و غریبی می‌زنند كه این مدلی‌اش (اشاره‌اش به خبری بود كه خوانده بود) را تا الان من نشنیده بودم و الان كار به جایی رسیده كه رسانه‌های حكومتی خودشان چنین چیزی را با وقاحت هرچه تمامتر می‌نویسند و انتشار می‌دهند ”.دررابطه با این فاجعه غیرانسانی و تکان‌دهنده روزنامه حکومتی موسوم به اعتماد 27تیرماه 96 ضمن نشر این خبر، به نقل از رانندة خودرو که برای دیدار با این خانواده به محل سکونت آنها رفته بود نوشته است: ”آنها زندگی فقیرانه‌ای داشتند ومعلوم بود که این مرد نیز نه شغل درست و حسابی دارد و نه این‌که می‌تواند زندگی‌اش را تأمین کند. به‌خاطر تأمین زندگی روزانه‌اش بچه‌اش را زیر ماشینهای گذری در خیابانها می‌انداخت تا به‌خاطر آن پول دیه بگیرد و با آن زندگی‌اش را بگذراند. در خانه این خانواده حتی امکانات اولیه زندگی وجود نداشت. آنها حتی پولی برای برگزاری مراسم ترحیم پسرشان هم نداشتند و مراسمی که گرفته بودند اصلاً شبیه به مراسم ختم نبود. خانه‌ای که در آن عده زیادی آدم در کنار هم زندگی می‌کردند و هیچ‌کدام شغلی نداشتند ”. در ایران تحت حاكمیت ملاها، فقر مرز نمی‌شناسد و هر روز نوع جدیدی از فقر پدید می‌آید. از بیكاری و افزایش نجومی آمار بیكاران تا افتادن آنها به دام باندهای قاچاق و مواد مخدر و كولبری و از دست دادن جانشان، از گورخوابی و كارتن خوابی تا خودفروشی یا فروش اعضای بدن، از فروش كودكان تا خودكشی یا فرزندكشی و.. .
ابعاد گسترده فقر عریان و دیگر آسیبهای ناشی از این غده سرطانی که تماماً ناشی از غارت و چپاول اموال مردم و توزیع ناعادلانه ثروت توسط باندهای فاسد ولایت اختاپوسی فقیه می‌باشد چنان زخم عمیقی از فقر و شکاف طبقاتی بر پیکر مردم محروم ایران وارد نموده که با جرأت می‌توان گفت هرگز قابل تصور نبود که روزی چنین چهره‌ای از فقر در ایران رخ نماید.
اگر آدمی منصف باشد و جرأت بكند به تهران و شهرهای دیگر این كشور سری بزنید، از آنچه بر روی دیوارهای شهرهای ایران مشاهده می‌كند تعجب خواهد كرد. انبوهی نوشته‌ها كه هر كدام دردی جانكاه از جامعه ایران را بازتاب می‌دهند. در این نوشته‌هایی كه هركدام یك شماره تلفن در پای خود دارد، دارندگان شماره نوشته‌اند كه حاضرند كلیه، كبد، قرنیه، عزیزان و كودكان خودشان را بفروشند تا با پول آن چند روزی بتوانند زندگی كنند یا دردی از خانواده‌‌اش را دوا بكند. اگر سری هم به گورستانها یا اماكنی از این دست بزنید خواهید دید كه شماری انسان دردمند و تهیدست آنجا را مكانی برای خوابیدن خود برگزیده‌اند. در برخی امكان شغلی كودكانی را خواهید دید كه كار بزرگان را می‌كنند تا با درآمد ناچیزی كه كسب می‌كنند مادر یا پدری رنجور و بیمار را مداوا كند. این كودكان در واقع سرنوشت و زندگی خود را به فروش گذاشته‌اند. زیرا با مدتی كار سنگین اجباری، جوان ناشده پیر می‌گردند.
در ایران كنونی، به‌دلیل حاكمیت پلید آخوندها، فقر عواطف انسانی و خانوادگی را از بین برده است. در ایران فروش ”عاطفه و وجدان بشری ”جامعه را تهدید می‌كند. ابعاد غیرقابل باور فقر آنهم در میهنی که یکی از کشورهای غنی و ثروتمند جهان به‌شمار می‌رود چنان عرصه زندگی را بر مردم محروم ایران تنگ کرده است كه تنوع و گستردگی‌اش، آدمی را از شنیدن اخبار آن دگرگون می‌سازد.
در روز 5تیرماه 1396روزنامه حكومتی ایلنا تحت عنوان خودزنی، تصادف ساختگی و اره کردن استخوان برای دریافت دیه به‌نقل از مدیرکل پزشکی قانونی استان خراسان می‌نویسد: سال 95 حدود هزار و 11نفر برای دریافت دیه اقدام به خود زنی، تصادف ساختگی و حتی اره کردن استخوان ترقوه خود کرده‌اند که این آمار نسبت به سال گذشته 14درصد افزایش داشته است ”.
همین منبع در ادامه به‌نقل از این کارگزار رژیم در توضیح این‌گونه فجایع غیرقابل‌تصور اضافه می‌کند: ”چندی پیش موردی داشتیم که برای دریافت دیه اقدام به خودزنی کرده و پس از بی‌حس کردن محل مورد نظر استخوان ترقوه کتف خود را با اره بریده بود. مواردی نیز داشته‌ایم که برای دریافت دیه با قیچی آهن بر دندانهای خود را بریده‌اندیا ابتدا پوست خود را بی‌حس کرده و با کشیدن خود روی زمین پوست خود را کنده و سپس با موتور خود را به عمد به لاستیک خودروها برای دریافت دیه کوبیده‌اند ”. آری ایرانی كه از موقعیت تاریخی، فرهنگی، سیاسی، استراتژیكی‌اش برجسته‌یی برخوردار بود از روزی كه به تحت حاكمیت دیكتاتوری خمینی و رژیم ارتجاعی و متحجرش درآمد نه تنها از تمدن و جامعه بشریت معاصر افتاد بلكه اكنون تبدیل به یك تهدید جدی علیه تمدن بشری گردیده است. رژیمی كه به گفته كارشناسان و تحلیلگران برجسته جهانی قبل از اینكه به 40سالگی‌اش نائل آید توسط مردم و مقاومت ایران سرنگون خواهد شد و آلترناتیو دمكراتیكی كه در دسترس است جایگزین آن خواهد شد و به بساط اعدام و كشتار، زندان و شكنجه، فقر و فروش و صحنه‌‌های اینچنینی پایان خواهد داد. ملاحظه: این مقاله در 19رسانه عربی منعكس شده است كه لینك این رسانه ها در زیر آمده است: الحوار المتمدن (عراق) -سودانیز آن لاین-الكلمه الحر-شورای ملی مقاومت ایران».