۱۴۰۰ آذر ۱۸, پنجشنبه

نمایندۀ اراک : در تمام دنیا حتی در اروپا آب لوله کشی آشامیدنی نیست


علی اکبر کریمی، نمایندۀ اراک در مجلس اسلامی، در گفتگو با خبرگزاری فارس گفته است که در تمام دنیا حتی در اروپا آب لوله کشی آشامیدنی نیست بلکه در بسته بندی عرضه می‌شود.

او گفته است : “یکی از مشکلات ما این است که در شهرها آب تصفیه شده برای تمام مصارف مورد استفاده قرار می گیرد. در تمام دنیا و حتی در کشورهای اروپایی …برای آشامیدن آب بسته بندی استفاده می کنند و آب لوله کشی برای… مصارفی غیر از آشامیدن است.”

عضو مجلس شورای اسلامی سپس افزوده است : “این که ما بخواهیم از آب با کیفیت بالا برای تمام مصارف مان در شهرها و روستاها استفاده کنیم قابل دوام نیست و ضروری است تمهیداتی بیندیشیم که یکی از آنها جداسازی آب شرب و غیر شرب است.”

علی اکبر کریمی مدعی شده است که “حدود نود درصد از آب کشور” در کشاورزی مصرف می شود و باید با آموزش کشاورزان را به استفادۀ بهتر از منابع آب ترغیب کرد. او همچنین خواستار استفاده از پساب و فاضلاب در مصارف صنعتی و خدماتی شده و گفته است : “مثلاً فاضلاب شهر اصفهان باید در صنعت این شهر استفاده شود نه این که واحدهای صنعتی آب زاینده رود را مورد استفاده قرار دهند و مردم برای آب شرب شان با مشکل مواجه شوند.”

کمبود یا بحران آب به مشکل دست کم شانزده استان کشور تبدیل شده است به طوری که به گفتۀ وزیر نیرو اولویت اول نظام جمهوری اسلامی تنها تأمین آب آشامیدنی کشور به طور پایدار یعنی بدون قطعی آب است. در سال جاری دولت از تأمین آب کشت دوم کشاورزان در بسیاری از مناطق کشور ناتوان بوده است.