۱۴۰۰ آذر ۱۹, جمعه

منابع دیپلماتیک در وین: با توجه به عدم همکاری رژیم ایران ادامه مذاکرات ناممکن شده است


          هتل کوبورگ وین - محل جدید مذاکرات قدرتهای جهانی با رژیم ایران

منابع دیپلمات در وین گفتند: رژیم ایران در جریان آغاز دور هفتم مذاکرات اتمی دو متن ارائه کرد که از سوی همه هیئت‌های حاضر در این مذاکرات زیاده‌خواهی و غیرقابل پذیرش عنوان شد.

العربیه روز جمعه ۱۹آذر نوشت: منابع دیپلماتیک با بیان این‌که بسیاری از اختلافات حل‌نشده میان رژیم ایران و دیگر طرف‌های حاضر در مذاکرات جاری وجود دارد که هنوز مشخص نیست آیا برای آنها راه‌حلی وجود دارد یا خیر.

مذاکره‌کنندگان در وین هم‌چنان در حال ارزیابی خواسته‌های دشوار هیأت رژیم هستند. آمریکا و طرف‌های اروپایی تأکید کردند با توجه به عدم همکاری رژیم ایران، ادامه مذاکرات ناممکن شده است.

یک منبع اروپایی به رویترز گفت: ظرف چند روز آینده معلوم می‌شود که آیا رژیم ایران در عمل نیز بر اساس توافق‌های قبلی مذاکرات را ادامه می‌دهد یا خیر.

از این پیش‌تر، انریکه مورا هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا روز گذشته درباره مذاکرات وین اظهار داشت، این گفتگوها بسیار دشوار است و در روزهای آینده مشخص می‌شود که به کجا خواهیم رسید.

آنه‌کلر لگندره سخنگوی وزارت‌خارجه فرانسه نیز گفت: در مذاکرات وین پیشرفتی حاصل نمی‌شود، چون رژیم ایران پیشنهاداتی ارائه داده که با هدف دستیابی به توافق تناسب ندارند.

آمریکا، فرانسه، انگلستان و آلمان طی روزهای گذشته پیشنهادهای ارائه شده از سوی رژیم ایران به مذاکره‌کنندگان در وین را غیرقابل پذیرش عنوان کرده و آن را اقدامی خلاف توافقات اولیه طی ۶ دور گذشته مذاکرات دانستند.