۱۳۹۴ آبان ۲۶, سه‌شنبه

حمید معاصر: قیام بزرگ مردم آذربایجان و چشم اندازها

بدنبال پخش یک برنامه مستهجن و مبتذل از تلویزیون آخوندهای ضدفرهنگ و ادب که توهین آشکار به فرهنگ غنی مردم غیور و آزادیخواه بود، مردم و جوانان دلیر در استانهای آذری نشین و پایتخت یکپارچه دست به یک قیام گسترده و جانانه زدند که تا این لحظه ادامه دارد و لرزه بر اندام پوسیده حامیت آخوندی انداخته است، رژیم وحشتزده سرکرده نیروی جنایتکار انتظامی را به منطقه فرستاد تا با سرکوب و شیوههای رذیلانه جلو گسترش این قیام را بگیرد و تعداد زیادی از هموطنان آذری و جوانان غیور دستگیر شدهاند، دامنه نفوذ و گسترش این قیام از دانشگاهها و بازار گرفته تا زندانیان مقاوم را دربر میگیرد.

از اینکه پخش یک برنامه تلویزیونی هوهن منجر به یک قیام و خیزش سیاسی گسترده شود، البته که گویای تمامی حقیقت و ابعاد آن نیست، بلکه واقعیت انکار ناپذیر اینستکه پس از 36 سال حاکمیت جهل و جنون و جنایت و فساد و در دوران زهرخوران اتمی و شکستهای خفتبار صدور ارتجاع به سوریه و عراق و یمن و ... مردم ایران و جوانان غیور و به جان آمده در هر فرصتی برآنند که بند از بند این رژیم تبهکار بگسلند. و این حرکت ابلهانه این رژیم یک فرصت مناسبی شد که از یک جرقه حریق بزرگ ایجاد شود. مخصوصاً اینکه یک کانون استراتژیک نبرد، 50 ساله سابقه درخشان با پشتوانه 120.000 هزار شهید یک الگوی بی بدیل و بی نظیر در مقابل مردم ایران و منطقه و جهان قرار دارد که لیاقت و توانمندی جایگزینی این رژیم را سالیان است که به اثبات رسانده است.
مضافاً براین مردم غیور آذربایجان با پشتوانه تاریخی 100 سال نبرد برای آزادی ایران از جنبش مشروطه تا به امروز با سردارانی چون ستارخان و باقرخان و شیخ محمد خیابانی و حنیف و موسی و در ادامه راه آنها فرماندهانی دلیر چون مهدی فتحالله نژادها و حسین ابریشمچیها (که شهدای اخیر این مقاومت هستند) نشان دادهاند که پیشتازان برجستهای دارند که به مبارزات آنها تداوم بخشیده و راه و رسم آنها را تا نیل به آزادی ادامه خواهند داد.
خانم مریم رجوی رئیس جمهور منتخب شورای ملی مقاومت قیام هموطنان آذری را به شیواترین بیان مورد تحسین و تشویق قرار داده و اشاره درست و تاریخی به پیشتاز خلق دلیر آذربایجان در تاریخ 100 ساله ایران از سایر هموطنان خواست که به گسترش این جنبش بشتابند.
همانطور که در بالا اشاره شد، توجه به محاصره رژیم آخوندی در چنبره انواع و اقسام بحرانها و گسست و تشتت و جنگ قدرت فلج کننده دررأس هیأت حامه حکمیت این رژیم و موقعیت شخص ولی فقیه بیش از هر زمان دیگری تضعیف شده و آسیبپذیری آن کاملاً آشکار گردیدهاست. که البته نتیجه بلافصل و انکار ناپذیر مقاومتی است که در رأس و بدنه آن مجاهدین و انقلابیون مردم دلیر آذربایجان از نظر کمی و کیفی نقش برجستهای دارند. و این ویژگیها است که هراس رژیم آخوندی را از این جنبش پیشرو بیشتر میکند. با این مقدمه انتظار واقعی از هموطنان آذری اینست که با درک و اهمیت نقش خود همچنانکه اعلام کردهاند باید این جنبش را تداوم بخشید و با توجه به گسترره نفوذ آذریها در جاجایی ایران و پایتخت و سایر شهرهای دیگر ایران مردم استانهای شمال و خراسان و بلوچ و کردستان و فارس را که همگی از ستم رژیم آخوندی به تنگ آمدهاند دعوت کرد تا به این جنبش بزرگ بپیوندند تا قیام سراسری علیه این رژیم آخوندها شعلهور شود.
رژیم آخوندها مثل همیشه با همه رذیلتهای ضدانقلابی و انواع و اقسام توطئهها قصد دارد با تکیه بر عوامل مزدور و شبکه اطلاعاتی خود، شعارها و مسیر این جنبش را منحرف و به هر ترتیب ممکن خنثی کند. مطمئناً مردم بپاخاسته اجازه نخواهند داد که این توطئه رژیم عملی شود. همزمان با این خیزش بدنبال قتل یک نوجوان خوزستانی مردم سراسر خوزستان فراخوان به قیام دادهاند و این فرصت بینظیری است که همراه با خانوادههای شهدای این قیام و مادران عزادار که مدتهای طولانی در پایختت در جلو زندان اوین و مراکز و میادین مهم تهران با شاعت تمام علیه این رژیم پرچم مقاومت را افراشتهاند همسو شد. تا شعله قیام سراسری شود. در داخل و خارج کشور تمامی توان و توش خود باید شعله این جنبش را تا سرنگون این رژیم فروزانتر کرد. نویسنده این سطور که از خطی مجاهد پرور آذربایجان است در خاتمه چند کلامی را خطاب به همشهریان عزیزم به آذری میآورم:
عزیز هموطن لر، آذربایجان یورد ایرانن اویاخ گونه لیرده قربت دن نیر سلام گو ندریرم الله دان البته که هیچ وقت دشمن تن قوخ میاسزد شرکیمن سواشامسز پرچم ستار و باقر حنیف و موسی و حسین الزده محکم ساخلاین الله بیزننده دنیانن و ایرانن گوز سنیره باخر ملالان رژیم گت یلده اگر آذربایجان ایاقا قانی اوزاخدان قربا نیز اولازم و دعا الرم که ال ال ورخ و دشمن یره سالاخ
ترجمه فارسی، هموطنان عزیز سرزمین آذربایجان چشم بیدار ایران است . از غربت برای شما سلام میفرستم. از خدا میخواهم که از دشمن هیچ وقت نترسید و مثل شیر بجنگید. پرچم ستار و باقر و حنیف و موسی و حسین را محکم در دست بگیرید خدا با ما است مردم ایران و دنیا و به ما می گویند رژیم ملایان رفتنی است اگر خلق آذری بپا خیزد از دور و غربت ارادتمند و قربان شما هستم و دعا میکنم که دست در دست هم دشمن را به زمین بزنیم.