۱۳۹۴ آبان ۲۵, دوشنبه

همبستگی سراسری پس از حملات تروریستی داعش در پاریس

 
 
 
 
همبستگی بین المللی با قربانیان مردم فرانسه در حملات تروریستی
روزنامة پاریزین صفحة اول امروز خود را با عنوان «مقاومت کنیم»، به همبستگی سراسری در پی جنایات تروریستی پاریس اختصاص داد.
هم‌زمان در شهرهای سراسر جهان ساختمان‌ها و اماکن معروف، در همبستگی با فرانسوی‌ها، به سه رنگ پرچم فرانسه در آمد.
بسیاری از هنرمندان نیز در برنامه‌های خود به شیوه‌های گوناگون یاد قربانیان را گرامی داشتند.

کاندیداهای ریاست‌جمهوری حزب دموکرات آمریکا در شروع مناظرة خود به یاد قربانیان، یک دقیقه سکوت کردند.
امروز فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور فرانسه در کاخ الیزه با مسئولان اصلی‌ترین احزاب سیاسی کشور دیدار و گفتگو کرد.
همبستگی بین المللی با قربانیان مردم فرانسه در حملات تروریستی
در پی تشدید تدابیر امنیتی، هزار تن از نظامیان فرانسه در پاریس و اطراف آن مستقر می‌شوند. قرار است وضعیت اضطراری در فرانسه 12 روز ادامه یابد؛ البته پارلمان فرانسه می‌تواند این مدت‌زمان را تمدید کند.
بنا به آخرین آمار رسمی اعلام‌شده توسط دادستان جمهوری در پاریس، در عملیات تروریستی روز جمعه، 129 تن کشته و 352 تن مجروح شدند که حال 99 تن از آنها بسیار وخیم است.
هم‌زمان تحقیقات دربارة عملیات تروریستی پاریس ادامه دارد؛ به گزارش مطبوعات فرانسه، یکی از تروریست‌ها فرانسوی بوده، عمر اسماعیل مصطفی نام داشته و 29 ساله بوده است؛ چند تن از نزدیکان این فرد که به عملیات انتحاری دست زد، دستگیر شده و تحت بازجویی قرار دارند. دو تن دیگر از تروریست‌ها نیز فرانسوی بوده‌اند.
در همین حال در بلژیک مقام‌های این کشور اعلام کردند، چند نفر در بروکسل در ارتباط با خودرویی که در مقابل سالن باتاکلان پیدا شد، دستگیر شده‌اند. فردی که این خودرو را کرایه کرده بود، فرانسوی و ساکن بلژیک است.
همبستگی بین المللی با قربانیان مردم فرانسه در حملات تروریستی
مانوئل والس نخست‌وزیر فرانسه، گفت: ما در جنگ هستیم. ما اقدامات فوق‌العاده اتخاذ می‌کنیم... و این دشمن (افراط‌گرا) را هدف قرار خواهیم داد تا آن‌را در فرانسه، اروپا، سوریه و عراق نابود کنیم.... باید دشمنان جمهوری را از بین ببریم».
وی اضافه کرد که فرانسه به حملات هوایی‌اش علیه داعش در سوریه ادامه خواهد داد.
نخست‌وزیر فرانسه هم‌چنین تأیید کرد به‌رغم عملیات تروریستی پاریس، اجلاس مربوط به آب و هوا در پایان نوامبر در پایتخت فرانسه برگزار خواهد شد.
همبستگی بین المللی با قربانیان مردم فرانسه در حملات تروریستی
جان کری گفت حادثه پاریس و دیگر حوادث مشابه آن نشان می دهد که جهان شاهد نوعی فاشیسم قرون وسطایی است که می خواهد آشوب را گسترش دهد و ویران کند. وزیر خارجه در پایان اجلاس وین که برای بررسی بحران سوریه تشکیل شده بود گفت اسد دلیل اصلی بحران کنونی است که از داعش حمایت مالی کرده و باعث بوجود آمدن شرایط کنونی شدند. رژیم اسد با داعش معامله کرد، از این گروه نفت می خرد و داعش نیز به او می فروشد . همکاری نزدیکی میان اسد و داعش وجود دارد. چهار سال پیش رژیم اسد این امکان را داشت این گروه را که در مقرش در استان رقه بود مورد تهاجم قرار دهد ولی این کار را نکرد و هیچ تهاجمی به آن نکرد. .داعش هدف بمبارانهایی نبود که رژیم اسد تنها علیه مردم و بیگناهان انجام می دهد.
همبستگی بین المللی با قربانیان مردم فرانسه در حملات تروریستی
اد رویس رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا باصدور بیانیه یی با مردم فرانسه ابراز همدردی کرد.
در این بیانیه آمده است: افکار و دعای من با تمام کسانی است که از بزرگترین حملات تروریستی وحشتناک در سراسر پاریس متحمل رنج شدند، حملاتی که درسالهای اخیردر اروپا دیده نشده است.
همبستگی بین المللی با قربانیان مردم فرانسه در حملات تروریستی
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران در باره ابراز خوشحالی رذیلانه رژیم آخوندی از فاجعه تروریستی پاریس و تلاش برای بهره برداری از آن، اطلاعیه ای منتشر کرد. در این اطلاعیه آمده است:
به دنبال فاجعه تروریستی جمعه شب۲۲ آبان (۱۳نوامبر) پاریس، رژیم ضد بشری آخوندی، پدرخوانده تروریسم بین المللی که نمی تواند خوشحالی خود را از این جنایت علیه بشریت پنهان کند، رذیلانه در صدد است از این تراژدی، برای توجیه کشتار مردم سوریه و ادامه حکومت دیکتاتور سوریه که عامل اصلی رشد و گسترش داعش هستند، بهره برداری کند.
ابوطالبی، مشاور سیاسی روحانی و سفیر سابق رژیم آخوندی در فرانسه، جنایت تروریستی در پاریس را «اجتناب ناپذیر» و «نتیجه اقدامات کورکورانه و مستدام غرب در جهت حمایت از تروریسم ... و عدم توجه به هشدارهای [رژیم] ایران طی چند سال اخیر خواند».
پاسدار سرتیپ مسعود جزایری، معاون ستاد کل نیروهای مسلح رژیم آخوندی، در این رابطه گفت: «فرانسوی‌ها تاوان حمایت دولت خود از داعش و تروریسم را پرداختند». وی که مقاومت مردم سوریه را تروریسم می خواند، گفت: «از همان ماههای نخست اقدامات تروریستی در سوریه و سایر کشورهای همجوار، ما تذکرات مکرر را به جامعه اروپا دادیم که تروریسم دامان آنها را خواهد گرفت». این پاسدار اروپا را به ادامه این جنایات تروریستی تهدید کرد و گفت: «غربیها‌ در صورت تداوم حمایتها از تروریسم... باید منتظر اعلام حالت فوق‌العاده در نقاط دیگر قاره اروپا باشند» (خبرگزاری سپاه پاسداران-فارس-۲۳آبان).
همبستگی بین المللی با قربانیان مردم فرانسه در حملات تروریستی
شورای ملی مقاومت یادآوری می کند: آخوند روحانی، رییس جمهور رژیم آخوندی نیز روز پیش از این حمله تروریستی طی مصاحبه یی با تلویزیون کانال ۲ فرانسه آشکارا به حمایت از بشار اسد دیکتاتور خونریز سوریه پرداخت و بر لزوم تقویت وی تأکید کرد.
قدس آنلاین، وابسته به سپاه پاسداران در حالیکه اپوزیسیون سوریه را تروریست می خواند، نوشت: «آمریکا و کشورهای اروپایی به بهانه مقابله با رئیس جمهور قانونی سوریه از تروریستها حمایت می کنند.
 کشورهای غربی اگر می خواهند گرفتار چنین فجایع انسانی نشوند باید بدون دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر مانند سوریه، تروریستها را ریشه کن کنند که این امر نیز لازمه اش این است که غربیها مسئولیت تعیین سرنوشت بشار اسد را ...به مردم سوریه واگذار کنند

 به دنبال حملات جنایتکارانه تروریستی در پاریس، سپاه پاسداران و نیروی تروریستی قدس و سایر ارگانهای حکومت آخوندی، همنوا باتروریستهای داعش و بشار اسد، فرانسه را مقصر قلمداد کرده و این جنایات ضدبشری را نتیجه عملکرد و سیاست فرانسه درسوریه، عنوان کردند.
نیروی تروریستی قدس و سپاه پاسداران خامنه ای، با کاریکاتوری که در رسانه‌های حکومتی وسیعاً منتشر شده، جنایات تروریستها در پاریس را «تروریسم خود ساخته» توصیف کرده و با حمله به سیاست فرانسه مبنی بر لزوم برکناری بشار اسد به عنوان منشأ بحران و تروریسم در سوریه، نوشتند: «پاریس نباید انتظار داشته باشد تلافی حملات پاریس را در خاورمیانه درآورد....پاریس باید بداند که بهترین راه کار می تواند تغییر رویکردهای کنونی جنگ با تروریسم... باشد».
گوینده:درحالیکه همزمانی جنایات تروریستهای داعش در پاریس با شروع کنفرانس وین برای ناظران، سؤال برانگیز شده است، پاسداران خامنه ای، با لحن باج‌گیرانه‌یی، خواستار تغییر سیاست فرانسه در مورد برکناری بشار اسد شد و با اشاره به نشست وین، نوشتند: «این نشست به عوض تعیین تکلیف کردن برای ملت سوریه باید با استفاده از انرژی حاصل از حوادث پاریس به محلی برای تصمیمات جدی برای مقابله با تروریسم، آن هم در ابعاد جهانی باشد، نه فقط اینکه کشورهای اسلامی و مسلمانان را دربرگیرد».

درحالیکه این خواستهای سیاسی سپاه خامنه ای، برگردان همان دعاوی داعش علیه فرانسه است، برخی از رسانه های فرانسه موضعگیری مشابه بشار اسد و داعش بعد از ترورهای پاریس و تاکید دیکتاتور سوریه بر لزوم تغییر سیاست فرانسه را یک موضعگیری غیرمتعارف و عجیب بعد از ترورهای پاریس توصیف کردند.
سپاه پاسداران هم چنین، با لحنی توجیه کننده درباره کشتار مردم بیگناه پاریس نوشت: «یک مرد مسلح به کلاشنیکف، چندین نفر را در رستورانی پرازدحام به قتل رساند و هفت نفر را زخمی کرد تا .... بار دیگر خواب را از چشم غربی‌ها برباید، همان طور که امروز سوخو34 روس‌ها در سوریه اعصاب برای مخالفین غربی دولت اسد باقی نگذاشته است»

ارگان دبیر مصلحت نظام و سرکرده قبلی سپاه پاسداران نیز در توجیه ترورهای پاریس نوشت:«این فقط پاریس نیست که این روزها در خون است. این روزها مردم سوریه به دلیل اینکه مجموعه ای از کشور اراده کرده اند تا خود سرنوشت حکومت سوریه را تعیین کنند در مقیاسی وسیع کشته می شوند».
اشاره این رسانه حکومتی به سرنوشت حکومت سوریه، درواقع حمله به این سیاست فرانسه است که بشار اسد نمی تواند درحکومت سوریه جایی داشته باشد زیرا قاتل 300هزارتن از مردم سوریه، و منشأ داعش و تروریسم درسوریه است.
رسوایی مواضع رژیم پس از جنایت بزرگ تروریستهای داعش در پاریس، به حدیست که برخی از رسانه‌های حکومتی نیز بر آن انگشت گذاشته‌اند. روزنامه جهان صنعت در این باره می‌نویسد: «برخی سیاستمداران ایرانی در همین ساعت‌های اولیه پس از حوادث، اظهاراتی را بر زبان رانده‌اند که بوی خرسندی از این ماجرا را به مشام می‌رساند».