۱۳۹۹ خرداد ۲, جمعه

برایان هوک: ایران احتمالا به دلیل ویروس کرونا از سوریه عقب نشینی خواهد کرد


دولت آمریکا عنوان ساخت که ایران چه بسا به دلیل شیوع ویروس کرونا، از سوریه بیرون برود.
بریان هوک، مسئول امور ایران در وزارت خارجه امریکا تاکید کرده است که ایران انگیزه‌های فزاینده ای برای عقب نشینی از سوریه دارد.


هوک در مصاحبه با مجله فارین پالیسی افزود که آمریکا متوجه عقب نشینی تاکتیکی نیروهای ایران از سوریه شده است.

به گفته هوک، انگیزه بالای تهران برای جنگ های نیابتی از طریق خاورمیانه ،چه بسا اخیرا فروکش کرده باشد؛ بویژه بعد از جان باختن بیش از 7 هزار تن در اثر ویروس کرونا تا این لحظه، که از دید مسئولان آمریکایی ممکن است بسیار بالاتر از شمار اعلام شده از سوی منابع رسمی ایران باشد.

از سوی دیگر مورگان اورتگاس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز تاکید کرد که هدف از اعمال فشار حداکثری بر نظام ایران، وادار ساختن آن به رفتاری همانند هر کشور عادی و پذیرش گفت و گو است. وی افزود که توپ هم اکنون در زمین نظام ایران است.

اورتگاس درمصاحبه ای تلویزیونی تاکید کرد که آمریکا از کشورهایی که به ارزش و کرامت انسان، احترام می گذارند، می خواهد تا به روند اعمال تحریم علیه نظام ایران پیوسته وبر این نظام، آسان نگیرند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد، مردم ایران آگاه هستند که آمریکا در کنار آنها ایستاده و به حمایت از ملت ایران ادامه می دهد و هر زمان که نقض حقوق بشر از نظام ایران سر بزند، با این نظام مقابله خواهد کرد.