۱۳۹۹ خرداد ۲, جمعه

خاورميانه ارتش ملی لیبی دو پهپاد نیروهای ترکیه را سرنگون کرد


ارتش ملی لیبی شامگاه پنج‌شنبه 20 ماه مه اعلام کرد که ظرف چند ساعت یک پهپاد دیگر نیروهای ترکیه را در آسمان ترهونه واقع در جنوب پایتخت طرابلس، سرنگون کرده است.

به گزارش العربیه، سرنگونی دو پهپاد نیروهای ترکیه در لیبی همزمان با آن صورت می‌گیرد که گردان‌های الوفاق که فرماندهی آنها را نیروهای ترکیه‌ بر عهده دارند از بازپس‌گیری شهر الاصابعه خبر دادند.

پیش از این ارتش ملی لیبی اعلام کرد که نیروهایش حمله تشکیلات نظامی وابسته به الوفاق به فرماندهی نیروهای ترکیه را ناکام گذاشته‌اند.

یک مقام نظامی پنج‌شنبه توضیح داد که دو پهپاد که تلاش می‌کردند اهدافی در داخل شهر ترهونه در 88 کیلومتری جنوب طرابلس پایتخت را هدف قرار دهند با آتش پدافند هوایی ارتش مواجه شده و پیش از آن که موفق به بمباران کردن اهدافشان شوند، سرنگون شدند.

علاوه بر تلاش‌ها برای قطع خطوط امدادرسانی وکمک‌ به ارتش ملی لیبی، شهر ترهونه نیز در معرض حملات مکرر شبه‌نظامیان الوفاق است.

شایان ذکر است شبه نظامیان «تروریست» الوفاق شهر ترهونه را با نزدیک به 60 فروند موشک از نوع «گراد» هدف قرار دادند که علاوه بر سقوط یکی از آنها در مدرسه صلاح‌الدین بدون وقوع خسارت‌های انسانی، اغلب‌شان به منازل مسکونی غیرنظامیان اصابت کرده‌اند.

شایان ذکر است که سرتیپ احمد المسماری سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح لیبی پیش‌تر پنج‌شنبه در یک کنفرانس خبری تاکید کرده بود که «ترکیه زیر پوشش توافق با به اصطلاح کابینه الوفاق، مردم لیبی و سرنوشت آن‌ها را هدف تجاوزهای خود قرار می‌دهد».

او همچنین افزود که «حاکمیت و آزادی میهن ما در معرض خطر است و بر ماست که مبارزه کنیم».

المسماری فاش ساخت که شمار نظامیان ترکیه در لیبی به 1500 نفر می‌رسد و افرادی هم از شرکت‌های امنیتی در خاک لیبی حضور دارند.

المسماری گفت: «ترکیه هم اکنون در حال تجهیز 2500 عنصر دیگر از نیروهای ویژه و کماندویی خود برای اعزام به لیبی است».