۱۳۹۹ خرداد ۳, شنبه

وزارت‌خارجه آمریکا: تاریخچه ترورها و فعالیتهای تروریستی رژیم ایران در خارج

اسدالله  اسدی، دیپلمات تروریست رژیم ایران
                       اسدالله اسدی، دیپلمات تروریست رژیم ایران
سایت سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا روز جمعه ۲خرداد ۹۹، یک سند با نام: وقایع‌نگار منشتر کرد. در این سند تروریسم رژیم ایران در خارج از کشور فهرست شده است.

در قسمتی از این وقایع‌نگار آمده است: «رژیم ایران که از سال ۱۳۵۷ سر کار آمده در بیش از ۴۰کشور دست به توطئه تروریستی زده است. این رژیم ترورها را از طریق نیروی قدس سپاه و وزارت اطلاعات و امنیت و هم‌چنین از طریق یک نیروی نیابتی هم‌چون حزب‌الله انجام داده است. اسدالله اسدی از ۱۳۹۶ دیپلمات رژیم ایران در اتریش بود، هم‌اکنون در زندان بلژیک به‌سر می‌برد. وی متهم به‌ تأمین مواد انفجاری برای بمب‌گذاری در گردهمایی مخالفان رژیم ایران در پاریس است».

وزارت خارجه آمریکا نوشت: «کارزار جهانی ترور ایران ۳۶۰ قتل تروریستی در سایر کشورها و نیز حملات بمب‌گذاری که به کشته شدن و یا مصدومیت دائمی صدها نفر انجامیده را شامل می‌شود».

این بیانیه می‌افزاید: «همانگونه که مدارک مختلف از جمله دستور بازداشت‌ها، تحقیقات قضایی و پلیسی، خبرهای سرویس‌های اطلاعاتی و اظهارات شاهدان نشان‌می‌دهد، کادر دیپلماتیک رژیم ایران بارها در عملیات‌ ترور در خارج از کشور مشارکت داشته‌اند. از آنجایی که حساسیت‌ها نسبت به تروریست‌های رژیم ایران که در لباس دیپلمات‌ها فعالیت می کنند زیاد شده، این رژیم تمایل دارد در توطئه‌های تروریستی خود در خارج کشور از باندهای خلافکار، قاچاقچیان مواد مخدر و سایر اشخاص ثالث استفاده کند. حتی در حالیکه کادر دیپلماتیک آنها در هنگام رصد قربانیان حمله‌های خود و یا ارائه مهمات یا فرار از صحنه جرم دستگیر شده‌اند، رژیم ایران همچنان در مورد نقش خود در قتل‌های خارج از کشور دروغ می‌گوید».