۱۳۹۹ خرداد ۵, دوشنبه

دونالد ترامپ مسافرت از برزیل به آمریکا را ممنوع کرد


بنا به اعلام کاخ سفید دونالد ترامپ رئيس جمهوری ایالات متحده آمریکا یکشنبه 24 ماه مه 2020 مسافرت‌های هوایی از کشور برزیل که اخیرا به کانون جدید انتشار ویروس جدید کرونا تبدیل شده است را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری‌ها کایلی مک‌انانی سخنگوی کاخ سفید گفت که شهروندان غیر آمریکایی که طی 14 روز پیش از درخواست‌شان برای ورود به آمریکا در برزیل حضور یافته‌اند، نمی‌توانند به آمریکا بیایند.

این در حالی است که تجارت بین آمریکا و برزیل اما تحت تاثیر تصمیم جدید دولت آمریکا قرار نخواهد گرفت.

از طرفی مک‌انانی در بیانیه‌ای تاکید کرد که این «اقدام امروز کمک خواهد کرد تا تضمین شود اتباع خارجی که در برزیل حضور داشته‌اند دیگر منبع موارد جدید ابتلا (به ویروس کرونا) در کشورمان (آمریکا) نباشند».

در همین راستا مشاور ژائیر بولسونارو رئیس جمهوری برزیل یکشنبه گفت محدودیت‌هایی که ایالات متحده آمریکا بر مسافرت از برزیل اعمال کرده با اتکا به استانداردهای از پیش تعیین شده است.

از سویی بولسونارو تلاش کرد از اهمیت این اقدام که از سوی دونالد ترامپ و به منظور اعمال محدودیت‌های مسافرتی از برزیل به آمریکا اتخاذ شده، بکاهد.

افزون بر آن فیلیپ مارتینز مشاور امور بین‌المللی رئیس جمهوری برزیل نیز در شبکه «توئیتر» نوشت که «مشخصا هیچ‌ چیزی علیه برزیل اتخاذ نشده است».

همزمان با نزدیک شدن شمار مبتلایان به ویروس کرونا در برزیل به مرز 350 هزار مورد در برزیل این کشور اکنون پس از ایالات متحده آمریکا از نظر شمار مبتلایان در ردیف دوم قرار گرفته است و از جمله آن بیش از 22 هزار تن در برزیل بر اثر ابتلا به ویروس جدید کووید- 19 جان باختند.

به گفته کارشناسان هم‌اکنون عدم انجام تست‌های تشخیص ابتلا به کرونا به میزان کافی در برزیل به این معنی است که آمار فعلی ابتلا به ویروس کرونا در این کشور بیش از آن چیزی است که در آمار رسمی به ثبت رسیده است.