۱۳۹۹ خرداد ۱۱, یکشنبه

ترامپ: به «غوغاگران» اجازه نمی‌دهیم که دمکراسی ما را از بین ببرند


دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده، روز یکشنبه 31 ماه مه گفت، که به کسانی که او آنها را «غوغاگران خشمگین» نامید، اجازه نخواهد داد دمکراسی آمریکا را از بین ببرند.

ترامپ گفت: «آنارشیست‌ها و چپ‌های افراطی اقدام به ترساندن بی‌گناهان می‌کنند».
اظهارات ترامپ در واکنش به اقدامات خشونت‌آمیز کسانی که او آنها را غوغاگر نامید، بیان شده است .شماری از معترضان خشمگین آمریکایی آفریقایی‌تبار طی دو روز گذشته برخی مغازه‌ها و ساختمان پلیس و تعدادی از خودروهای شخصی و دولتی را در تعدادی از شهرهای آمریکا در اعتراض به کشته شدن یک جوان سیاه پوست به دست پلیس به آتش کشیدند.

معترضان به خشونت پلیس علیه یک مرد سیاهپوست که روز دوشنبه هفته گذشته هنگام بازداشت کشته شد، شامگاه پنجشنبه به مقر پلیس در شمال شهر مینیاپولیس حمله کردند. گروهی از تظاهرکنندگان در جریان این حمله ساختمان پلیس ناحیه سوم مینیاپولیس را به آتش کشیدند. ماموران پلیس مینیاپولیس پیش از به آتش کشیده شدن ساختمان محل را ترک کرده بودند.

انتشار تصاویر ویدئویی از مرگ جورج فلوید، مرد سیاهپوست 46 ساله موجی از اعتراض را در آمریکا برانگیخته است. کیلی مک انینی، سخنگوی کاخ سفید پیش از این گفته بود که دونالد ترامپ پس از مشاهده این تصاویر ویدئویی با پلیس فدرال تماس گرفت تا از انجام تحقیقات سریع اطمینان حاصل کند.