۱۳۹۹ خرداد ۶, سه‌شنبه

آمار قربانيان كرونا در ۳۲۰ شهر از ۴۴ هزار و ۳۰۰ نفر بيشتر است روحاني بار ديگر مردم را مقصر شيوع مجدد كرونا دانست و به تجديد محدوديتها تهديد كرد


خانم مريم رجوي:وقاحت وطلبكاري، بازهم وقاحت و طلبكاري در دورتسلسل بي‌پايان تا سرنگوني شيوه شناخته شده آخوندهاي ضدبشرومقصران اصلي مرگ و نابودي در ايران اشغال شده است

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران ۵/۳/۹۹ : « سازمان مجاهدين خلق ايران بعد از ظهر امروز دوشنبه پنجم خرداد ۱۳۹۹ اعلام كرد، آمار جانگداز جانباختگان كرونا در ۳۲۰ شهر ايران از ۴۴ هزار و ۳۰۰ نفر بيشتر است. شمار قربانيان در تهران به ۷۱۸۰ نفر، در خراسان شمالي به ۵۲۵ نفر، در خوزستان به ۳۳۹۰ نفر، در سيستان و بلوچستان به ۱۴۰۲ نفر، در كرمان به ۵۴۵ نفر، در كرمانشاه به ۱۰۱۰ نفر، در گيلان به ۲۷۵۵ نفر و در لرستان به ۱۳۶۵ نفر رسيده است.

در حاليكه اخبار هولناك شيوع مجدد ويروس كرونا از استانهاي مختلف كشور به گوش ميرسد، روحاني بار ديگر با وقاحت مردم را مقصر اين وضعيت معرفي كرد و تهديد به بازگرداندن محدوديتها نمود. به گزارش رسانه‌هاي رژيم، روحاني در تماس با وزير كشور «ضمن دریافت گزارش وضعیت برخی استانها و چند شهر کشور که به دلیل رعایت نکردن اصول بهداشتی از سوی مردم، ابتلا به ویروس کرونا رشد داشته است، تأکید کرد: مردم این استانها و شهرها ... اگر اصول و مقررات بهداشتی را رعایت نکنند، ممکن است مجبور به بازگرداندن برخی محدودیت ها شویم» (ايسنا ۵ خرداد).

روحاني در تماس با استاندار خوزستان نيز ضمن دريافت «گزارش کاملی از ... روند رو به رشد تعداد مبتلایان در این استان به‌دلیل عدم رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی» گفت: «افزایش تعداد مبتلایان ممکن است به بازگشت برخی محدودیت‌ها در استان منجر شود» (سايت روحاني ۵ خرداد).

در خوزستان حریرچی معاون وزارت بهداشت از «افزایش ۲۰۰ تا ۳۰۰درصدی شمار مبتلایان در دزفول» خبر داد (خبرگزاري فارس ۵ خرداد). وي افزود: «در بعضی از استانها ما با روند صعودی مواجه هستیم که بالاترین صعود را در استان خوزستان می‌بینیم ... پیش‌بینی‌مان این هست که تا چندین روز آینده روند صعودی ولو اندک را در این استان داشته باشیم» (شبكه خبر ۴ خرداد).

نماینده ایذه و باغ ملک در مجلس ارتجاع گفت: «مردم خوزستان و برخی دیگر از استانهای جنوبی با مشکلات متعددی که ناشی از شیوع ویروس کروناست مواجه هستند ...اگر وضع به همین منوال ادامه یابد کنترل و مقابله با کرونا در این استانها دشوار خواهد شد» (خبرگزاري سپاه قدس ۵ خرداد).

سخنگوي دانشگاه علوم پزشکی جندي شاپورگفت: «در خوزستان تعداد کل مبتلایان به كرونا به ۱۰۴۱۹ نفر افزایش یافت... تعداد فوت شدگان ناشی از کرونا به ۴۵۲ نفر» ميرسد(خبرگزاري سپاه پاسداران ۵ خرداد).

دبیر ستاد کرونا در استان بوشهر گفت: «سهل انگاری مقابل کرونا روزهای سختی را رقم خواهد زد» (جوان ارگان سپاه پاسداران ۴ خرداد).

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان «از روند رو به رشد مبتلایان به کرونا در استان زنجان خبر داد» (خبرگزاري حكومتي مهر ۴ خرداد).

همچنين رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام تصريح كرد «موارد مثبت در سطح استان افزايش يافته» است (خبرگزاري حكومتي مهر ۵ خرداد).

در كرمانشاه رئیس کمیته اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی از «شناسایی ۱۲۷ مورد جدید» و «ثبت ۵ مورد فوتی» در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد (خبرگزاري سپاه پاسداران ۴ خرداد). اما بنا بر تصريح خبرگزاري سپاه قدس «در دو روز گذشته آمار مبتلایان به این بیماری در کرمانشاه سه رقمی شده است (۴ خرداد).

همين خبرگزاري امروز از «افزایش بی‌سابقه چند روز اخیر مبتلایان ویروس کرونا در جنوب استان کرمان و شهرستان جیرفت» خبر داد و نوشت «سخنگوی وزارت بهداشت وضعیت این منطقه را بحرانی اعلام کرده است.... آمار چند روز اخیر دو یا سه برابر آمارهای گذشته است».

خبرگزاري رسمي رژيم نيز گزارش كرد: «شرایط سخت اقتصادی باعث شد فاصله‌گذاری اجتماعی را کمرنگ کنیم و با عنوان فاصله گذاری هوشمند، فضای جدیدی برای جولان دادن اپیدمی فراهم کنیم، درمان مشخص و استانداردی هم برای مبتلایان نداریم وکادر بهداشتی درمانی به خاطر فشار بالای کار در چند ماه اخیر دچار فرسودگی و خستگی مفرط شغلی شده‌اند» (ايرنا ۵ خرداد).

خانم مريم رجوي در مورد طلبكاريهاي آخوند روحاني از مردم بي‌پناه و بي‌دفاع و انداختن تقصيرات به گردن آنها از سوي آخوندهاي حاكم گفت: وقاحت و طلبكاري، باز هم وقاحت و طلبكاري در دور تسلسل بي‌پايان تا سرنگوني، شيوه شناخته شده آخوندهاي ضدبشر و مقصران اصلي مرگ و نابودي در ايران اشغال شده است».