۱۳۹۹ خرداد ۸, پنجشنبه

کارشناس تلویزیون رژیم: شما یک جاهل‌خانه در وزارت ارشاد درست کرده‌اید که هر اندیشه‌ای را در نطفه خفه می‌کنند

بیژن عبدالکریمی، کارشناس تلویزیون رژیم
                         بیژن عبدالکریمی، کارشناس تلویزیون رژیم
بیژن عبدالکریمی، استاد فلسفه دانشگاه تهران و کارشناس تلویزیون رژیم در پخش زنده شبکه۴ رژیم آخوندی گفت: ایران را کره شمالی کرده‌اید. با این لُمپن‌بازیها تمدن درست نمی‌شود! بدون آزادی تمدن به‌وجود نمی‌آید!
به گزارش سایت حکومتی اعتماد آنلاین ۷خرداد۹۹ وی در ادامه صحبت‌های خود گفت: «حرف من این است اگر قرار بود جامعه‌ای در مسیر انحطاط بود چگونه جامعه‌ای بود؟ تمدن بدون عقلانیت نمیشه. با این هیاهوها با این لمپن‌بازیها با این پوپولیست تمدن نمیشه. شما تمدن می‌خواهید بدون آبادی مگه میشه. بدون شکوفایی استعدادها مگر میشه؟
شما یک جاهل‌خانه در وزارت ارشاد درست کرده‌اید که یک مشت خوارج آنجا جمع شده‌اند و هر کتاب و اندیشه‌ای را در نطفه خفه می‌کنند... این ملت دارد نابود می‌شود؛ در ایران جاهلان از اهل فکر قدرت بیش‌تری دارند و صحبت می‌کنند.
اگر قرار است در این کشور اتفاقی بیفتد ما نمی‌توانیم درها را ببندیم نمی‌توانیم ایران را به قلعه نظامی مثل کره شمالی بکنیم و بگوییم می‌خواهیم تمدن‌سازی بکنیم.
به نظر من اگر جامعه ما به‌نحو طبیعی پیش میرفت. من همیشه می‌گفتم ما مارادونا را ول کردیم و غضنفر را چسبیدیم.

اگر در سیاست‌های داخلی ما یک نوع انحصارگری دینی وجود نداشت بخشی از تلاشهای روشنفکران ما به نقد غرب می‌پرداخت. اما فضای حیاتی را این استبداد انحصار گرایانه سرکوب کرد ... سیاست بیش از اندازه گستاخ است و تا زمانی که سیاست حد و حدود خودش را نفهمد جامعه ما جهال بیش از اهل فرهنگ و اهل تفکر سخن می‌گویند... ».