۱۳۹۶ مرداد ۱۰, سه‌شنبه

کوهکن: برای اجرای برجام باید اروپا را همراه خود کنیم











محسن کوهکن عضو مجلس ارتجاع

سه‌شنبه ۱۰مرداد یکی از نمایندگان مجلس ارتجاع از باند دلواپسان مجلس گفت:‌ «نباید اجازه دهیم اروپایی‌ها با ترامپ همراه شوند.» 

کوهکن افزود:‌ «قرار بود پس از توافقنامه برجام تحریمها علیه ایران برداشته شود ولی این اقدام توسط کاخ سفید نادیده گرفته شد و تحریمهای جدیدی نیز علیه ما اعمال شد.»

وی در وحشت از گسترش تحریمهای آمریکا علیه سپاه پاسداران گفت: «در این شرایط حساس برای اجرای مناسب برجام باید اروپایی‌ها را همراه خود کرده و اجازه همراهی آنها با ترامپ را ندهیم.» 

بیشتربخوانید:
نگرانی ولایتی از لغو برجام: ما به برجام پایبند بوده و آمریکا حق ندارد آن‌ را یک‌جانبه نقض کند
علی‌اکبر ولایتی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام آخوندی وحشت خود را نسبت به لغو برجام از طرف آمریکا نشان داد و گفت: «در مورد برجام ما به آن پایبند بوده و اگر آمریکایی‌ها آن‌را نقض کنند قطعاً سایر اعضا 1+5 با آن مخالف هستند. بنابراین آمریکا حق ندارد آن‌را یک جانبه نقض کند. اگر آمریکا برجام را نقض کند سایر اعضا موظف هستند با آنها مقابله کنند».

وی که روز یکشنبه 8مرداد 96 در یک کنفرانس خبری با یک مقام روسی شرکت کرده بود، در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که اقدامات اخیر آمریکا در تحریم ایران را نقض برجام می‌دانید یا خیر؟ مدعی شد: «هر کاری که آمریکایی‌ها کردند ایران توان آن‌ را دارد که اگر این اقدامات علیه منافع ما باشد، اقدام متقابل انجام دهد».

عراقچی گفت:‌ «برجام هم قرار نبوده این دشمنی رو کاهش بده من همینجا تو پرانتز بگم بعضی از دوستان حالا از هر دو جناح چه موافقین چه مخالفان برجام معمولاً این اشتباه رو دارند که برجام رو با یک پیمان مودت بین ایران و آمریکا اشتباه می‌گیرند فکر می‌کنند که قرار بوده که برجام یک مودت و دوستی بین ایران و آمریکا ایجاد کنه بعد الآن میگند پس چرا دوباره تحریم چرا خصومت چرا پول ایران رو مصادره کرد چرا؟ خب طبیعی هست برجام اصلاً همچین قصد و منظوری نداشته.».