۱۳۹۶ مرداد ۱۱, چهارشنبه

رجوی خواستار محاكمه خامنه‌ای به علت مشاركت در اعدام 30هزار زندانی سیاسی شد

تلویزیون الغد مصر روز سه‌شنبه 10مرداد 96 پیام رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت در سالگرد قتل‌عام ۶۷ را منعکس کرد.
به گزارش تلویزیون الغد در سالروز قتل‌عام 1988، خانم رجوی، رئیس‌جمهور مقاومت ایران پیامی فرستاده و در آن به محاکمه خامنه‌ای، قبل از سران دیگر رژیم ایران، به‌خاطر جنایتی که علیه بشریت انجام داده است، فراخوان داد.



خانم مریم رجوی افزود:‌ جوانان دلیر و قیام‌آفرین در سراسر میهن اسیر را فرا می‌خوانم که برای واداشتن سران رژیم، به‌ انتشار اسامی کامل قتل‌عام‌شدگان و نشانی مزارهای آنها و اسامی جلادان این کشتار، دست به اعتراض بزنند.تلاش برای ریشه‌كنی جنبش مقاومت علیه این رژیم
رجوی خاطر نشان كرد كه هدف این كشتار تلاش خمینی برای ریشه‌كنی جنبش مقاومت برای حفظ حكومت خود بود و می‌خواست کاری کند که دیگر هیچ‌کس فکر تغییر و آرزوی آزادی را به‌ذهن خود هم راه ندهد و این همه را در نابودی هرچه سریعتر مجاهدین و همه کسانی یافته بود، که بر سر آرمان آزادی استوار بودند. اما در مقابل این شقاوت بی‌سابقه، مجاهدین، هزار هزار سر دارها را از خود بلند کردند، در وجدان تاریخی ملت ایران، سوگند مجسم وفاداری به‌آزادی شدند، و تاریخ ایران را با اسطوره تسلیم‌ناپذیری خود، روشنایی و امید بخشیدند. وی گفت كه در سال گذشته در هفتم مرداد ماه، خانواده‌های شهیدان و زندانیان سیاسی با انتشار اطلاعیه‌یی کارزار بزرگداشت شهیدان قتل‌عام ۶۷ را به‌اطلاع همه رساندند. آگاهی وسیعی در جامعه ایران، به‌ویژه در میان جوانان درباره این جنایت هولناک توسط رژیم ولایت فقیه به‌وجود آورد. همین تلاش‌ها باعث شد که دبیرکل ملل متحد، قتل‌عام سال ۶۷را در گزارش‌ امسال خود مورد توجه قرار دهد.  وی تأكید كرد كه کارزار این یک ساله، نشان داد که رژیم ولایت فقیه بر سر کشتاری که پایه‌های خود را بر آن بنا کرده، به‌شدت آسیب‌پذیر است. در یک سال اخیر، یاران و هواداران مقاومت با به‌خطر انداختن جان و زندگی خود، اسامی شمار دیگری از قتل‌عام‌شدگان و نشانی مزارها و نیز اطلاعات مربوط به‌ اعضای هیأت‌های مرگ در استانها را جمع‌آوری کرده‌اند.
تلاشها برای تحویل عناصر اصلی این رژیم به دادگاه ادامه دارد
رجوی افزود با این‌همه، آنچه انجام شده هنوز گام اول است. مردم و مقاومت ایران از پا نخواهند نشست تا زمانی که مسئولان قتل‌عام زندانیان سیاسی یعنی کسانی که امروز در بالاترین مناصب حکومتی نشسته‌اند، در برابر عدالت قرار بگیرند. و گفت: ”در شروع دومین سال جنبش دادخواهی، همگان را به ‌گسترش این جنبش فرا می‌خوانم. این بخشی از جنبش آزادی ملت ایران برای سرنگونی تمامیت رژیم ولایت فقیه است“. بر این اساس رجوی جوانان و قیام‌آفرین در سراسر میهن اسیر را فرا خواند که برای واداشتن سران رژیم، به‌ انتشار اسامی کامل قتل‌عام‌شدگان و نشانی مزارهای آنها و اسامی جلادان این کشتار، دست به اعتراض بزنند. از خانواده‌های شهیدان و زندانیان سیاسی خواست که با حضور بر سر مزار شهیدان، حق پایمال‌شده خود برای برپایی مراسم بزرگداشت فرزندان قهرمان خود را به رژیم آخوندی تحمیل کنند. از عموم ایرانیان خواست كه در کارزار ملی جمع‌آوری اطلاعات شهیدان، پیدا کردن مزارهای پنهان‌شده، و افشای آخوندها و جلادان دست‌اندرکار این جنایت، فعالانه مشارکت کنند.
فراخوان به تحقیق بین‌المللی این قتل‌عام
رهبر مقاومت پارلمانها، احزاب سیاسی، سازمانهای مدافع حقوق‌بشر، رهبران مذهبی و شخصیتهای سیاسی و اجتماعی در کشورهای مختلف را فرا خواند که برای همبستگی با مردم ایران، قتل‌عام زندانیان سیاسی ایران را قاطعانه محکوم کرده و از دولتهای خود بخواهند ادامه روابط سیاسی و تجاری با استبداد مذهبی را به توقف اعدام و شکنجه در ایران مشروط کنند.
از کمیسر عالی حقوق‌بشر خواست که سریعاً یک كمیسیون مستقل برای تحقیق در مورد قتل‌عام سال ۶۷و متعاقباً قرار دادن مسئولان آن در مقابل عدالت، تشکیل دهد و از شورای امنیت ملل‌متحد خواست که ترتیبات محاکمه سران این رژیم، به اتهام جنایت علیه بشریت را فراهم کند.
محاكمه خامنه‌ای پیشاپیش بقیه
وی افزود: ”تمام پرونده‌های بزرگ کشتار و سرکوب در ربع قرن اخیر در ایران، در شخص خامنه‌ای و بیت‌العنکبوت پرفساد او گره خورده است. او جانشینی خمینی را با مشارکت فعال در قتل‌عام سال ۶۷به‌دست آورد و باید پیشاپیش همه سران رژیم‌اش به‌خاطر ارتکاب جنایت علیه بشریت محاکمه شود. وی گفت كه در قتل‌عام سال ۶۷، که هدف محوری آن کشتار مجاهدین بود، خمینی به ‌جانشینان خود، این درس را آموزش داد که حفظ قدرت، با انهدام همین جریان سرموضع امکان‌پذیر است. در سه دهه گذشته، خامنه‌ای و همدستان‌اش، به‌همین درس عمل کرده‌اند. در مقابل، مجاهدین و شورای ملی مقاومت به‌مثابه جایگزین دموکراتیک این رژیم، نیروی پیروزی و آزادی‌اند و به‌ اتکای مردم ایران، به این هدف پرشکوه، جامه عمل خواهند پوشاند.  سایت رسمی مرجع ایرانی فقید آیت الله منتظری در دهم اوت سال 2016 سند صوتی مربوط به تابستان67 را منتشر كرد كه در آن به اعدامهای هزاران تن از زندانیان اپوزیسیون را ظرف یكماه كه مصادف با ماه رمضان بود، اعتراض كرده بود. منتظری كه در آن زمان در منصب معاون ولی فقیه بود، اعدامها را ”وحشیانه‌ترین جنایتهایی كه جمهوری اسلامی ایران“ از زمان تأسیس آن در سال 1357 مرتكب شده توصیف كرده بود. در توضیح همراه این سند صوتی كه مدت آن 40دقیقه است، منتظری خطاب به حاكم شرع، دادستان ایران و معاونش و نماینده وزارت اطلاعات در زندان اوین كه به آنها كمیته مرگ می‌گفتند، اعدامها را جنایت بزرگ توصیف كرد و منتظری به حاضران در این جلسه هشدار داد كه تاریخ اسامی آنها را در لیست جنایتكاران ثبت خواهد كرد. ».
رجوی: بایستی قبل از دیگران خامنه ای كه از رهبران رژیم ایران است را بخاطر ارتكاب جنایت ضد بشری محاكمه كرد
تلویزیون الغد ۱۰/۵/۹۶ : « -خمینی نیم قرن قبل و بعد از پایان جنگ ایران و عراق فتوا داد كه تمامی اعضاء و هواداران مجاهدین خلق در تمامی زندانهای ایران اعدام شوند. این موج وحشتناك موجب اعدام حداقل 30هزار نفر از زندانیان سیاسی گردید و تمامی مسئولین این رژیم در این جنایت بزرگ دست داشتند. مقاومت ایران در سال گذشته و در چنین روزی یك فعالیت عظیم در سراسر ایران و در سطح بین المللی در رابطه با قتل عام 30هزار زندانی سیاسی در سال 1988 آغاز كرد. این جنایتی وحشتناك است و هنوز مسئولین آن مواضع رهبری كننده را در این رژیم عهده دار هستند. منجمله آنها وزیر دادگستری دولت روحانی است‌كه عضو هیئت مرگ و از مسئولین این قتل عام بود. در سالروز قتل عام 1988خانم رجوی رئیس جمهور مقاومت ایران پیامی فرستاده و در آن قبل از دیگر رهبران رژیم ایران برای محاكه علی خامنه ای بخاطر جنایتی كه بر علیه بشریت انجام داده است، فراخوان داد..... ».
اپوزسیون ایران برای محاكمه خامنه ای كه موجب قتل عام 30هزار زندانی سیاسی گردید، فراخوان داد
الیوم السابع - مصر ۱۰/۵/۹۶ : « سازمان اپوزسیون مجاهدین خلق در خارج برای محاكمه رهبر عالی ایران علی خامنه ای فراخوان داد. این سازمان در بیانیه خود گفت: خمینی نیم قرن قبل و بعد از پایان جنگ ایران و عراق فتوا داد كه تمامی اعضاء و هواداران مجاهدین خلق در تمامی زندانهای ایران اعدام شوند. این موج وحشتناك موجب اعدام حداقل 30هزار نفر از زندانیان سیاسی گردید و تمامی مسئولین این رژیم در این جنایت بزرگ دست داشتند. رجوی اضافه كرد: ”مقاومت ایران در سال گذشته و در چنین روزی یك فعالیت عظیم در سراسر ایران و در سطح بین المللی در رابطه با قتل عام 30هزار زندانی سیاسی در سال 1988 آغاز كرد. این جنایتی وحشتناك است و هنوز مسئولین آن مواضع رهبری كننده را در این رژیم عهده دار هستند. منجمله آنها وزیر دادگستری دولت روحانی است‌كه عضو هیئت مرگ و از مسئولین این قتل عام بود“….».