۱۴۰۰ دی ۱۵, چهارشنبه

حمله موشکی به پایگاه ویکتوریا در فرودگاه بغداد


پایگاه ویکتوریا در فرودگاه  بین‌المللی بغداد هدف ۴موشک کاتیوشاازغرب بغداد قرار گرفت.

یک منبع امنیتی به «العربیه» گفت، این حمله بامداد چهارشنبه ۵ ژانویه صورت گرفت.

پیشتر نیز مرکز «پشتیباتی از دیپلماسی» دوشنبه ۳ ژانویه مورد هجوم دو پهپاد قرار گرفت که عبارت «عملیات گرفتن انتقام رهبران» بر روی آن نوشته شده بود.

رسانه‌های عراق نیز اعلام کردند: «منطقه دیپلماتیک در فرودگاه بغداد، بامداد امروز هدف دو پهپاد قرار گرفت که سامانه دفاعی سی-رام موفق به انهدام آن‌ها شد.

سقوط دو هواپیمای بدون سرنشین

منبع العربیه در این زمینه خبر داد، سقوط این دو پهپاد خارج از منطقه پایگاه آمریکایی بود. اولین پهپاد در نزدیکی میدان «الرمایه» و دومین پهپاد در نزدیکی مرکز اجتماع افسران عراقی سقوط کرد.

بگفته این منبع، این دوپهپاد طبق‌ نظرکارشناس مواد منفجره،از نوع انفجاری بودند.»

این منبع در ادامه افزود: «همزمان با پرواز این پهپادها در فرودگاه بین‌المللی بغداد، هواپیماهای غیرنظامی نیز در این فرودگاه به پرواز درآمدند. این امر نشان‌ می‌دهد که متخلفان به خطری که پروازهای غیرنظامی و شهروندان را تهدید می‌کند، اهمیتی نمی‌دهند.»

این حملات همزمان با دومین سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس، شاخه برون‌مرزی سپاه پاسداران ایران و ابومهدی المهندس، معاون حشد الشعبی، گروه شبه‌نظامی مورد حمایت ایران در عراق است که سحرگاه ۳ ژانویه ۲۰۲۰ در حمله پهپادی آمریکا در اطراف فرودگاه بغداد هدف قرار گرفته بودند.

منابع اطلاعاتی، جمعه ۳۱ دسامبر، نسبت به هدف‌قرار گرفتن سفارت آمریکا در عراق همزمان با سالروز مرگ سلیمانی هشدار داده بودند.