۱۴۰۰ دی ۲۴, جمعه

اعدام دسته جمعی ۶ زندانی در گوهردشت در روز چهارشنبه، حداقل ۱۰ اعدام در ۵ روز و ۲۵ اعدام در دی ماه


اعدام دسته جمعی ۶ زندانی در گوهر دشت در روز چهارشنبه، حداقل ۱۰ اعدام در ۵ روز و ۲۵ اعدام در دی ماه

پرونده جنایات رژیم باید به شورای امنیت محول و سردمداران آن بخاطر جنایت علیه بشریت و نسل کشی در برابر عدالت قرار گیرند

رژیم غرق در بحران آخوندی، در وحشت از نارضایتی عمومی و برای جلوگیری از انفجار خشم مردم به سرکوب و شکنجه و اعدام ادامه میدهد. از ابتدای دی ماه دست کم اعدام ۲۵ زندانی ثبت شده است اما شمار واقعی اعدامها بسا بیشتر است.

دژخیمان خامنه ای صبح امروز پنجشنبه ۲۳ دی ماه، یکی از هموطنان بلوچ را در زندان اصفهان و روز چهارشنبه ۶ زندانی را در زندان گوهردشت حلق‌آویز کردند. روز سه‌شنبه ۲۱ دیماه، دو برادر به نام‌های فرهنگ و یاسر علی‌الهی را پس از پنج‌سال زندان در زنجان و روز یکشنبه ۱۹دیماه، یک زندانی را در زندان قزوین اعدام کردند. هفته گذشته ۳ هموطن بلوچ بنامهای جلیل اشترک، محمد سالار زهی و امین علی‌پناهی در زندان‌های زابل و شیراز به دار آویخته شدند.

در چهار ماه آخر سال میلادی پس ازروی کار آمدن رئیسی جلاد ۶۷ تعداد اعدامها، دو برابر چهار ماهه قبل از آن بوده است. در میان اعدام شدگان چهار ماه آخر سال میلادی سه زندانی که به هنگام بازداشت کمتر از ۱۸ سال داشته اند و ۱۰ زن به چشم می‌خورد.

مقاومت ایران دبیرکل ملل متحد و کلیه ارگانها و گزارشگران ذیربط این سازمان، اتحادیه اروپا و دولتهای عضو را به محکومیت قاطع افزایش موج اعدام و سرکوب درایران فرا می‌خواند و خواستار اقدام فوری برای نجات جان زندانیان زیر اعدام می باشد.

معامله و مماشات با رژیمی که فقط با شکنجه و اعدام در قدرت مانده است و مرتکب بیشترین اعدام نسبت به جمعیت میشود، نقض آشکار اصول و معیارهای شناخته شده بین‌المللی حقوق بشر و دمکراسی در جهان امروز است. پرونده جنایات این رژیم باید به شورای امنیت ملل متحد ارجاع شود و سردمداران آن بویژه خامنه ای و رییسی و اژه ای بخاطر چهاردهه جنایت علیه بشریت و نسل کشی در برابر عدالت قرار گیرند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۳ دی ۱۴۰۰ (۱۳ ژانویه ۲۰۲۲)