۱۴۰۰ دی ۱۸, شنبه

مرکز اسلامی هامبورگ، وابسته به حکومت ایران از هیات شورای جوامع اسلامی هامبورگ اخراج شد


رسانهای آلمانی خبردادند مرکزاسلامی هامبورگ،وابسته بحکومت ایران،بعلت حمایت ازقاسم سلیمانی ازهیات اجرایی شورای جوامع اسلامی هامبورگ اخراج شده است.

پایگاه خبری جروزالم‌ پست گزارش داد این اقدام پس از افشای منابع اطلاعاتی آلمان مبنی‌ بر حمایت این مرکز از قاسم سلیمانی صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، منابع اطلاعاتی این کشور از ارتباط مرکز اسلامی هامبورگ با حکومت ایران خبر دادند و نوشتند این مرکز مستقیما از تهران دستور می‌گیرد و فعالیت‌های تروریستی را دنبال می‌کند.به گزارش اورشلیم پست، این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که منابع اطلاعاتی آلمان فاش کردند این نهاد ایرانی از قاسم سلیمانی، که نام او در فهرست تروریسم آمریکا و اتحادیه اروپا قرار دارد، حمایت می‌کند.

قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران، دو سال پیش در یک حمله پهپادی ارتش آمریکا در نزدیکی بغداد، کشته شد.

روزنامه آلمانی دی‌ ولت پیش‌تر در روز سه‌شنبه گزارش داد که مرکز اسلامی هامبورگ، وابسته به رهبر جمهوری اسلامی ایران، «بازوی دراز ایران در اروپا» است و با سازمان‌های تروریستی ارتباطاتی دارد.

دستگاه اطلاعاتی آلمان پیش‌تر اعلام کرده بود این مرکز در راستای تحقق هدف حکومت ایران یعنی «صادرات انقلاب» خود به جهان تلاش می‌کند.جروزلم پست در ژانویه ۲۰۲۰ گزارش داده بود که ۶۰۰ نفر از حامیان حکومت ایران در مراسم ختمی که مرکز اسلامی هامبورگ برای قاسم سلیمانی برگزار کرده بود شرکت کرده و ضمن ستودن سوابق سلیمانی، او را «شهید قهرمان» خواندند.بنا بر اعلام دولت ایالات متحده، قاسم سلیمانی در کشتن بیش از ۶۰۰ نظامی آمریکایی در خاورمیانه مسئول بوده است.

رسانه‌های آلمان اواخر تیر ماه گزارش دادند که نهادهای امنیتی آن کشور به اسناد جدیدی دست یافته‌اند که نشان می‌دهد مرکز اسلامی هامبورگ، نهاد مذهبی وابسته به جمهوری اسلامی ایران، یکی از مراکز مهم فعالیت‌های این رژیم در اروپا است.