۱۳۹۷ بهمن ۱۴, یکشنبه

بستن صدها صفحه، حساب و گروه کاربری متعلق به رژیم آخوندی توسط فیسبوک



خبرگزاری فرانسه-۳۱ ژانویه ۲۰۱۹(۱۱بهمن ۹۷) گزارش داد: شرکت فیسبوک ۷۸۳ صفحه، گروه و حساب کاربری وابسته به رژیم ایران را که رفتار هماهنگ‌شده ای داشتند را از شبکه‌های اجتماعی فیسبوک و اینستاگرام حذف کرده است.

فیسبوک اعلام کرد که این صفحات و حساب‌ها از ایران فعالیت می‌کردند و مطالب رسانه‌های حکومت ایران را پخش می‌کردند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، رئیس بخش امنیت سایبری فیس‌بوک، گفته است، این صفحات در فیس‌بوک و اینستاگرام به صورت هماهنگ در کشورهای مختلف به عنوان شهروندان این کشورها دیدگاهها و منافع حکومت ایران را تبلیغ می کردند.
وی افزود: ما می توانیم اثبات کنیم که محتوای این صفحات از ایران می آید، توسط افرادی در ایران کنترل می شوند و در اکثر موارد محتوای رسانه های حکومتی ایران را باز پخش می کردند.
خبرگزاری فرانسه افزود: به گفته فیسبوک، حساب های حذف شده، معمولا خود را به عنوان افراد محلی در کشورهای مختلف معرفی می کنند، اما اغلب با استفاده از حساب های جعلی و موضوعاتی که از رسانه های حکومت ایران گرفته شده خبرهای جعلی منتشر می کنند.
هیل نشریه کنگره آمریکا:
فیسبوک و توئیتر هزاران حساب مرتبط با کمپین دروغپراکنی رژیم ایران را در سراسر پلاتفرمها را حذف کردند.
هیل، نشریه کنگره آمریکا روز پنجشنبه ۳۱ ژانویه ۲۰۱۹ (۱۱بهمن ۹۷) نوشت: فیسبوک و توییتر روز پنجشنبه اعلام کردند که هزاران حساب مرتبط با یک کمپین دروغپراکنی رژیم ایران در سراسر پلاتفرمها را حذف کردند.
فیسبوک گفت ۲۶۲صفحه مرتبط با رژیم ایران و ۳۵۶حساب و ۳ گروه از فیسبوک و ۱۶۲حساب از اینستاگرام که در تعلق خود دارد را حذف کرده است.
توییتر نیز اعلام کرد ۲۶۱۷حساب که بر این باور است منشا آنها رژیم ایران بوده را همراه با هزاران حساب دیگر از ونزوئلا وروسیه پایین کشیده است.
https://thehill.com/policy/technology/۴۲۷۹۰۵-facebook-twitter-remove-thousands-of-accounts-linked-to-iran?__twitter_impression=true
در مرداد ماه گذشته نیز فیس‌بوک و توییتر صدها صفحه و حساب کاربری مربوط به حکومت آخوندی را حذف کردند. 
شرکت فیس‌بوک طی تماسی با خبرنگاران با حضور مارک زوکربرگ رئیس فیس‌بوک، اعلام کرد: «ما ۶۵۲ صفحه، گروه و حساب را که منشاء آن (رژیم) ایران بود به‌خاطر رفتار هماهنگ غیر معتبر حذف کردیم؛ (آنها) افرادی را در چندین خدمات اینترنتی در خاورمیانه، آمریکای لاتین، انگلستان و ایالات متحده هدف قرار می‌دادند». 
رئیس سیاست امنیت سایبری فیس‌بوک، گفت: «ما توانستیم این شبکه را به مطبوعات حکومتی در ایران مرتبط کنیم؛ (این کار) از طریق اطلاعات ثبت نام علنی... و استفاده از آدرس‌های آی.پی. و اشتراک‌گذاری صفحات فیس‌بوک با مدیران مشابه صورت گرفت. 
توئیتر نیز اعلام کرد: «امروز در همکاری با همتایان صنعتی، ما ۲۸۴ حساب توئیتری را بستیم. طبق تحلیل موجود ما، به‌نظر می‌رسد منشاء بسیاری از این حساب‌ها ایران بوده است».

پیش از این در اواخر مرداد ماه فیسبوک و توئیتر صدها حساب و گروه وابسته به رژیم آخوندی در این شبکه های اجتماعی را بخاطر دروغپراکنی مسدود کرده بود.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران در اطلاعیه‌ای به تاریخ ۵ شهریور ۹۷ با عنوان «ماشین عظیم سایبری آخوندها زمینه ساز ترور و سوخت رسان به مماشات است»، اعلام کرد: 
مقاومت ایران ضمن استقبال از بستن برخی از حسابها و صفحات فاشیسم دینی حاکم بر ایران بر روی فیسبوک، توئیتر، اینستاگرام و گوگل، بر ضرورت مقابله همه جانبه با تروریسم اینترنتی رژیم آخوندی تأکید می‌کند و از شبکه های اجتماعی و دیگر نهادهای اینترنتی مانند ویکیپیدیا می خواهد عوامل رژیم آخوندی را که با استفاده از سیاست مماشات این شبکه ها را مورد نفوذ و سوء استفاده قرار داده، به‌طور کامل پاکسازی کنند. این لازمه تضمین جریان اطلاع رسانی آزاد و مقابله با تروریسم دولتی است که مرکز آن فاشیسم دینی حاکم بر ایران است. 
اطلاعیه دبیرخانه شورا می‌افزاید: ماشین عظیم سایبری آخوندها توسط سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات با هزینه های کلان از اموال مردم محروم ایران و به‌کار گرفتن هزاران پاسدار و بسیجی و هکرِ وابسته به آنها اداره می شود، و کارکرد آن گمراه سازی، پمپاژ اطلاعات دروغ، شیطان‌سازی علیه مقاومت و منحرف کردن جریان اطلاع رسانی آزاد است. رژیم آخوندی به این وسیله در صدد است از یک‌سو به سیاست مماشات سوخت برساند و از اتخاذ یک سیاست قاطع علیه رژیم جلوگیری نماید و از سوی دیگر به زمینه‌سازی برای تروریسم علیه مجاهدین و مقاومت ایران بپردازد.
کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورای ملی مقاومت در اطلاعیه ای بتاریخ ۸ آبان ۹۷ اعلام کرده بود:
انتشار بخشی از توییت های ماشین سایبری رژیم آخوندی از سوی موسسه توییتر، بار دیگر این حقیقت را که مقاومت ایران همواره تاکید کرده است به اثبات رساند که منشا‌ء اصلی هرگونه خصومت و شیطان سازی علیه شورای ملی مقاومت و سازمان مجاهدین خلق ایران فاشیزم دینی است. رژیمی که تنها راه نجات خود را از سرنگونی محتوم، نابودی همین مقاومت میداند.
 این توییتها که از ابتدای سال ۲۰۱۸ یعنی بلافاصله پس از شروع قیام ابعاد بی سابقه ای به خود گرفته است، نشان میدهد که رژیم آخوندها به موازات تشدید سرکوب در داخل ایران، تلاش کرده است با افزایش چشمگیر در ابعاد شیطان سازی و دروغپردازی، در خارج از مرزهای ایران نیز برای تروریسم علیه مقاومت زمینه سازی کند. 

۱-در ماه شهریور شرکت توییتر ۷۷۰ حساب توییتری متعلق به رژیم ایران را بست و اعلام کرد که آنها حسابهای جعلی جهت تبلیغات دولتی و پخش اطلاعات و تبلیغات دروغ است. همزمان شرکتهای فیس‌بوک و اینستاگرام و گوگل نیز حسابهای مشابه مربوط به رژیم ایران را بستند. شرکت توییتر در ۱۷اکتبر ۲۰۱۸، توییتهای این ۷۷۰ حساب را که ۱،۱۲۲،۹۳۶ عدد میشد همراه با عکسها و فیلمهایی که ضمیمه توییت ها بود، بصورت سرجمع منتشر کرد.
۲-هر چند توییتر آن دسته از حسابهای رژیم را بسته است که اساساً در صدد دخالت و تأثیرگذاری در انتخابات آمریکا بوده اند، اما در این میان شمار قابل توجهی از این توییتها به پخش اطلاعات دروغ و شیطان سازی علیه مجاهدین و مقاومت ایران اختصاص یافته است. حسابهای بسته شده البته بخش ناچیزی از ماشین دروغ پردازی و فریبکاری رژیم را برملا میکند. وانگهی توییتهای افشا شده عینا در بسیاری دیگر از حسابهای توییتری رژیم آخوندی موجود است که همچنان فعال هستند و بسیاری از آنها کماکان وانمود میکنند که ارتباطی با رژیم ایران ندارند. 
۳-بیشترین بخش از توییتهایی که به سازمان مجاهدین مربوط میشود به زبان فارسی و سپس به زبانهای انگلیسی، عربی، اسپانیولی، فرانسوی، آلبانیایی و پشتو است. این توییتها از سال ۲۰۱۲ شروع شده و سپس در سالهای ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ ابعاد کلان پیدا کرده است. به نحوی که تعداد توییتهای ۲۰۱۸ از جمع توییتهای منتشر شده در ۶ سال قبل بیشتر است. 
۴-توییتهای افشا شده این حقیقت را بخوبی روشن میکند که رژیم برای قالب کردن دروغهایش از پوشش خبرنگاری و ”خبرنگاران دوست“ استفاده میکند. واشنگتن پست ۱۷ اکتبر نوشت: ”اطلاعات جدید توییتر نشان می دهد که (کاربران رژیم) ایران تحت عنوان خبرنگاران خارجی خود را پنهان کرده بودند تا پیامهای سیاسی را در اینترنت پخش کنند“. 
از این پیشتر، مجاهدین در نامه های ۱۰ و ۱۳ اوت به کانال ۴ تلویزیون انگلیس و در نامه ۲۲ اوت ۲۰۱۸ به الجزیره انگلیسی و همچنین در اطلاعیه کمیسیون امنیت و ضد تروریسم شورا به تاریخ ۱۹ سپتامبر سناریوهای کثیف دیکته شده از سوی وزارت اطلاعات به شبکه ”خبرنگاران دوست“ را با جزئیات و همراه با اسناد و مدارک و اسامی مستخدمان بکار گرفته شده فاش کرده بودند. 
دژخیم فلاحیان وزیر پیشین اطلاعات آخوندها در ۱۸ تیر ۱۳۹۶ در یک مصاحبه تلویزیونی گفته بود: «وزارت اطلاعات برای جمع‌آوری اطلاعات، پوشش لازم دارد چه در داخل چه در خارج. ما یک مأمور اطلاعاتی را نمی فرستیم آلمان یا آمریکا بگوید من از وزارت اطلاعات هستم پوشش کارِ بازرگانی یا خبرنگاری لازم است».
وزارت اطلاعات پوشش لازم داره برای جمع آوری اطلاعات چه در داخل و چه در خارج، یعنی مثلا ما که یک مامور اطلاعاتی نمی فرستیم بره فرض کنید که آلمان یا روسیه یا آمریکا که بگه خوب من از وزارت اطلاعات هستم لطفا اطلاعات تون رو به بنده بدهید، هان در پوشش کارهای بازرگانی یا بیشتر شغلهای شما خبرنگاری، خوب 

۵-در یکی از توییتها میخوانیم ”ان.بی.سی در برنامه ریچارد انگل پهپادهای اختصاصی را به کار گرفت که تصاویری از پایگاه جدید مخفی سازمان مجاهدین خلق (MKO) در نزدیکی تیرانا بگیرد. مجاهدین خلق یک گروه شبح است با یک سابقه تروریستی که آمریکایی ها را در سالهای ۱۹۷۰ کشته است و سپس همدوش صدام حسین جنگیده است و بطور گسترده ای منفور است“. 

۶-در توییتهای افشا شده رژیم علیه مجاهدین دست کم از ۷۰ هشتگ استفاده شده است. رژیم متناسب با فعالیتهای مقاومت و متناسب با نیازهایش در هر مقطع حسابها و هشتگهای مختلفی را تولید کرده است. به عنوان مثال، هشتگ های#BanTerrorOrg (سازمان تروریستی را ممنوع کنید)، #BanMEK (سازمان مجاهدین را ممنوع کنید)،#IranHatesMEK (ایران از سازمان مجاهدین نفرت دارد) و#No۲MEK (نه به سازمان مجاهدین) قبل از برگزاری گردهمایی های سالانه مقاومت توسط ماشین سایبری رژیم تولید شده بود. رژیم در بسیاری موارد تلاش میکرد چنین وانمود کند که این هشتگ ها توسط کاربرانی تولید شده است که هم با رژیم و هم با مقاومت ایران مخالف هستند! این همان ترفند مرسوم اطلاعات و سپاه سایبری آخوندها و مزدوران و سلولهای خفته و بیدار نظام برای رد گم کردن و این ادعاست که گوئیا مجاهدین بی حساب و کتاب هر کس را که مخالف آنها باشد اطلاعاتی قلمداد میکنند! 
۷-هشتگ #IranHatesMEK درست روز اول ژوییه ۲۰۱۷ (۹ تیر ۱۳۹۶) یعنی روز گردهمایی سالانه مقاومت درسال گذشته فعال شده است. 
۸-هشتگ های #BanTerrorOrg و #BanMEK و #هزارجلاد هزاراشرف، در روزهای قبل از گردهمایی ویلپنت (۳۰ ژوئن ۲۰۱۸) تولید شده و بطور گسترده توسط حسابهای جعلی رژیم مورد استفاده قرار گرفته است تا گردهمایی تحت الشعاع قرار بگیرد.
۹-هشتگ #BanTerrorOrg برای ساعت ۲۰ روز ۲۹ ژوئن (روز قبل از گردهمایی) یک طوفان توییتری علیه مجاهدین اعلام کرد.
۱۰-رژیم آخوندها علاوه بر شبکه ” خبرنگاران دوست“ و مزدوران لورفته و پیشانی سیاه، بطور تمام عیار ماشین سایبری خود را بر روی مجاهدین و قرارگاه اشرف ۳ در آلبانی فعال کرده است. 
۱۱-شماری از توییتهای سپاه و اطلاعات آخوندها به سایت اطلاعات موسوم به ایران اینترلینک وصل شده و یا از مزدور خدابنده و زنش (بنام سینگلتون) کد می آورد. همچنین توییتهای آنها را ری توییت کرده است. اطلاعات آخوندها مقرر کرده است این زوج مزدور که قبلاً بر روی اشرف و لیبرتی متمرکز بودند اکنون تماماً روی حضور مجاهدین در آلبانی متمرکز شوند: 
همانطور که مسئولان موسسه توییتر در ۲۵ مهر (۱۷ اکتبر ۲۰۱۸) اعلام کردند ”عملیات اطلاعاتی و رفتار هماهنگ شده دروغپردازی تمام نشده است“. رژیم آخوندی برای ادامه سلطة ننگین خود و به منطور زمینه سازی های تروریستی از هیچ گونه فریب و تقلب و سوء استفاده از شبکه های اجتماعی و دیگر خدمات اینترنتی فروگذار نمیکند. هنوز بخش اعظم حسابها و صفحات و سایتهای رژیم و پاسداران و شکنجه گرانش که خود را کاربران معمولی یا مخالفان رژیم جا میزنند، به کار مشغول است. 
دست آلوده و ننگین فاشیسم دینی باید از فیس‌بوک، توییتر، اینستاگرام و همچنین از گوگل و ویکیپدیا کوتاه شود. 
حسابهای تولید شده توسط رژیم آخوندی تحت هر نام و هر عنوان باید افشاء و بسته شود.
نباید اجازه داد رژیم ملایان اینترنت را برای زمینه سازی تروریسم و اهداف ضد انسانی به کار بگیرد.