۱۳۹۷ اسفند ۲, پنجشنبه

بحران تصویب لوایح مربوط به اف.ای.تی.اف در مجمع تشخیص مصلحت نظام آخوندی


در حالی که مجمع تشخیص مصلحت نظام هنوز نتوانسته است، لایحه پالرمو تصویب کند، جمالی نوبندگان از اعضای مجلس ارتجاع با اشاره به بررسی «CFT» در این مجمع گفت: احساس من این است که «CFT» که وضعش در مجمع بدتر از پالرمو است.




وی افزود:اطلاعاتی که من دارم حاکی از این است که رأی اکثریت اعضای مجمع به نفع تصویب لایحه پالرمو نیست، زیرا برخی از اعضای مجمع سوالاتی را مطرح کردند و یکسری خواهان تحقق وعده‌هایی از طرف مسئولان هستند که آن‌ها هم بیان کرده‌اند نمی‌توانند وعده‌ای دهیم... اگر آن روز که تصویب پالرمو در مجمع مورد بررسی بود به رأی‌گیری گذاشته می‌شد، قطعا رأی نمی‌آورد .به نظر می‌رسد برخی از کسانی در اوایل نسبت به این لایحه نظر موافق داشتند هم به جرگه مخالفان پیوسته‌اند .
اگر پالرمو تصویب نشود طبیعتا الحاق به «FATF» هم نمی‌تواند صورت گیرد زیرا تمامی این لوایح از الزامات پیوستن به «گروه ویژه اقدامات مالی» است.
این عضو مجلس ارتجاع اضافه کرد: این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر هدف پیوستن به «FATF» و پالرمو این باشد که نتوانیم تحریم‌ها را دور برنیم چرا با دست خودمان خودکشی کنیم.
یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به نام ایروانی نیز تأکید کرد: جمهوری اسلامی در صورت پذیرش FATF با دور زدن تحریم‌ مرتکب جرم می‌شود.
وی گفت: این کنوانسیونها عملاً با جُرم‌انگاریِ دور زدن تحریم (Evade Sanctions)، به عنوان جرم پول¬شویی و با ایجاد محدودیت در نقل و انتقال ارز و اسکناس دقیقاً دنبال جرم¬انگاری آنها پس از خروج یک‌طرفه آمریکا از برجام و تحریم ثانویه ظالمانه آمریکا بر خلاف تعهدات بین‌المللی خود و مصوبه شورای امنیت هستند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام آخوندی هم‌چنین گفت: تصریحات ژنرال بلینگزلی رئیس آمریکایی FATF که بر خلاف مقررات این گروه، هم‌زمان در وزارت خزانه¬داری آمریکا هم سمت دارد در جلسات استماع کنگره و یا اظهارات اخیر برایان هوک رئیس میز اقدام علیه ایران در وزارت خزانه‌داری حاکی از این است که آمریکا به‌دنبال معلول کردن اقتصاد ایران تا تحقق براندازی هستند و تردیدی نمی-گذارد که گام به گام برای در تنگنا قراردادن (نظام) ایران برنامه¬ریزی کرده و در بیانیه¬ها هم گفته‌اند گام¬های بعدی را متعاقباً اعلام می¬کنیم.