۱۳۹۷ اسفند ۶, دوشنبه

واشینگتن تایمز: خطاهای بوش و اوباما درمورد ایران، پاکسازی معضل را به ترامپ واگذار می کند


واشینگتن تایمز طی مقاله یی با عنوان خطاهای بوش و اوباما درمورد ایران، پاکسازی معضل را به ترامپ واگذار میکند، نوشت: جرج بوش در یک قضاوت نادرست فاجعه بار مجاهدین را خلع سلاح کرد و باراک اوباما کاملا با رژیم ایران همدست بود. اکنون این مسئولیت بر عهده دونالد ترامپ است که معضل ایجاد شده را پاکسازی کند.

روزنامه واشینگتن تایمز در مطلبی درباره اشتباهات جرج بوش و باراک اوباما دو رئیس جمهور آمریکا از دو حزب جمهوریخواه و دموکرات در قبال ایران و حکومت آخوندی، می نویسد: وقتی به رژیم ایران میرسد، جرج بوش (پسر) خیلی اشتباه کرد و باراک اوباما کاملا با این رژیم همدست بود. اکنون این مسئولیت بر عهده دونالد ترامپ است که معضل ایجاد شده را پاکسازی کند.
واشینگتن تایمز نوشت: شما شاهد بودید که طی دهه گذشته یک ارتش بزرگ شورشی در مرز ایران با عراق ساخته شده بود، که بصورت امنی در داخل سرزمین عراق مستقر بودند. آنها عراقی نبودند، آنها تبعیدیان ایرانی وطنپرست یعنی مجاهدین خلق ایران بودند....
واشینگتن تایمز با اشاره به سلسله عملیات ارتش آزادیبخش ملی ایران یاد آوری میکند: این ارتش در یک حمله نظامی بیش از ۶۰ مایل به داخل ایران نفوذ کرد، هزاران تن از نیروی رژیم ایران را اسیر کرده و زرهی های متعددی را به غنیمت گرفته و ۵۵۰۰۰ تلفات به این رژیم وارد کرده بود.
واشینگتن تایمز سپس با اشاره به روی آوردن رژیم آخوندی به یکصد وبیست هزار اعدام و بسیج شیطان سازی برای از میان برداشتن مجاهدین می افزاید: بسیج رژیم ایران برای از بین بردن آنچه به آن بعنوان تهدید کشنده می نگریست تمام نشده بود که تنشها بین واشنگتن و دولت وقت بغداد به اوج خود رسید. وقتی که ائتلاف به رهبری آمریکا عراق را در سال ۲۰۰۳ اشغال کرد، مقامات بصورت علنی اظهار میکردند که مقرات مجاهدین در شرق عراق ”بعنوان لطفی به آخوندها“ بمباران میشدند. اما مجاهدین حتی وقتی با بمبهای ۵۰۰ پوندی بمباران می شدند، هرگز یک گلوله در عصبانیت از نیروهای آمریکایی شلیک نکردند...ولی جرج بوش در یک قضاوت نادرست فاجعه بار مجاهدین را خلع سلاح کرد، ظاهرا با یک امید اشتباه که ”میانه روها“ در تهران ممکن است در یک معامله صدور ترور را متوقف کنند.(با این اشتباه) بهترین فرصت آخر برای به چالش کشیدن مستبدین در تهران دور انداخته شد. رژیم ایران با از سر راه برداشتن مجاهدین، رژیم ایران برای ایجاد بدبختی بی پایان در عراق پیشروی کرد و با کمک به گروههای شبه نظامی ضد آمریکایی علیه آنها بمببگذاری کرد.
واشینگتن تایمز درادامه می نویسد: وقتی هم که رئیس جمهور اوباما در سال ۲۰۰۹ نیروهای جنگی آمریکا را از عراق بیرون کشید، نیروهای رژیم ایران و شبه نظامیان تحت حمایت این رژیم خلأ قدرت بوجود آمده در عراق و سوریه را پر کردند. بعد از اینکه نیروهای آمریکایی خارج شدند. نیروهای بی دفاع مجاهدین درعراق در معرض حملات نیروهای ویژه عراقی و حملات موشکی که توسط رژیم ایران پیش برده میشد قرار گرفتند.
رئیس جمهور ترامپ به دلائل زیادی درست میگوید که جنگ عراق یکی از بزرگترین فجایع سیاست خارجی در تاریخ آمریکا بود. نتایج این عملکردها امروز کاملا مشهود است، و این امر به آقای ترامپ واگذار شده تا این افتضاح را پاک کند. رژیم ایران هم اکنون آرزوی دستیابی به یک ”پل زمینی“را دارد که نیروهای نیابتی خود را از تهران تا دمشق تأمین کند . اما سرانجام ما در آمریکا یک رئیس جمهوری داریم که مشکل را به درستی تشخیص داد. بگذارید امیدوار باشیم که وی شکیبایی ارائه درمان را داشته باشد.