۱۳۹۷ اسفند ۷, سه‌شنبه

ابهام در ادامه کار نیروگاه بوشهر

کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی رژیم اعلام کرد که نیروگاه بوشهر در هفته جاری برای تعویض سوخت و تعمیرات از مدار خارج می‌شود اما ادامه فعالیت آن برای سال آینده مشخص نیست.

وی گفت مطالبات پیمانکار برای تعمیرات سال قبل به طور کامل پرداخت نشده و با رقم بودجه ارائه شده فعلی تکلیف این نیروگاه برای سال آینده هم مشخص نیست.
در همین حال احمدیان معاون سازمان انرژی اتمی رژیم اعتراف کرد، به دلیل اقتصادی نبودن تولید برق از طریق نیروگاه اتمی بوشهر، این نیروگاه در سال آینده قادر به ادامه کار نخواهد بود.
احمدیان، معاون سازمان انرژی اتمی رژیم گفت: افزایش شدید نرخ ارز در سال جاری مشکلات متعددی مانند کمبود منابع مالی به منظور تأمین سوخت، خرید قطعات یدکی و … را برای نیروگاه اتمی بوشهر ایجاد کرده و در سال آینده به دلیل قیمت پایین فروش برق ما قادر به اداره این نیروگاه با شرایط موجود نخواهیم بود."
روز پنجشنبه روزنامه حکومتی آرمان نوشت:هزینه تولید برق در نیروگاه اتمی بوشهر چندین برابر هزینه‌ شیوه‌های دیگر تولید برق است.: هرینه تولید برق کشور به طور متوسط کیلوواتی صد تومان است. حال پرسش این‌جاست قیمت برقی که نیروگاه هسته‌ای بوشهر تولید می‌کند نیز کیلوواتی صد تومان تمام می‌شود؟ قطعاٌ این مبلغ نیست و چندین برابر صد تومان هزینه می‌شود.