۱۴۰۰ بهمن ۱۵, جمعه

ورد «کی بود کی‌بود»! در فرار از ۴۳ سال جنایت


       زباله‌گردی محصول ۴۳ سیاست غارتگرانه خامنه‌ای

هر روز که به سالگرد انقلاب ضدسلطنتی نزدیک می‌شود، رسانه‌ها و مهره‌های رژیم به ناگزیر به گوشه‌یی از رنج و مصیبت‌های وارد شده بر مردم طی ۴۳سال گذشته و کارنامه پر از فضیحت رژیم اعتراف می‌کنند.

در سال۵۷ خمینی جلاد در غیاب حضور نیروی پیشتاز انقلابی رهبری انقلاب را ربود و سوار بر موج انقلاب توده‌های مردم شد.

او به دروغ و دجالگرانه مدعی بود در صورت پیروزی انقلاب و رسیدن به قدرت، حکومت جدید را بر پایه آزادی، استقلال و عدالت اجتماعی و اقتصادی بنیانگذاری می‌کند.

اکنون پس از گذشت ۴۳سال این رسانه‌های حکومتی هستند که یکی پس از دیگری به کارنامه سراسر شکست و فضاحت‌بار حاکمیت، اعتراف می‌کنند.

روزنامه حکومتی جمهوری با اشاره به دهه دوم بهمن‌ماه که مردم آنرا دهه زجر می‌نامند، دست‌آوردها و عملکردهای رژیم را که «یک به یک مرور» کرده به این نتیجه رسیده است که «برپایی عدالت در جنبه‌های مختلف اقتصادی، قضایی، سیاسی، اجتماعی و اخلاقی تاکنون و با گذشت بیش از ۴۳سال محقق نشده و لذا امروز با انبوهی از کمبودها و مشکلات مواجه هستیم» (جمهوری ۱۴بهمن ۱۴۰۰).

روزنامه حکومتی جهان صنعت نیز در مطلبی با عنوان «۴۳ سال پس از انقلاب» به این واقعیت اعتراف کرده است که «این روزها اما روزبه‌روز سخت‌تر می‌شود. مشکلات اقتصادی و معیشتی یک روی سکه است و فاصله انتظارها و مطالبات با میزان تحقق‌یافته سایر شعارهای دوران انقلاب از سوی دیگر.

این نقیصه را نه تنها از زبان منتقدان، بلکه در کلام مسئولان نیز می‌شنویم» (جهان صنعت ۱۴بهمن ۱۴۰۰).

این وضعیت در شرایطی است که طی این سالیان سردمداران حاکمیت اندر باب تحقق عدالت اجتماعی و رفع مشکلات مردم همواره پوشال‌بافی کردند، اما اموال و ثروتهای مردم محروم را غارت کردند و نه تنها خواسته‌های مردم در انقلاب بهمن‌ماه۵۷را محقق نکردند، بلکه جهت‌گیری سیاسی و اقتصادی آنها ۱۸۰ درجه عکس خواست مردم در بهمن عظیمی بود که حکومت شاه را در زیر خود آوار کرد.

اکنون وضعیت طوری است که از ترس خشم و خروش مردم و در جدال باندی هر یک از سرکردگان و مهره‌های بالایی رژیم شانه از زیربار مسئولیت اوضاع فلاکت‌بار کنونی کشور و مردم خالی می‌کنند و به‌قول مصطفی هاشمی طبا کاندیدای خیمه‌شب‌بازی انتخابات ریاست‌جمهوری در خرداد ماه گذشته به «کی بود کی بود» متوسل می‌شوند.

این در شرایطی است که به‌قول این مهره وابسته به باند مغلوب «با گذشت ۴۳سال از پیروزی انقلاب، سالانه حدود ۲۵میلیون تن محصولات کشاورزی وارد می‌کنیم و حتی با وجود آن‌که چند سال قبل جشن خودکفایی گندم گرفتیم، امروز واردکننده بزرگ گندم هستیم. بانی و مسئول این خسارت عظیم کیست؟انبوه نقدینگی رو به تزاید بر چه مبنایی درست شده است و بانی و مسبب آن کیست؟

مسبب و بانی ساخت ویلاهای طاغوتی و برج‌هایی با آپارتمانهای تا هزار متری فوق لوکس در این ۴۰ساله چه کسی است؟ آن‌هم برج‌هایی که روی گسل زلزله و در کوچه‌های باریک ساخته شده است.

طبق نظر رئیس اسبق بانک مرکزی در این ۴۰ساله ۳۵۰میلیارد دلار ارز و طلا در بازار آزاد فروخته شده که خریداران آن بیشتر قاچاقچیان و خارج‌کنندگان سرمایه بوده‌اند. مسبب آن چه کسی است که امروز با وجود آن‌همه دارایی ارزی، مشکل ارزی داریم.

مسبب آن‌که افراد شریف مجبور به کولبری، زباله‌گردی، مشاغل پست و غیرقانونی می‌شوند، چه کسی است؟» (روزنامه شرق ۱۴بهمن ۱۴۰۰).

البته این مهره حکومتی به‌خوبی می‌داند که خامنه‌ای با تمامیت نظامش مسئول اول تا آخر این وضعیت فاجعه‌بار هستند اما از آنجا که خود او هم در همین کشتی درهم شکسته قرار دارد از این‌که به صراحت به این واقعیت اعتراف کند می‌گریزد.

واقعیتی که مردم قیام‌کننده در اعتراضاتشان بیش از هرکس دیگری خامنه‌ای را سوژه شعارها و اعتراضات سرنگونی طلبانه خود کرده، و در تظاهرات گسترده و سراسری خود اصل نظام و ولایت فقیه را با تمامی دار و دسته‌هایش مردود اعلام کرده‌اند.

البته خامنه‌ای از ترس خشم مردم در رابطه با نقش خود در به‌وجود آمدن شرایط فعلی طوری وانمود می‌کند که گویا تازه با وضعیت کنونی مواجه شده است.

چنانکه در روز ۱۰بهمن از خود سلب مسئولیت کرد و گفت: «اگر در این سال‌ها مسئولان دولتی همراهی بیشتری می‌کردند، رعایت بیشتری می‌کردند وضعمان از اینی که امروز هست قطعاً بهتر بود» (سایت خامنه‌ای ۱۰بهمن ۱۴۰۰).

این در حالی است که تمامی تصمیم‌های کلان سیاسی، اقتصادی، امنیتی تماماً با نظر او گرفته می‌شود و به جریان می‌افتد.

در جریان قیام گسترده عمومی مردم در آبان ۱۳۹۸ زمانی که مجلس ارتجاع از ترس قیام و گسترش هر چه بیشتر اعتراضات مردمی در نظر داشت با طرح دوفوریتی تصمیم گران کردن بنزین را لغو کند، خامنه‌ای طی نامه‌یی به مجلس از آن ممانعت کرده واز تصمیم سران قوا برای گران کردن بنزین دفاع کرد.

او در حاشیه به‌اصطلاح درس خارج برای آخوندهای تهران به صراحت گفت: «اگر سران سه قوه تصمیم بگیرند من حمایت می‌کنم. من این را گفتم، حمایت هم می‌کنم. سران قوا هستند، نشستند با پشتوانه کارشناسی یک تصمیمی برای کشور گرفتند، باید عمل بشود به آن تصمیم» (تلویزیون شبکه خبر ۲۸آبان ۱۳۹۸).

این است نتیجه ربودن انقلاب توسط خمینی دزد بزرگ قرن، اما با وجود مصیبتهایی که آخوندها بر سر انقلاب و مردم ایران وارد کرده‌اند، هنوز هم مردم در خیزشها و اعتراضات خود بر تحقق اهداف انقلاب ضدسلطنتی یعنی آزادی و استقلال پا فشاری کرده، و تحقق این خواسته‌ها را در سرنگونی حاکمیت ولایت فقیه جستجو می‌کنند و سرانجام با قیام و انقلابی دیگر انقلاب ربوده شده بهمن را از حلقوم آنها بیرون می‌آورند.