۱۴۰۰ بهمن ۲۵, دوشنبه

نخست وزیر یمن از جامعه جهانی خواست مانع نقش مخرب تهران در امورداخلی یمن شده، از اقدامات مخل امنیت ، ثبات منطقه و تهدید کشتیرانی بین‌المللی توسط ایران جلوگیری کند

 به گفته معین عبدالملک شبه‌نظامیان حوثی با دستوروهدایت ایران همه ابتکار عمل‌های برقراری صلح در یمن را رد کردند -معین عبدالملک، نخست‌وزیر دولت قانونی یمن تاکید کردکه تاثیرونفوذ ایران بر تصمیم‌های شبه‌نظامیان حوثی بزرگترین مانع در بر قراری صلح و ثبات در این کشور است-

عبدالملک یک‌شنبه ۱۳ فوریه در دیدار با اعضای موسسه فنلاندی «مارتی هتیساری» برای گسترش صلح در عدن، گفت، نفوذ ایران در یمن از طریق حوثی‌ها دلیل عمده افزایش تنش‌ها طی دو سال اخیر در کشور بوده است.

او از جامعه جهانی خواست مانع نقش مخرب تهران در امور داخلی یمن شده و از اقدامات مخل امنیت و ثبات منطقه و تهدید کشتیرانی بین‌المللی توسط ایران جلوگیری کند.

وی خاطرنشان کرد که شبه‌نظامیان حوثی با دستور و هدایت ایران همه ابتکار عمل‌های برقراری صلح در یمن را رد کردند.

نخست‌وزیر یمن افزود، حوثی‌ها از پذیرش فرستاده سازمان ملل متحد در صنعا خودداری کرده و به حملات عامدانه علیه غیرنظامیان، اردوگاه‌های جنگزدگان و تاسیسات شهری در سعودی و امارات ادامه دادند.

عبدالملک اظهار داشت که فقط پیروزی‌های نظامی نیروهای دولت قانونی یمن در جبهه‌ها و فشارهای بین‌المللی سبب می‌شود حوثی به روند صلح باز گردند.

او از نهادها و موسسه‌های تحقیقاتی خواست با تحلیل نقش کودتاگران حوثی وابسته به ایران علیه دولت قانونی یمن، واقعیت‌ها را به جامعه جهانی و افکار عمومی بین‌المللی انتقال دهند.