۱۴۰۰ اسفند ۲, دوشنبه

ادعای دستگیری «عامل» پخش شعارهای ضد حکومتی در بازار مشهد توسط سپاه


ادعای دستگیری «عامل» پخش شعارهای ضد حکومتی در بازار مشهد توسط سپاه

ادعای دستگیری «عامل» پخش شعارهای ضد حکومتی در بازار مشهد توسط سپاه

امروز نیز ویدیوی منتشرشده در رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد، شعار‌های «مرگ بر خامنه‌ای» و «رئیسی، جلاد شصت و هفتی» از بلندگوهای بازار تجریش تهران در حال پخش است

خبرگزاری «فارس»، نزدیک به سپاه پاسداران ایران از دستگیری عامل پخش شعارهای ضدحکومتی در بازار رضای شهر مشهد خبر داد.

به گزارش فارس، روابط عمومی سپاه امام رضا استان خراسان رضوی یک‌شنبه 1 اسفند در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «با اقدامات دقیق و پیچیده اطلاعاتی، فنی و عملیاتی پاسداران گمنام امام زمان در سازمان اطلاعات سپاه امام رضا استان خراسان رضوی، عامل پخش صوت حاوی محتوای سخیف و هنجارشکنانه علیه مسئولین نظام در شامگاه 20 بهمن ماه سال جاری در بازار رضای مشهد که از عوامل گروهک پلید و جنایت کار منافقین است، دستگیر شد.»

اطلاعیه سپاه ضمن اشاره به این که برادر فرد دستگیر شده در «عملیات مرصاد» مشارکت داشته و کشته شده، افزوده که او در صدد انجام اقدامات ضد امنیتی و هنجارشکنانه دیگری نیز بوده است.

امروز نیز ویدیوی منتشرشده در رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد، شعار‌های «مرگ بر خامنه‌ای» و «رئیسی، جلاد شصت و هفتی» از بلندگوهای بازار تجریش تهران در حال پخش است.

در ویدیویی که ده روز پیش در رسانه‌های اجتماعی از بازار رضای مشهد منتشر شد، شعار «مرگ بر خامنه‌ای، لعنت بر خمینی» از بلندگوهای این بازار شنیده می‌شد. همزمان سیستم‌های صوتی در شهرهای مشهد، سنندج، اصفهان و کرج نیز هک شد و شعارهای مشابهی برای چندین دقیقه پخش شده بودند.

پذیرش مسئولیت

پیشتر «شورای ملی مقاومت ایران» وابسته به سازمان مجاهدین خلق، گروه مخالف حکومت ایران، مسئولیت هک سیستم‌های صوتی در بازارهای شهرهای بزرگ ایران را به عهده گرفت.

این شورا در پیامی اعلام کرد، در بازار رضای مشهد شعارهای «مرگ بر خامنه‌ای، درود بر رجوی»، «مرگ بر ستمگر، چه شاه باشه چه رهبر»، «مرگ بر خامنه‌ای، لعنت بر خمينی»، و «درود بر مجاهد» و همچنین یک ترانه سرود توسط «کانون‌های شورشی» پخش شده است.

در ماه‌های اخیر به‌ویژه همزمان با جشن‌های حکومتی موسوم به «دهه فجر» حملات سایبری و هک نهادها و سازمان‌های حکومتی ایران افزایش محسوسی یافت.

پیش از این هم گروه سایبری «عدالت علی» با هک سیستم دوربین‌های زندان‌های اوین و قزلحصار از خشونت بکار رفته در زندان‌های ایران علیه زندانیان پرده برداشت.

در آبان گذشته همزمان با سالگرد اعتراضات آبان 98 به افزایش 300 درصدی بنزین در ایران نیز سامانه هوشمند جایگاه‌های سوخت‌رسانی مورد حمله سایبری قرار گرفت و بر روی برخی بیلبوردهای دیجیتال در برخی شهرهای ایران عبارت «خامنه‌ای بنزین ما کو؟» ظاهر شد.