۱۴۰۰ بهمن ۲۷, چهارشنبه

نانسی پلوسی: تاسیس اسرائیل بزرگترین دستاورد قرن بیستم است

 میکی لوی، رئیس کنست اسرائیل از رئیس مجلس نمایندگان آمریکابرای تصویب قانون مربوط باعطای کمک مالی برای تامین بود جه سامانه پدافند وشکی گنبد آهنین تشکر کرد-نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرد که تاسس کشور اسرائیل، بزرگترین دستاوردقرن بیستم است.

به نوشته «جروزالیم پست»، پلوسی چهارشنبه 16 فوریه در کنیست اسرائیل گفت که ایالات متحده به داشتن اسرائیل به عنوان متحد افتخار می‌کند و به حمایت از امنیت و ثبات آن در برابر تهدید‌های ایران ادامه خواهد داد.

پلوسی افزود: «ما در مبارزه با ترور ناشی از ایران و توسعه هسته‌ای آن با هم متحدیم. این تهدیدی علیه کل جهان است و نزدیکی جغرافیایی اسرائیل به ایران، تهدیدی علیه همه ما و مسئولیت همه ما است.»

پلوسی که در راس هیئتی از نمایندگان کنگره، راهی اسرائیل شده، تاکید کرد که این هیئت در پشتیبانی از دو کشور در راستای منافع دو ملت متحد و برای دستیابی به این هدف، به کار خود ادامه خواهد داد. به گفته او روابط بین کنست و کنگره از حساسیت زیادی برخوردار است.

از طرفی میکی لوی، رئیس کنست، نیز گفت که اسرائیل به خاطر تلاش‌های سازش‌ناپذیر به نفع امنیت اسرائیل از پلوسی سپاسگزار است. او به‌ویژه از پلوسی برای تصویب قانون کمک مالی برای تامین بودجه مربوط سامانه پدافند موشکی «گنبد آهنین» تشکر کرد.

لوی گفت: «شما سال‌ها از حق ما برای دفاع از شهروندان‌مان دفاع کرده‌ و حتی در سخت‌ترین شرایط نیز در کنار ما ایستاده‌اید، همان‌طور که اخیراً در آخرین عملیات غزه شاهد آن بودیم. «تصویب قانون کمک مالی مجدد به سامانه «گنبد آهنین» منتی است که شما همیشه بر ما خواهید داشت و همواره یکی از بزرگترین نمودهای حمایت مردم آمریکا و مجلس نمایندگان ایالات متحده، از دولت اسرائیل است. اسرائیل نمی‌توانست دوستی بهتر از آمریکا داشته باشد.»