۱۳۹۹ خرداد ۲, جمعه

گزارش فاکس نیوز در مورد تلاش هکرهای ایرانی برای سرقت واکسن

تلویزیون فاکس نیوز ۱/۳/۹۹ :«وزارت امنیت داخلی در مورد چین هشدار داده ، و مقامات میگویند که هکرهای چینی و همچنین ایرانی تلاش میکنند اطلاعات واکسن و تحیقیقات حول آنرا از طریق هک کردن کامپیوترهای دانشگاهها، آزمایشگاهها و لابراتوارها سرقت کنند... تحلیگر فاکس نیوز: این شیوه کار چین است، آنها سالیان است که حملات گسترده سایبری بر علیه ما انجام میدهند..


مجری: آیا شما فکر میکنید که شرکت های داروسازی، دانشگاهها و آزمایشگاههای تحقیقاتی ما بقدر کافی در مقابل این حملات حفاظت شده هستند؟
تحلیلگر: من فکر میکنم که در حال حاضر ما شاهد گسترش همکاری بین بخش خصوصی و دولتی در این زمینه هستیم، بویژه از جانب جامعه اطلاعاتی که با بخش خصوصی کار میکند که به آنها علائم و نشانه های حمله را آموزش بدهند، و بخش خصوصی با تمامی تکنولوژی که نیاز برای واکنش نشان دادن دارد امیدواریم بتواند از خودش دفاع کند، و همچنین اقدامات قوی برای مقابله با شیوه ای که ما به آن پوسته پشت کیبورد میگوییم که ایرانیها یک شیوه غیر پیچیده ای استفاده میکنند که به آن اسپری کردن پاسورد میگوییم ، و تنها کاری که برای مقابله با آن میتوانیم انجام بدهیم اینست که پرسنل را آموزش بدهیم که در مورد اقدامات ایرانیها هوشیار بشوند و من فکر میکنم بخش خصوصی ما کار خیلی خوبی در زمینه آموزش کارمندانشان انجام داده است، و این کار در مسیر پیش رو فکر میکنم حیاتی خواهد بود