۱۳۹۹ آبان ۱۳, سه‌شنبه

تفاوت بسیار ناچیز میان بایدن و ترامپ در انتخابات آمریکا

 

برأساس آخرین نظرسنجی‌ها بویژه درایالت‌های کلیدی درروزسه‌شنبه 3 نوامبر، جو بایدن نامزد دموکرات با 47% در برابر 46% از ترامپ رقیب جمهوری خواهش جلو افتاده است.

ترامپ در ایالت اوهایو با کالج الکترال 18 رای در سال 2016 ، توانسته بود در این ایالت صنعتی در مرکز غرب آمریکا، هیلاری کلینتون را شکست دهد.

ترامپ در این ایالت با داشتن 46% کاملا با بایدن برابر است.

گرایش جورجیا به دموکرات‌ها

این در حالی است که هیچ نامزد دموکراتی از سال 1992 زمان پیروزی کلینتون، در جورجیا به پیروزی نرسیده اما هم اکنون با داشتن 16 رای الکترال به دموکرات‌ها گرایش دارد.

بایدن با کمتر از یک در صد با داشتن 48% از ترامپ با 47.2% پیش افتاده است.

ترامپ 4 سال پیش درایوا که یکی از ایالت های کلیدی است، با نزدیک به 10 امتیاز بر هیلاری کلینتون پیروز شد اما این بار موضوع در این ایالت دارای اقتصاد کشاورزی واقع در مرکز غرب آمریکا، متفاوت است که 6صاحب رای کالج الکترال است.

میزان رای دهی

از سوی دیگر رای دهی در آلاباما، کانزاس، مینسوتا، میسیسیپی، داکوتای شمالی، اوکلاهوما، داکوتای جنوبی، تکزاس و ویسکانسن آغاز شده است.

میزان مشارکت در ایالت‌های آمریکا از جمله تگزاس در مقایسه با انتخابات با 2016 بسیار بالاتر رفته است.

حوزه های رای دهی در نیویورک، نیوجرسی، کانتکیت، ماین و ویرجینا در ساعت 11 به وقت غرب آمریکا کار خود را آغاز کردند.

رای دهی بر أساس سنت همیشگی از روستای دکسفیل در ایالت نیوهمشایر از ابتدای روز 3 نوامبر آغاز گردید.

شمار مشارکت کنندگان زودهنگام به شکل فردی یا از طریق پست به بیش از 100 میلیون نفر رسیده است که بی سابقه است.

در حالی که در بیشتر نظر سنجی‌ها در آمریکا نشان می‌دهند بایدن در سطح ملی و بشکلی جزیی از ترامپ جلو افتاده اما ترامپ با توجه به تجربه خود در «غافلگیر کردن همه» که در انتخابات قبلی اتفاق افتاد، از پیروزی خود مطمئن است و به روی تکرار همان سناریوی پیشین و برنده شدن از طریق کالج الکترال، حساب باز کرده است.