۱۳۹۹ آذر ۵, چهارشنبه

بایدن: دوره ریاست جمهوری من بمنزله دولت سوم اوباما نخواهد بود

 

جوبایدن،رئیس جمهوری منتخب ایالات متحده آمریکا روز چهار شنبه 25نوامبرگفت،دوره ریاست جمهوری من به منزله دوره سوم دولت  اوباما ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا نخواهد بود.


بایدن که با شبکه تلویزیونی NBC مصاحبه می کرد، گفت:«دولت من شبیه دولت اوباما نخواهد بود زیرامابا جهانی کاملا متفاوت از آنچه در دوران اوباما و ترامپ بود روبرو هستیم».

بایدن افزود: «ترامپ در دوره رساست جمهوری‌اش صحنه را تغییر داد و شعار «اول آمریکا» او در واقع به گونه بود که معنایی مانند «آمریکا تنها است» را به خود گرفته بود».

بایدن این اظهارات را در پاسخ به انتقادهایی که در رابطه با نحوه انتخاب وزرای کابینه‌اش که اغلب آنها از وزیران دوران اوباما بودند، بیان کرده است.

جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا روز سه شنبه آنتونی بلینکن را به عنوان وزیر امور خارجه معرفی کرد و گفت: «بلینکن اعتماد را به وزارت امور خارجه باز خواهد گرداند و برای بازسازی روابط خارجی آمریکا تلاش خواهد کرد.»

بایدن همچنین وزرات امنیت داخلی ایالات متحده آمریکا را هم به الهنرو مایورکاس سپرد.

نامزد پیروز در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفت:«با روی کار آمدن آوریل هینز در سازما اطلاعات، آمریکا امن خواهد بود.»

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در دوران باراک اوباما هم به عنوان مسئول امور آب و هوا خواهد بود و به گفته بایدن «جان کری در توافق پاریس درباره تغییرات آب و هوا نقش داشت.»

جک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید در دوران بایدن خواهد بود و بایدن درباره او گفت: «او می‌دانید که امنیت اقتصادی مهم‌ترین عامل امنیت ملی است.»

بایدن لیندا توماس را «سفیر ملت» آمریکا خواند و او را به عنوان نماینده آمریکا در سازمان ملل معرفی کرد.

آنتونی بلینکن نامزد بایدن برای پست وزارت امور خارجه هم گفت: «نمی‌توانیم به تنهایی مشکلات جهان را حل و فصل کنیم، به همکاری همگان نیاز داریم.»

کاندیدای پست وزارت امنیت داخلی هم گفت که همه تلاشش را برای امنیت همه آمریکایی‌ها به کار خواهد گرفت.

لیندا توماس هم گفت: «تکثرگرایی و دیپلماسی آمریکا دوباره بازگشت.»

جان کری هم گفت: «روی برنامه جسورانه‌ای برای مقابله با تغییرات آب و هوایی کار خواهیم کرد.»