۱۳۹۹ آذر ۴, سه‌شنبه

آغاز روند انتقال قدرت در آمریکا پس از تایید پیروزی بایدن از سوی اداره خدمات عمومی

 

پس از اینکه «اداره خدمات عمومی» ایالات متحده، پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تایید کرد، این نهاد کلیدی اعلام کرد، همه منابع لازم این اداره را در اختیار رئیس‌ جمهوری منتخب و تیم جدید او قرار خواهد داد.

همزمان وزارت دفاع آمریكا روز سه شنبه 24 نوامبر اعلام كرد، هماهنگی با تیم انتقالی جو بایدن رئیس جمهوری منتخب برای ارائه خدمات و پشتیبانی كامل در مرحله پس از انتخابات ریاست جمهوری را به زودی آغاز خواهد كرد.

تیم جو بایدن رئیس جمهوری منتخب ایالات متحده از تصمیم دونالد ترامپ، برای اجازه دادن به دولتش برای دستیابی به بودجه لازم فدرال برای شروع روند انتقال قدرت به دولت جدید را گامی مهم و ضروری دانسته و از آن استقبال کرد.

یوهانس آبراهام مدیر اجرایی موقت مبارزات انتخاباتی بایدن گفت جو بایدن و کمالا هریس در انتخابات پیروز شدند لذا دولت تامپ باید منابع و پشتیبانی لازم برای انتقال صحیح و مسالمت آمیز قدرت را به دولت جدید ارائه دهند.

در بیانیه یوهانس ابراهام آمده است که گامی که دولت دونالد ترامپ برداشته بلسیار مهم و مثبت تلقی می‌شود.

در همین حال امیلی مورفی، رئیس «اداره خدمات عمومی» با انتشار نامه‌ای به جو بایدن اعلام کرد که روند رسمی انتقال قدرت آغاز می‌شود.

مورفی تاکید کرد، تصمیم او به طور مستقل گرفته شده و هیچ یک از مقامات دولت دونالد ترامپ او را تحت فشار نگذاشته‌اند و علت تاخیر او در اعلام این نتیجه دعاوی حقوقی دو رقیب انتخاباتی بود.

مورفی روز دوشنبه پس از آن منتشر شد که ایالت میشیگان نتایج انتخابات که به نفع جو بایدن بود، را تایید کرد.

گفته می‌شود دعاوی قضایی ترامپ در همه ایالت‌ها به نتیجه‌ای نرسیده است . بایدن در ایالت‌های جورجیا و پنسیلوانیا نیز پیروز شده است.

از سوی دیگر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به این تصمیم در توییتر از مورفی تشکر کرد.

او گفت: با «انجام امور لازم برای تشریفات اولیه» موافق است و این‌را «در راستای منافع کشور» می‌داند. ترامپ اما در ضمن تاکید کرد: «ما به مبارزه ادامه می‌دهیم و به باور من، پیروز خواهیم شد!»