۱۳۹۹ آذر ۵, چهارشنبه

جنگنده‌های اسرائیلی منطقه جبل المانع سوریه را بمباران کردند

 

رسانه‌های رژیم سوریه شامگاه سه‌شنبه 24 نوامبر 2020 از بمباران منطقه جبل المانع در جنوب استان القنیطره توسط جنگنده‌های اسرائیلی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری رژیم سوریه «سانا» جنگنده‌های اسرائیلی شامگاه سه‌شنبه همچنین در حملات هوایی دیگری اطراف جبل المانع در حومه دمشق پایتخت را بمباران کردند، هنوز هیچ‌گونه جزئیاتی درباره کشته یا مجروح شدن کسی در این حملات گزارش نشده است.

تلویزیون رسمی رژیم سوریه ویدیویی را منتشر کرد که نشان می‌دهد سامانه‌های پدافند هوایی سوریه به حملات هوایی اسرائیل در اطراف جبل المانع در حومه دمشق واکنش نشان داده‌اند.

ارتش اسرائیل پیش‌تر حملات هوایی متعددی را علیه مواضع وابسته به سپاه قدس ایران، عناصر شبه‌نظامی وابسته به آن و نیروهای رژیم سوریه انجام داده که در پی آن بلندی‌های اشغالی جولان و مناطق شمال اسرائیل به حالت آماده‌باش نظامی در آمده است.

از سویی خبرنگار«العربیه» گزارش داد که اسرائیل در اقدامی پیش‌گیرانه برای مقابله با حملات موشکی احتمالی، بخشی از سامانه‌های دفاع موشکی خود موسوم به گنبد آهنین را در مناطق شمال این کشور نیز مستقر کرده است.

ارتش اسرائيل پیش‌تر نیز از حملات هوایی جنگنده‌های این کشور علیه اهدافی مرتبط با ایران در سوریه خبر داد و اعلام کرد این حملات پس از آن صورت گرفته که نیروهای این کشور تله‌های انفجاری کنار جاده‌ای را شناسایی کرده که از سوی یک تیم از نیروهای سوریه تحت فرماندهی ایرانی در طول مسیر بلندی‌های جولان کار گذاشته شده‌‌ بودند.