۱۳۹۹ آبان ۲۶, دوشنبه

آزمایشات نشان داد؛ واکسن کووید19 شرکت مدرنا تقریباً 95درصد موثر است


شرکت داروسازی مدرناModernaدوشنبه 16نوامبراعلام کرد  براساس نتیجه آخرین مرحلۀ آزمایش‌هاواکسن کرونا تولید کرده واین واکسن تا 94.5 درصد موثر بوده است.

به گزارش روزنامه دی گاردین (The Guardian)، این شرکت که در ایالت ماساچوست آمریکا مستقر است، دومین شرکت داروسازی آمریکایی است که اعلام کرد، نتیجه آزمایش واکسن کووید19 اش را بدست آورده و این نتیجه مثبت بوده است.

واکسن Moderna که اکنون بیش از 30،000 تن داوطلب برای آزمایش آن هستند، انتظار نمی‌رود تا سال آینده (2021) در خارج از ایالات متحده در دسترس باشد. این شرکت بیوتکنولوژی اعلام کرد که 20 میلیون دوز آماده برای ارسال در آمریکا قبل از پایان سال 2020 دارد و امیدوار است که سال آینده 500 تا 1 میلیارد دوز جهانی تولید کند.

واکسن Moderna به طور بالقوه می‌تواند یک مزیت عمده نسبت به واکسن Pfizer فراهم کند. در حالی که واکسن Pfizer نیاز به یخ زدگی فوق العاده سرد بین -70 درجه سانتیگراد و -80 درجه سانتیگراد از مرکز تولید به بیمار دیگر دارد، شرکت Moderna گفت که این ماده ماندگاری و ثبات واکسن خود را بهبود بخشیده است، به این معنی که می‌توان آن را در دمای استاندارد یخچال از 2C تا 8C به مدت 30 روز نگهداری کرد.

این شرکت همچنان اعلام کرد که می‌توان واکسن را برای حمل و ذخیره سازی به مدت شش ماه در دمای -20 درجه نگهداری کرد.