۱۳۹۹ آذر ۱۶, یکشنبه

دمکرات‌ها میلیاردها دلار به رژیم ایران خواهند داد

 

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریكا، بعد از ظهر روز شنبه در سخنانی در برای هوداران خود در ایالت جورجیا گفت، دموكرات‌ها با به دست گرفتن قدرت، میلیاردها دلار به ایران خواهند داد.


ترامپ گفت، که اگر او در انتخابات ریاست جمهوری پیروز می شد ایران بلافاصله برای مذاکره در مورد توافق هسته‌‌ای جدید به جای توافق هسته‌ای سال 2018 که ایالات متحده از آن خارج شد، می‌آمد.او افزود که ایران به مفاد آن توافق پایبند نماند.

ترامپ گفت:«اولین کاری که دمکرات‌ها می خواهند انجام دهند بازگشت به توافقنامه آب و هوایی «پاریس» است که هزینه زیادی برای ما خواهد داشت. این توافق نامه برای نابودی ایالات متحده طراحی شده است».

او ادامه داد: «دومین کاری که دموکرات‌ها می خواهند انجام دهند این است که بار دیگر میلیاردها دلار به ایران بدهند.چنانچه من در انتخابات پیروز می‌شدم در اولین ساعت پس از پیروزی‌ام تهران برای رسیدن به توافقی جدید به سراغ ما می‌آمد».

این در حالی است که جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا روز پنجشنبه گفته بود ما اجازه دسترسی ایران به بمب هسته‌ای را نخواهیم داد.

او گفت، ما از توافق‌نامه‌‌ای حمایت می‌کنیم که ىر آن محدودیت‌هایى برای برنامه هسته‌ای و موشکی تهران وضع شود.

ترامپ اظهار داشت، ایالات متحده آمریکا اجازه نخواهد داد که منطقه خاورمیانه غرق سلاح‌های هسته‌ای شود.

رئیس جمهوری جدید آمریکا افزود: «سیاست دولت او از تغییر توافق هسته‌اى به نحوی كه برنامه هسته‌ای و موشکی تهران را محدود کند، حمایت می‌کند».

او در مصاحبه خود با شبکه تلویزیونی «سی.ان.ان» گفت، که بازگشت به برنامه هسته‌ای با ایران آسان نخواهد بود.

بایدن با تاکید بر اینکه توافق هسته‌ای باید اصلاح شود، گفت، او از رفع تحریم‌ها علیه ایران حمایت نمی‌کند.

گفتنی است که جو بایدن در اولین مصاحبه خود بعد از اعلام پیروزی‌اش در انتخابات سوم نوامبر اعلام کرد که به رغم حضور چهره‌های آشنا، دولت آینده او به مثابه ادامه دولت باراک اوباما نخواهد بود، چرا که آمریکا اکنون با جهان کاملاً جدیدی مواجه است.

بایدن در مصاحبه دیگری با «ام اس ان بی سی» در پاسخ به پرسشی در خصوص پیام معرفی اعضای دولت خود گفت: «پیام این است؛ بازگشت آمریکا به جای حقیقی است».

بایدن در ادامه افزود: «ما خوشحالیم که آمریکا نقش جهانی خود را احیا می‌کند و بار دیگر کشوری خواهد بود که بر صدر میز و ائتلاف و اتحاد، بنیان خواهد کرد».

او که به اتفاق «کامالا هریس» معاون اول خود و افرادی همچون «تونی بلینکن» و «جان کری» در این مصاحبه حاضر شده بود درباره ویژگی تیم سیاست خارجی خود گفت: «این تیم، کشور ما را ایمن و امن نگه خواهد داشت».

بایدن با بیان اینکه این تیم بازتابی از بازگشت آمریکا است، ادامه داد: «آماده به دست گرفتن رهبری آمریکا، مقابله با دشمنان و رد نکردن دوستان و آماده ایستادگی برای ارزش‌هایمان هستیم».

جو بایدن از خروج ترامپ از توافق هسته‌ای انتقاد کرد و گفت:« ترامپ می‌خواست که با خارج کردن ایالات متحده را از توافق هسته‌ای، در برابر ایران قوی‌تر عمل کند اما ببینید چه شد؟ ایران اکنون اورانیوم بیشتری تولید می‌کند. اقدامات ترامپ باعث شد آنها به بمب اتمی نزدیک‌تر شوند. مسئله موشک‌های ایران هم هست».

بایدن در باره پیامدهای کشته شدن محسن فخری زاده بر مذاکرات آینده گفت:«در این مرحله نمی‌توانم بگویم که قتل فخری‌زاده چقدر مسئله مذاکرات را پیچده خواهد کرد».

پنتاگون خبر عدم همکاری با تیم انتقالی جو بایدن را تکذیب کرد پا 

وزیر بهداشت ایران: ما در عرصه واکسن کرونا پیشتاز هستیموزیر بهداشت ایران: ما در عرصه واکسن کرونا پیشتاز هستیم