۱۳۹۹ دی ۸, دوشنبه

مزدور غلامعلی میرزایی سه سال خدمتگذاری برای وزارت اطلاعات و دریافت جواز بازگشت به زیر قبای ملایان

 

               کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورای ملی مقاومت ایران

مزدور غلامعلی میرزایی که از سه سال پیش به جاسوسی و خدمتگذاری برای وزارت اطلاعات مشغول بود و بارها برای شیطان‌سازی و لجن‌پراکنی علیه مجاهدین مورد مصرف قرار گرفته بود، سرانجام روز شنبه ۶دی جواز رفتن به زیر قبای ملایان و ادامه مزدوری در مرکز را از سفارت رژیم دریافت کرد و به ایران بازگشت. وی مکرراً از سوی مقاومت ایران افشا شده بود.

وزارت اطلاعات بازگشت غلامعلی میرزایی به ایران را به همکاری کامل اطلاعاتی و تبلیغاتی علیه مجاهدین در آلبانی مشروط کرده بود. بخش فارسی بی‌بی سی در ۲۰آبان ۱۳۹۸ گزارش کرد: «غلام میرزایی در جستجوی کمک به سفارت ایران در تیرانا رفته است و خانواده او هم در تهران با مسئولان مذاکره کرده‌اند. او هنوز پاسخی نگرفته است و در نتیجه بدون گرفتن شهروندی، بدون گذرنامه و در آرزوی بازگشت به خانه انتظار می‌کشد».

مزدور مزبور یک اسیر جنگی بود که نزدیک به ۹سال در اردوگاههای اسرا در عراق به‌سر برد و در حضور صلیب‌سرخ جهانی، خواهان پیوستن به ارتش آزادیبخش ملی ایران شد. او مانند سایر اسیران جنگی که خواهان پیوستن به مجاهدین بودند، سه نوبت توسط صلیب‌سرخ مورد مصاحبه انفرادی و خصوصی قرار گرفت. بعد از جنگ و اشغال عراق نیز بارها توسط نیروهای آمریکایی و نمایندگان ملل متحد، کمیساریای عالی پناهندگان و حکومت عراق مصاحبه شده بود. پس از انتقال به آلبانی هم مجاهدین او را مخیر کردند به‌دنبال زندگی مطلوب خود برود اما وی مجدداً متقاضی عضویت در سازمان گردید.