۱۳۹۹ دی ۷, یکشنبه

نتایج کالبدشکافی مارادونا؛ او مشروبات الکلی ‌و موادمخدر مصرف نکرده بود

 

دیگو مارادونابخش 

انگلیسی صدای آمریکا- انتشار گزارش رسمی کالبدشکافی دیگو مارادونا، ستاره فقید آرژانتینی فوتبال جهان نشان می‌دهد که او پیش از مرگ، مشروبات الکلی و یا مواد مخدر مصرف نکرده بود.

دیگو مارادونا ماه نوامبر گذشته و به دلیل نارسایی قلبی در ۶۰ سالگی درگذشت.

یک مقام قضایی آرژانتین به خبرگزاری رویترز گفته است که این ستاره پیشین فوتبال، هفت داروی مختلف برای درمان افسردگی، اضطراب، و بیماری‌های دیگر مصرف می‌کرد، ولی مقامات هیچ نشانه‌ای از مصرف مواد مخدر غیرقانونی مشاهده نکردند.

این کالبد شکافی توسط پلیس بوینس آیرس و بر اساس نمونه‌ خون و ادرار انجام شده است، و نشان می‌دهد که دیگو مارادونا دچار مشکلات کلیوی، قلبی، و ریوی بوده است.

مقامات قضایی در تحقیقات خود، سرگرم بررسی جنبه‌های مختلف مرگ دیگو مارادونا هستند، که آرژانتین و جهان فوتبال را تکان داد، و احتمال مرگ ناشی از قصور یا اشتباه را نیز منتفی ندانسته‌اند.

کالبدشکافی دقیق‌تر، تشخیص اولیه‌ای که بلافاصله پس از مرگ دیگو مارادونا اعلام شد، و دلالت بر بر نارسایی عروقی داشت که به سکته قلبی او منجر شده بود، را تأیید کرد.

نخستین کالبد شکافی انجام شده روی بازیکن پیشین تیم‌های بوکاجونیورز و ناپولی، نشان داده بود که او در اثر ایست قلبی، که ناشی از نارسایی عضلات قلب ‌و ضعف پمپاژ خون بود، درگذشته است.

دیگو مارادونا به دلیل لختگی خون در مغز، اوایل ماه نوامبر تحت عمل جراحی قرار گرفت و پس از مدت کوتاهی با موافقت پزشکان به منزل منتقل شد.

این در حالی است که به عقیده برخی و با توجه به شرایط جسمانی دیگو مارادونا، احتمالا باید مدت بیشتری در بیمارستان بستری می‌شد. یکی از انتقادات وارده، نبود امکانات پزشکی، پرستار و آمبولانس مجهز در محل اقامت دیگو مارادونا است.

دیگو مارادونا که از اسطوره‌های فوتبال جهان محسوب می‌شود، در اکثر دوران زندگی، درگیر حواشی مختلفی بود و از اعتیاد به الکل و مواد مخدر رنج می‌برد.

یک قاضی آرژانتینی هفته گذشته حکم داد که در صورت نیاز به «دی‌ان‌ای» در آینده، جنازه دیگو مارادونا نباید سوزانده شود، و نبش قبر او نیز امکان‌پذیر نخواهد بود.

دیگو مارادونا صاحب پنج فرزند شناخته شده بود، و شش فرد دیگر نیز مدعی هستند که او‌ پدر آنها بوده است.

این افراد، بخشی از پرونده پیچیده تقسیم اموال و دارایی‌ها یا ارثیه دیگو مارادونا هستند که پس از مرگ او در آرژانتین آغاز شده است.