۱۳۹۹ دی ۱, دوشنبه

واکنش‌ها به حمله یکشنبه به منطقه سبز بغداد و سفارت ایالات متحده؛ آمریکا آماده پاسخگویی به حمله ایران در سالمرگ سلیمانی است

 

مایک پمپئو (چپ) وزیر خارجه آمریکا و ژنرال کنت مکنزی، رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده موسوم به سنتکام

وزیر خارجه ایالات متحده به حمله منتسب به گروه‌های مورد حمایت جمهوری اسلامی در منطقه سبز بغداد و سفارت آمریکا در عراق واکنش نشان داد. همچنین کنت مکنزی فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده گفت که اگر جمهوری اسلامی قصد حمله در سالگرد کشتن قاسم سلیمانی دارد، ایالات متحده «آماده واکنش» است.

مایک پمپئو یکشنبه شب ۳۰ آذر در بیانیه‌ای اعلام کرد: ایالات متحده حمله شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران به منطقه بین المللی در بغداد که به زخمی‌شدن یک عراقی منجر شد را محکوم می‌کند.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در واکنش حمله روز یکشنبه به منطقه سبز بغداد و سفارت آمریکا، در توییتی نوشت: شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران یکبار دیگر آشکار و بی‌شرمانه در بغداد حمله و شهروندان عراقی را مجروح کردند. مردم عراق حق دارند که این مهاجمان را تحت پیگرد قانونی قرار دهند. این جنایتکاران خشن و فاسد باید اقدامات بی‌ثبات کننده‌شان را متوقف کنند. Print 

سفر ژنرال مکنزی در حالی است که هفته پیش نیز ژنرال مارک میلی رییس ستاد مشترک نیروهای مسلح ایالات متحده در یک تور به چند کشور خاورمیانه سفر کرده بود.